Trap renovatie

20-03-2009 10:45 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu bijna een half jaar in dit huis en de vloerbedekking die hier op de trap zit, ziet er vreselijk uit! Bordeaux rood en vol met vlekken. Dus wij willen dit renoveren. Nu hebben we al 2 offertes van bedrijven (waaronder Upstairs) gehad om het met hout te bekleden. Alleen dat is behoorlijk prijzig, maar het gaat 30 tot 35 jaar mee. Maar alleen is de vraag blijft het echt zo lang goed?

Wie heeft dit ooit gedaan in huis en hoe ziet het er na langer dan 10 jaar uit?
Volgens mij bestaat upstairs nog niet zo lang dat je dat kunt nagaan. Maar dat weet ik niet zeker.

Waarom niet gewoon opnieuw bekleden met tapijt of novilon? Stuk goedkoper!
*
Wat ik heb gedaan: tapijt eraf halen en lijmresten eraf schuren en krabben totdat ik dacht dat ik helemaal gék zou worden.

Daarna de trap een mooie kleur gelakt met botenlak (dat is hartstikke sterk, sterker nog dan trapverf).

Ik ben er erg blij mee, was niet duur, wel veel werk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik net als Spijker. Na twee jaar is het eindelijk af!
Twee jaar?! Wow, nee ik heb het wel binnen een maand gedaan. Gewoon een aantal weekenden flink doorklussen.
Ja, wij waren na het afschuren nogal klusmoe, dus het hele traject van grondverf en aflakken heeft daarna twee jaar in beslag genomen . Maar het is wel heel mooi geworden! Met echte antieke spijlen enzo.
Ik heb hetzelfde gedaan als Spijker en Parnell. Vloerbedekking eraf, de resten eraf weken met lijmoplosser, daarna schuren en in de grondverf en toen mooi wit gelakt. Stukkken goedkoper.

Dat van die botenlak had ik wel eerder willen lezen trouwens want na een jaar kan ik wel weer gaan bijwerken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lijmoplosser, daar heb ik dan weer nooit aan gedacht! Ik ben die lijmresten te lijf gegaan met verafafbrander en krabber. Dat stinkt, duurt lang en kan niet goed voor je gezondheid zijn. (hoewel lijmoplosser dat misschien ook niet is)

Botenlak was een tip van een vriend die... eeh ja, hij lakt dus boten voor zijn werk, haha. Je hebt het in werkelijk alle kleuren en het is supersterk en stootvast. De soort die ik had, daar hoorde speciale botenlak-grondverf bij. Gewoon even vragen bij een botenwinkel!
*
We zitten gewoon te twijfelen omdat het wel prijzig is. Maar anders doen we het wel laten stofferen, dat is wat goedkoper. Maar ik vroeg het me gewoon af of er iemand Upstairs of zo'n bedrijf het heeft laten doen.

Upstairs bestaat 15 jaar.
Ziet er prachtig uit hoor, van Upstairs. Maar van de prijzen kreeg ik een hartverzakking.

Wij hebben uiteindelijk linoleum op de trap laten leggen. Kosten: rond de 500 euro.
Ja Upstairs heb ik al afgebeld. Veels te duur. Maar een ander bedrijf is bijna de helft goedkoper dan Upstairs, daar zitten we over te twijfelen.
Ook ik ooit een offerte van Upstairs aangevraagd en vervolgens een rolberoerte gekregen van de aangeboden prijs..... Zo zijn er meerderen hier, dus vind het knap dat ze nog bestaan!

Uiteindelijk vloerlijmverwijderaar, krabber, brander en een handige moeder en de trap is nu mooi kaal! Ben ondertussen bezig om het boven allemaal op te knappen en als dat klaar is, dan wil ik de trap ook schilderen! Dus bedankt voor de tip van botenlak!
Joh als je naar die prijzen van Upstairs kijkt is het volgens mij nog goedkoper om die trap eruit te slaan en een nieuwe trap te bestellen.
Ben benieuwd wat de prijs van je offertes zijn...

Gewoon een trap van 13 treden?

