Trap afsluiten voor kittens?
woensdag 19 juni 2019 om 12:02
Hi!
Wij krijgen over een week een kitten. De eerste dagen ben ik thuis, maar als ik even weg ben wil ik hem in de hal houden zodat hij niet per ongeluk op de bank plast of zichzelf in de nesten werkt.
Nu grenst de trap ook aan de hal, hij mag van mij wel naar boven maar twijfel of het handiger is om de trap even af te sluiten. Of is dat overdreven? Ben een beetje bang dat hij tijdens het spelen van de trap afkukelt.
Wij krijgen over een week een kitten. De eerste dagen ben ik thuis, maar als ik even weg ben wil ik hem in de hal houden zodat hij niet per ongeluk op de bank plast of zichzelf in de nesten werkt.
Nu grenst de trap ook aan de hal, hij mag van mij wel naar boven maar twijfel of het handiger is om de trap even af te sluiten. Of is dat overdreven? Ben een beetje bang dat hij tijdens het spelen van de trap afkukelt.
woensdag 19 juni 2019 om 13:08
Waar ik me dan weer zorgen over maak TO, je schrijft: de eerste dagen ben ik thuis.
En daarna? Ga je weer werken?
Een paar dagen is wel heel weinig om een kitten al aan zijn of haar lot over te laten. Beter had je een paar weken vrij genomen om de kitten een goede start te geven. Hoe zie je dit voor je?
En daarna? Ga je weer werken?
Een paar dagen is wel heel weinig om een kitten al aan zijn of haar lot over te laten. Beter had je een paar weken vrij genomen om de kitten een goede start te geven. Hoe zie je dit voor je?
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
woensdag 19 juni 2019 om 13:23
Och die kleintjes gaan overal op en in, die hoef je echt niet af te schermen hoor. Wij kregen een keer buren aan de deur of we hun kitten hadden gezien. Ze kon niet weg zijn gelopen maar binnen was ze niet meer.
Ze had onder de bank een gat in de stoffering gevonden en was zo in de binnenkant van de bank gekropen en had zich genesteld in de bankvulling van de leuning. Kwam gewoon weer tevoorschijn dus.
Lekker laten lopen. Als je het gaat afsluiten vinden ze vast wel een weg om er alsnog langs te kunnen. Collega vond een keer de kitten aan het plafond hangen met de nagels. Blijkbaar kon hij de nageltjes in het behang vasthaken.
Veel plezier ermee, ze zijn zo leuk
Ze had onder de bank een gat in de stoffering gevonden en was zo in de binnenkant van de bank gekropen en had zich genesteld in de bankvulling van de leuning. Kwam gewoon weer tevoorschijn dus.
Lekker laten lopen. Als je het gaat afsluiten vinden ze vast wel een weg om er alsnog langs te kunnen. Collega vond een keer de kitten aan het plafond hangen met de nagels. Blijkbaar kon hij de nageltjes in het behang vasthaken.
Veel plezier ermee, ze zijn zo leuk
woensdag 19 juni 2019 om 13:31
woensdag 19 juni 2019 om 13:32
Geen last van. Balin laat zich alles vertellen, als ik maar volhoud. Mijn wil is wet! Iki ben een echte dierenliefhebber, maar laat mijn huis niet vernielen, ik vertik het.
Wat betreft een aantal weken thuisblijven in het begin? Ik zat nog steeds in het staartje van mijn depressie toen ik Balin kreeg en ging de deur niet uit, hij wende daar aan, met als gevolg dat als ik nu de deur uitga, hij het behang naast de buitendeur er krijsend afkrabt, want hij is het niet gewend om alleen te zijn en mist me al voordat ik eenmaal het gebouw heb verlaten. Dat is de enige misser waar ik mee te maken heb.
woensdag 19 juni 2019 om 15:02
Dat is wel echt per kat verschillend hoor. Ik heb er 2. Een duivel en een engel.
De ene luistert perfect naar zijn naam, hoort aan mijn intonatie dat ie moet stoppen en kapt dan ook.
De andere doet wat hij zelf wil, inclusief rolgordijnenen en behang slopen. Weet zijn naam wel maar komt alleen als hij wil kroelen.
woensdag 19 juni 2019 om 15:03
Kittens kunnen daar vaak door en zeker over. Eigenlijk bijna alle katten. Alleen de hele oude die niet meer kunnen springen en echte bangepoeperts. Maar de meeste katten laten zich niet tegen houden door een traphekje.
woensdag 19 juni 2019 om 17:03
Ja dat gaat vast lukken, ik wil al heel lang weet een kat maar ik vond mijn kinderen nog wat te jong en te wild. Ze zijn nu wat ouder, snappen wat beter hoe je met dieren omgaat en we hebben de ruimte en de tijd.
Alle spulletjes zijn al in huis dus we zitten met smart te wachten