Trap afsluiten voor kittens?
woensdag 19 juni 2019 om 12:02
Hi!
Wij krijgen over een week een kitten. De eerste dagen ben ik thuis, maar als ik even weg ben wil ik hem in de hal houden zodat hij niet per ongeluk op de bank plast of zichzelf in de nesten werkt.
Nu grenst de trap ook aan de hal, hij mag van mij wel naar boven maar twijfel of het handiger is om de trap even af te sluiten. Of is dat overdreven? Ben een beetje bang dat hij tijdens het spelen van de trap afkukelt.
Wij krijgen over een week een kitten. De eerste dagen ben ik thuis, maar als ik even weg ben wil ik hem in de hal houden zodat hij niet per ongeluk op de bank plast of zichzelf in de nesten werkt.
Nu grenst de trap ook aan de hal, hij mag van mij wel naar boven maar twijfel of het handiger is om de trap even af te sluiten. Of is dat overdreven? Ben een beetje bang dat hij tijdens het spelen van de trap afkukelt.
woensdag 19 juni 2019 om 12:18
woensdag 19 juni 2019 om 12:20
Wij hebben de trappen nooit afgesloten toen de katten kittens waren. Dat is ook niet te doen. Ze zouden zo over het obstakel heen geklommen zijn.
De eerste paar keren dat de kittens naar boven gingen, hebben we gekeken hoe het ging. Prima dus.
Ze hadden voor ze bij ons kwamen, ook al in krabpalen gehangen.
Ik denk dat je iets te bezorgd bent.
De eerste paar keren dat de kittens naar boven gingen, hebben we gekeken hoe het ging. Prima dus.
Ze hadden voor ze bij ons kwamen, ook al in krabpalen gehangen.
Ik denk dat je iets te bezorgd bent.
woensdag 19 juni 2019 om 12:21
hahaha!the_Wicked_Witch schreef: ↑19-06-2019 12:10Kittens kukelen over het algemeen óveral vanaf. Kunnen ze tegen![]()
woensdag 19 juni 2019 om 12:29
Een bench voor een kat????
Die even normaal.
To blijkbaar heb je je totaal niet in een kitten verdiept
Een kitten mag pas met 12 weken bij de moederpoes weg en is dan zindelijk en plast dus niet per ongeluk op de bank.
Je kan je bank wel onder de krabben terug vinden. Masr dat is een ander verhaal.
En kittens die van de trap vallen.
En je wilt hem in een gang houden waar je kitten niet lekker hoog kan gaan liggen en naar buiten kijken.
Ik geloof dat jij dit kitten beter af kan zeggen of je er nog even snel gied in gaan verdiepen wat een kitten in huis nou betekent.
woensdag 19 juni 2019 om 12:40
Je bent overbezorgd. Wij hebben een zeer volwassen poezendame (13) die nog steeds regelmatig van de bankleuning kukelt omdat ze teveel tegen je hand leunt als je kriebelt of halverwege het omdraaien bedenkt dat ze nodig haar buik moet likken. Komt altijd op 4 poten terecht. Daar staan ze ook om bekend, die kattenbeesten. Komt goed!
The owls are not what they seem
woensdag 19 juni 2019 om 12:42
sugarmiss schreef: ↑19-06-2019 12:29Een bench voor een kat????
Die even normaal.
To blijkbaar heb je je totaal niet in een kitten verdiept
Een kitten mag pas met 12 weken bij de moederpoes weg en is dan zindelijk en plast dus niet per ongeluk op de bank.
Je kan je bank wel onder de krabben terug vinden. Masr dat is een ander verhaal.
En kittens die van de trap vallen.
En je wilt hem in een gang houden waar je kitten niet lekker hoog kan gaan liggen en naar buiten kijken.
Ik geloof dat jij dit kitten beter af kan zeggen of je er nog even snel gied in gaan verdiepen wat een kitten in huis nou betekent.
Dit. Behalve dan over dat krabben aan de bank. Als je kitten maar genoeg afleiding heeft krabt 'ie niet aan de meubels. Dus, regel een (grote) krabpaal, genoeg speeltjes en een andere kitten als maatje, dan hoeft dat arme dier tenminste niet te worden opgesloten in de hal.
trotter wijzigde dit bericht op 19-06-2019 12:45
0.21% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 12:49
Voldoende krabmaterialen zoals een krappaal neerzetten . Kittens spleen samen met groetjes of zusjes maar zijn vanaf dat ze volwassen zijn eigenlijk solitair . Dus leven naast elkaar . Ze leven niet in een roedel zoals bij honden . Ik zou 1 tot 2 weken vrij nemen met een kitten in huis . Hebben wij ook gedaan .groenebroek schreef: ↑19-06-2019 12:18Kitten gaat sowieso wel vallen.
Die van ons viel ook om als ie zichzelf aan het wassen was
Heb je een speelkameraadje voor hem? Een andere kitten/kat/hond?
Zo niet, hou er dan rekening mee dat er wel wat meubels/gordijnen/accessoires de aankomende tijd e.d. schade gaan ondervinden.
alles is energie
woensdag 19 juni 2019 om 12:50
TO, iedereen die dieren heeft is ooit voor de eerste keer dierenmoeder geworden, dus maak je niet druk over de kritiek. Er valt nog veel te leren over het hebben van een kat, maar dat gebeurt gaandeweg. Mijn kater mag ook niet in de woonkamer als ik weg ben, dat is nou eenmaal mijn regel en als jij die regel ook wil hanteren, dan geef ik je groot gelijk, maar zet de kitten niet zomaar in de gang, zorg voor een mandje, een krabpaal en een speeltje, dan komt alles in orde. Punt is ook dat hoe eerder je de kitten iets aan- of afleert, hoe beter het is, voor jullie beide.
Je hoeft ook niet alles te accepteren, zoals aan de bank krabben en dergelijk, daar mag je de kitten wel degelijk in corrigeren. Het is niet zo dat je nu overgeleverd bent aan een kattenbeest, jij bent de baas!!!
Succes en veel liefde gewenst.
Je hoeft ook niet alles te accepteren, zoals aan de bank krabben en dergelijk, daar mag je de kitten wel degelijk in corrigeren. Het is niet zo dat je nu overgeleverd bent aan een kattenbeest, jij bent de baas!!!
woensdag 19 juni 2019 om 12:53
Dank voor je tips. We hebben een ruime hal waar alles aanwezig is, krabpaal en mandje, voer, water, kattenbak en speeltjes.Cateautje schreef: ↑19-06-2019 12:50TO, iedereen die dieren heeft is ooit voor de eerste keer dierenmoeder geworden, dus maak je niet druk over de kritiek. Er valt nog veel te leren over het hebben van een kat, maar dat gebeurt gaandeweg. Mijn kater mag ook niet in de woonkamer als ik weg ben, dat is nou eenmaal mijn regel en als jij die regel ook wil hanteren, dan geef ik je groot gelijk, maar zet de kitten niet zomaar in de gang, zorg voor een mandje, een krabpaal en een speeltje, dan komt alles in orde. Punt is ook dat hoe eerder je de kitten iets aan- of afleert, hoe beter het is, voor jullie beide.
Overigens gaat de kat geen hele dagen in de hal, maar wel als ik even weg moet. Als ik er ben mag hij gewoon de woonkamer in maar dan kan ik hem iig even corrigeren als ik iets zie wat niet mag.
woensdag 19 juni 2019 om 12:54
Ik ben zuinig op mijn meubels en die zijn allemaal intact. Mijn Balin is nu een jaar en drie maanden en weet heel goed dat mijn meubels verboden terrein zijn waar het gaat om krabben en mocht hij ooit een vergissing maken, dan zwaait er wat. Zo simpel werkt het bij mij in huis.gizzmo-returns schreef: ↑19-06-2019 12:51Als je zuinig op je meubels bent en vies/bang bent van pies, kak en kots in huis, moet je GEEN kitten nemen...
woensdag 19 juni 2019 om 13:04
En iedereen met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel leest zich eerst in voor hij of zij een dier aanschaft.
Dat hangt helemaal van het karakter van de katten af. Ik heb twee broertjes die écht niet zonder elkaar kunnen, ze zoeken elkaar altijd op.
woensdag 19 juni 2019 om 13:07
Ik heb mijn hele volwassen leven dieren gehad en heb me nog nooit ingelezen. Met liefde wijst het zich vanzelf.