Tttot kluphuis 15
maandag 22 oktober 2012 om 23:17
Welkom in ons klubhuis.
Deze keer hebben we onze intrek genomen in een boomhuis en daar kan (bijna) alles. We delen lief & leed, er wordt getrouwd en gerouwd, gestopt met roken en snoepen, begonnen met studies en nieuw werk.
Wij delen ons boomhuis met onze mini's en onze 4voeters. Buiten staan 2 koeien die je kunt knuffelen. We maken lange wandelingen door het bos en daarna drinken we warme chocomelk met slagroom aan de keukentafel. Schuif gerust aan en klets mee.
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Deze keer hebben we onze intrek genomen in een boomhuis en daar kan (bijna) alles. We delen lief & leed, er wordt getrouwd en gerouwd, gestopt met roken en snoepen, begonnen met studies en nieuw werk.
Wij delen ons boomhuis met onze mini's en onze 4voeters. Buiten staan 2 koeien die je kunt knuffelen. We maken lange wandelingen door het bos en daarna drinken we warme chocomelk met slagroom aan de keukentafel. Schuif gerust aan en klets mee.
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
woensdag 24 oktober 2012 om 13:45
woensdag 24 oktober 2012 om 13:47
quote:Yezka schreef op 24 oktober 2012 @ 10:46:
En Yv, ik heb dat ook nog steeds een paar keer per week. Zou tegen je willen zeggen dat het slijt. Maar eigenlijk is dat niet echt zo.
Niet? Oh, dat is dan mooi klote! Het is zo'n scherpe pijn die mijn adem afsnijdt En ik ben ook bang dat het nooit meer gaat lukken, dat er geen kindje meer komt.
Evengoed ben ik dankbaar voor mijn zoon die gezond is en gelukkig.
En Yv, ik heb dat ook nog steeds een paar keer per week. Zou tegen je willen zeggen dat het slijt. Maar eigenlijk is dat niet echt zo.
Niet? Oh, dat is dan mooi klote! Het is zo'n scherpe pijn die mijn adem afsnijdt En ik ben ook bang dat het nooit meer gaat lukken, dat er geen kindje meer komt.
Evengoed ben ik dankbaar voor mijn zoon die gezond is en gelukkig.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:48
quote:Peacy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
Yv: Het slijt, bij mij misschien wat sneller dan bij jullie. Omdat op het moment dat ik zwanger was, het niet op het juiste moment kwam. Maar ik heb het er nog steeds moeite mee.Snap ik Peacy, maar je moet niet vergelijken hoor. Iedereen voelt zijn eigen pijn 't hardst zeg ik altijd. Ook jouw verdriet mag er zijn
[...]
Yv: Het slijt, bij mij misschien wat sneller dan bij jullie. Omdat op het moment dat ik zwanger was, het niet op het juiste moment kwam. Maar ik heb het er nog steeds moeite mee.Snap ik Peacy, maar je moet niet vergelijken hoor. Iedereen voelt zijn eigen pijn 't hardst zeg ik altijd. Ook jouw verdriet mag er zijn
woensdag 24 oktober 2012 om 13:50
quote:missy_Acy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:47:
Jeetje, is dat een normaal bedrag dat ouders aan kinderen vragen voor kostgeld? Weet iemand dat?
Ik vind t best veel voor een schoolgaand/studerend kind.
Er is hier een tijd geleden een topic over geweest, zal even zoeken.
Is ook veel, zeker als je bedenkt dat dat de huur voor een gemiddelde kamer is .
Zij het van sommige nog goedkoper.
Dusss.
Toen ze dat zeiden zei ik: Dan ga ik op mezelf, dat jullie het weten.
Hoor ik ze later: Ja, dan vragen we kostgeld, gaat ze op zichzelf, ze wilt nooit wat in huis doen of meebetalen
Jeetje, is dat een normaal bedrag dat ouders aan kinderen vragen voor kostgeld? Weet iemand dat?
Ik vind t best veel voor een schoolgaand/studerend kind.
Er is hier een tijd geleden een topic over geweest, zal even zoeken.
Is ook veel, zeker als je bedenkt dat dat de huur voor een gemiddelde kamer is .
Zij het van sommige nog goedkoper.
Dusss.
Toen ze dat zeiden zei ik: Dan ga ik op mezelf, dat jullie het weten.
Hoor ik ze later: Ja, dan vragen we kostgeld, gaat ze op zichzelf, ze wilt nooit wat in huis doen of meebetalen
woensdag 24 oktober 2012 om 13:51
woensdag 24 oktober 2012 om 13:53
quote:Yvonne77 schreef op 24 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
Snap ik Peacy, maar je moet niet vergelijken hoor. Iedereen voelt zijn eigen pijn 't hardst zeg ik altijd. Ook jouw verdriet mag er zijn
Weet ik.
Laatst een nummer van Ed Sheeran. (Had ik gezegd he, weet niet of je er klaar vor bent):
Zo'n mooie tekst, greep me aan.
[...]
Snap ik Peacy, maar je moet niet vergelijken hoor. Iedereen voelt zijn eigen pijn 't hardst zeg ik altijd. Ook jouw verdriet mag er zijn
Weet ik.
Laatst een nummer van Ed Sheeran. (Had ik gezegd he, weet niet of je er klaar vor bent):
woensdag 24 oktober 2012 om 13:54
quote:Peacy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Voor haar voeten gegooid: Check: Het is normaal dat een 22 jarige in huis wat doet en op z'n minst 350e kostgeld betaalt.
Pa: Is het eens met m'n ma. Ik doe te weinig in huis.
Aan de andere kant snap ik dat ook wel weer maar dan vind ik wel dat jij ook aupair-loon mag rekenen voor het oppassen en opvoeden van je broertje.
Zeker hier berekend:
http://www.nibud.nl/omgaa ... ren-en-geld/kostgeld.html
Wat zou je meer moeten doen? Ik vind het erg raar allemaal.
Ik kreeg de ouderbijdrage niet in de zomermaanden dat ik bij mijn ouders zat. Dat was 125 euro geloof ik. Maar dat was niet erg want ik had dan zelf werk.
[...]
Voor haar voeten gegooid: Check: Het is normaal dat een 22 jarige in huis wat doet en op z'n minst 350e kostgeld betaalt.
Pa: Is het eens met m'n ma. Ik doe te weinig in huis.
Aan de andere kant snap ik dat ook wel weer maar dan vind ik wel dat jij ook aupair-loon mag rekenen voor het oppassen en opvoeden van je broertje.
Zeker hier berekend:
http://www.nibud.nl/omgaa ... ren-en-geld/kostgeld.html
Wat zou je meer moeten doen? Ik vind het erg raar allemaal.
Ik kreeg de ouderbijdrage niet in de zomermaanden dat ik bij mijn ouders zat. Dat was 125 euro geloof ik. Maar dat was niet erg want ik had dan zelf werk.
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:55
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:52:
Ik betaalde vroeger ook kostgeld. 350 of 250 gulden, ik weet het niet meer precies.
Ik wil best betalen. No problem, snap dat ze kosten maken.
Maar:
Ik betaal zelf m'n school/boeken/auto/benzine/kleding/cadeaus.
Ze doen al moeilijk als ik over m'n verjaardagscadeau begin (vraag nu een winterjas, maar owee als hij te duur is )
En dan willen ze m'n complete stufi iedere maand.
Ik betaalde vroeger ook kostgeld. 350 of 250 gulden, ik weet het niet meer precies.
Ik wil best betalen. No problem, snap dat ze kosten maken.
Maar:
Ik betaal zelf m'n school/boeken/auto/benzine/kleding/cadeaus.
Ze doen al moeilijk als ik over m'n verjaardagscadeau begin (vraag nu een winterjas, maar owee als hij te duur is )
En dan willen ze m'n complete stufi iedere maand.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:56
quote:Peacy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:53:
[...]
Weet ik.
Mooi Peacy!
'Cos you were just a small bump unborn for four months, then torn from life
Maybe you were needed up there but we're still unaware as why.
[...]
Weet ik.
Mooi Peacy!
woensdag 24 oktober 2012 om 13:59
quote:Yvonne77 schreef op 24 oktober 2012 @ 13:56:
[...]
Mooi Peacy!
Heb liggen janken toen ik het hoorde.. Concert van hem op tv.
Heb de cd liggen, diverse keren afgespeeld, alleen dit nummer iedere keer overgeslagen :S.
[...]
Mooi Peacy!
Heb liggen janken toen ik het hoorde.. Concert van hem op tv.
Heb de cd liggen, diverse keren afgespeeld, alleen dit nummer iedere keer overgeslagen :S.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:59
woensdag 24 oktober 2012 om 14:02
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2012 @ 13:59:
http://www.duo.nl/particu ... ge_studiefinanciering.asp
Als ik hem invul krijg ik 0e.
Maarre, hoop dat ik begin volgend jaar een kamer heb
http://www.duo.nl/particu ... ge_studiefinanciering.asp
Als ik hem invul krijg ik 0e.
Maarre, hoop dat ik begin volgend jaar een kamer heb
woensdag 24 oktober 2012 om 14:10
quote:missy_Acy schreef op 24 oktober 2012 @ 14:01:
Moet je kostgeld ook bij de belasting aangeven?
Dunnow.
Maar no way dat ik 350e aan kostgeld ga betalen.
Kijk, uhm 150/200e, of een bijdragen in de boodschappen. Oke.
Maar 350e? Dan betaal ik voor hen de vaste lasten, kunnen ze meer doen, en nog meer schulden maken
Moet je kostgeld ook bij de belasting aangeven?
Dunnow.
Maar no way dat ik 350e aan kostgeld ga betalen.
Kijk, uhm 150/200e, of een bijdragen in de boodschappen. Oke.
Maar 350e? Dan betaal ik voor hen de vaste lasten, kunnen ze meer doen, en nog meer schulden maken