Vrienden van ons hebben het pas wel laten doen. Prachtig geworden. Ze heeft nu ook verlichting in de trapleuning (kreeg ze dr 'gratis' bij). Geen idee wat het bij hun gekost heeft en waar ze het hebben laten doen...
Bij Upstairs was het 9.000 euro bij die andere 5.600 euro. Bij Upstairs kan je idd de leuning met van die verlichting erbij nemen, maar dat zou ook nog een duit gaan kosten. Maar onze leuning is nog prima.
In mijn vorige huis heb ik de trap laten renoveren door een soortgelijk bedrijf als Upstairs, namelijk Dress Holland. Ik was er erg tevreden over. Wellicht dat je dat bedrijf inmiddels ook hebt gevonden, want ik lees dat je van een ander bedrijf ook al een offerte hebt?
Ja die heet Flexline
Er zijn ook doe-het-zelf paketten. De consumentenbond heeft ze laatst getest, ik heb even gekeken en Stair make-over kwam als beste uit de test: Het pakket van Stair Make-over is het meest gemakkelijk en volledig. De aanlevering was compleet met gereedschap en handleiding. De klus werd goed uitgelegd en het resultaat is zeer goed. Het enige waar u zelf voor moet zorgen is een hand- of decoupeerzaag.

Er werd een prijs genoemd van 1282 euro voor 15 treden.

Dat scheelt dus nogal ;)
.
Ik vind persoonlijk dat als je voor zoiets duurs kiest, je er ook zo ontzettend lang mee moet doen! Mijn keuken is 8 jaar oud, en 8 jaar geleden vond ik hem prachtig...

Voordeel van iets goedkoper is dat je er niet zo afschuwelijk lang mee hoeft te doen, nadeel dat je na een aantal jaar weer overnieuw moet beginnen.

Als je 30 jaar met een trap van upstairs doet van 9000 euro, heb je een afschijving van 300 euro per jaar! Kan je elk jaar je trap opnieuw voor laten bekleden.

En doe je ook daadwerkelijk 30 jaar met die trap? Blijf je daar ook 30 jaar wonen?

Ik kies voor een tapijtje, heb nu een geverfde trap die ik elke dag zuig, zo stoffig is het.

Neem over een paar jaar gewoon een nieuw tapijtje.
We gaan niet voor Upstairs, maar voor het andere bedrijf. Maar wel pas eind april. Dan krijgen we als het goed is geld terug van de belasting en mijn man krijgt nog een bonus van zijn werk.

We zullen niet 30 jaar in deze woning blijven wonen (we wonen er pas een half jaar), maar 10 jaar zeker. Maar het is ook veel makkelijker in onderhoud. Je hoeft alleen maar een doekje erover heen te halen. Met tapijt, dan moet je de stofzuiger de trap opnemen en dat gaat niet met mijn rug
Wij hebben net onze trap laten betimmeren door een lokale aannemer. Bij ons lag er tapijt op en ik heb het geprobeerd met lijmverwijderaar, een beitel en schuurmachine. Maar er zat niets moois onder de drie lagen lijm. En ik wilde geen nieuwe vloerbedekking eigenlijk.

Ik ben nu bezig hem af te lakken en het wordt echt heel mooi. Natuurlijk geen trap zoals van Upstairs en co, maar wij zijn met 750 euro helemaal klaar.
quote:meiske1981 schreef op 23 maart 2009 @ 08:52:

We gaan niet voor Upstairs, maar voor het andere bedrijf. (

Wij hebben het anderhalf jaar geleden door Flexline laten doen en zijn heel tevreden! Ze zijn idd een stuk goedkoper dan Upstairs, vriendelijk personeel en binnen een dag was het klaar. Geen troep, alles werd netjes opgeruimd. Ze jagen je niet op extra kosten (ze adviseerden ons de zijkanten gewoon te verven met dezelfde kleur van het stootbord (kregen zelfs het kleurnr) ipv die door hen te laten plaatsen.

Het ziet er prachtig uit, heel strak, en is superhandig in onderhoud. Even een swifferdoekje eroverheen en klaar. Ideaal.

Ok, het kost flink wat meer dan vloerbedekking, maar ik vind het een stuk mooier. Tevens levenslange garantie en kraak- en piepvrij. Geluiddempend zijn ze ook, dus geen herrie bij naar boven en beneden rennende kinderen!

Goede keuze dus!
- dubbel-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven