Trap renovatie
vrijdag 20 maart 2009 om 10:45
Wij wonen nu bijna een half jaar in dit huis en de vloerbedekking die hier op de trap zit, ziet er vreselijk uit! Bordeaux rood en vol met vlekken. Dus wij willen dit renoveren. Nu hebben we al 2 offertes van bedrijven (waaronder Upstairs) gehad om het met hout te bekleden. Alleen dat is behoorlijk prijzig, maar het gaat 30 tot 35 jaar mee. Maar alleen is de vraag blijft het echt zo lang goed?
Wie heeft dit ooit gedaan in huis en hoe ziet het er na langer dan 10 jaar uit?
Wie heeft dit ooit gedaan in huis en hoe ziet het er na langer dan 10 jaar uit?
zondag 5 april 2009 om 19:32
quote:Tely schreef op 25 maart 2009 @ 10:28:
Wij hebben het anderhalf jaar geleden door Flexline laten doen en zijn heel tevreden! Ze zijn idd een stuk goedkoper dan Upstairs, vriendelijk personeel en binnen een dag was het klaar. Geen troep, alles werd netjes opgeruimd. Ze jagen je niet op extra kosten (ze adviseerden ons de zijkanten gewoon te verven met dezelfde kleur van het stootbord (kregen zelfs het kleurnr) ipv die door hen te laten plaatsen.
Het ziet er prachtig uit, heel strak, en is superhandig in onderhoud. Even een swifferdoekje eroverheen en klaar. Ideaal.
Ok, het kost flink wat meer dan vloerbedekking, maar ik vind het een stuk mooier. Tevens levenslange garantie en kraak- en piepvrij. Geluiddempend zijn ze ook, dus geen herrie bij naar boven en beneden rennende kinderen!
Goede keuze dus!
Ons huis is nogal gehorig dus dan is dit zeker een fijne optie. En bijkomend voordeel is de onderhoud. Want nu moet ik met de stofzuiger de trap op. En dan hoef je alleen met de swiffer erover heen en klaar.
Ons is geadviseerd om de zijkanten (wangen zoals zij het noemen) te verven, maar wel pas als zij weg zijn. Want dan weet je hoe het staat.
Wij hebben het anderhalf jaar geleden door Flexline laten doen en zijn heel tevreden! Ze zijn idd een stuk goedkoper dan Upstairs, vriendelijk personeel en binnen een dag was het klaar. Geen troep, alles werd netjes opgeruimd. Ze jagen je niet op extra kosten (ze adviseerden ons de zijkanten gewoon te verven met dezelfde kleur van het stootbord (kregen zelfs het kleurnr) ipv die door hen te laten plaatsen.
Het ziet er prachtig uit, heel strak, en is superhandig in onderhoud. Even een swifferdoekje eroverheen en klaar. Ideaal.
Ok, het kost flink wat meer dan vloerbedekking, maar ik vind het een stuk mooier. Tevens levenslange garantie en kraak- en piepvrij. Geluiddempend zijn ze ook, dus geen herrie bij naar boven en beneden rennende kinderen!
Goede keuze dus!
Ons huis is nogal gehorig dus dan is dit zeker een fijne optie. En bijkomend voordeel is de onderhoud. Want nu moet ik met de stofzuiger de trap op. En dan hoef je alleen met de swiffer erover heen en klaar.
Ons is geadviseerd om de zijkanten (wangen zoals zij het noemen) te verven, maar wel pas als zij weg zijn. Want dan weet je hoe het staat.

vrijdag 17 september 2010 om 13:07
Ik heb overwogen om mijn trap ook met hout te laten 'aankleden'. Maar het laten doen vind ik flink aan de prijs en zelf aan de slag de tijdrovend. Daarnaast vrees ik dat het nieuwe hout van de trap gaat vloeken met de eiken vloer in mijn gangen. Weer vloerbedekking doe ik echt niet meer maar is wel lekker geluidswerend. Nu overweeg ik een mooie vinyl maar hoeveel scheelt dat qua geluid? En krijg ik het er eventueel ooit weer af?