Trap bekleden

01-12-2011 09:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen met het laten bekleden van een trap.

Het doel is het verminderen van geluidsoverlast voor de buren. Wie van jullie heeft er tapijt of sisal op de trap laten leggen en hoe ziet het er na een aantal jaren uit?

Er komt een ondertapijt onder zodat de geluiddemping zo optimaal mogelijk is.

En als je nog tips hebt! laat maar weten.
Wij hebben sisal gehad, dat is oersterk.
Wij hebben een stevige tapijtsoort op de trap, gelijmd op de houten treden. Na 3 jaar is het nog netjes, op een paar kleine rafels na maar die zijn meer aan onze katten te wijten dan aan slijtage.
Oersterk dat lijkt me wel wat! Is het makkelijk schoon te houden?
Wij hadden in ons vorige huis een traploper. Heel mooi vond ik! Er lag dik ondertapijt onder, dus optimale demping.

Die van ons kwam van www. traploperdesign.nl vandaan.

Als dit niet mag vanwege reclame, dan hoor ik het wel.

Bij ons lag het na 5 jaar nog prachtig (toen verhuisden we)

Nadeel vond ik dat wij een effen kleur hadden (met bies aan de zijkant), maar daar zie je wel alle stofjes en haren op. Dus wel regelmatig stofzuigen.
Bertje, ik heb een winkel waar ik tapijt en gordijnen en dat soort dingen verkoop. Tapijt op de trap tegen geluidsoverlast is echt een wereld van verschil. Ondertapijt eronder is zeker slim voor geluidsreductie, en het zorgt ervoor dat je tapijt langer mooi blijft.

Ik snap dat je sisal en dat soort dingen erg mooi vind, ik ook, maar het vervuilt sneller dan systhetisch tapijt, en omdat het vaak grof van structuur is, krijg je sneller rafels dan met ander tapijt. Ik adviseer mensen die jute en sisal mooi vinden, bijvoorbeeld om te kiezen voor de kwaliteiten Stone en Studio van het merk Parade.
Katherina (en alle anderen) bedankt voor de tips!

Ik ga op zoek naar dat tapijt.

Een loper is ook erg mooi, alleen te klassiek voor onze moderne woning.

Al gekeken: Het toeval wil dat in de winkel inderdaad mijn eerste keuze is gevallen op de Studio kiezel. We hebben beneden een donkergrijze tegelvloer en dat kleurt daar mooi bij. Boven ligt eikenkleur laminaat.

De stone is ook een optie. Ze zijn beiden niet helemaal effen en dat is wel een voordeel.

Ik ben bang dat tapijt op de trap zo slecht schoon te houden is. We hadden in onze vorige woning wit geschilderde trappen. Prachtig, maar ook erg onderhoudsintensief. Het schoonmaken was niet zo erg, maar het schilderen iedere 2 of 3 jaar wel.
Grappig Bertje. Ik heb al tijden tapijt op de trappen en vind het heel erg meevallen met vies worden. Wij doen sowieso de schoenen uit als we naar boven gaan, dat scheelt al enorm. Een goede schoonloopmat bij de voordeur die veel vuil en vocht opneemt houdt de trappen ook schoon.

We hadden één flinke vlek in de trap zitten, van vriendslief koffie toen hij dacht dat hij hem op het traphekje zette. Maar niet van vuil van schoenen of sokken.
Bedankt voor je reactie.

Wij lopen binnen wel heel veel op schoenen. We wonen nu pas in onze nieuwbouwwoning en er lopen ook nog regelmatig werkmensen in en uit. Die hebben echt altijd zand onder hun schoenen :(.

De trappen worden binnenkort geschilderd en dan bij de onderste alleen de bomen en het hek. Dan kan het tapijt er op.

Het is nogal een investering, dus ik hoop geen spijt te krijgen van mijn keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven