Tttot kluphuis 15

22-10-2012 23:17 2870 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in ons klubhuis.

Deze keer hebben we onze intrek genomen in een boomhuis en daar kan (bijna) alles. We delen lief & leed, er wordt getrouwd en gerouwd, gestopt met roken en snoepen, begonnen met studies en nieuw werk.

Wij delen ons boomhuis met onze mini's en onze 4voeters. Buiten staan 2 koeien die je kunt knuffelen. We maken lange wandelingen door het bos en daarna drinken we warme chocomelk met slagroom aan de keukentafel. Schuif gerust aan en klets mee.

Het Kluplied:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)
Ik heb nu van de body-shop Rainforest shampoo, en conditioner, en masker.

Om de 2/3 dagen wassen, voorzichtig, beginnen bij hoofdhuid, niet wild, maar met de haren mee als het ware, alsof ik mijn katten aai, maar dan iets meer meer met de vingertoppen.

En voorzichtig heen en weer, geen rondjes. Dan al uitspoelend mijn lange haren tussen mijn handen voorzichtig heen en weer bewegen, alsof ik rolletjes deeg maak.

Conditioner, niet op hoofdhuid, maar op de lengte, zeg maar

Masker 1x per week. Ook met de haren mee.

Dan heb ik van dat spul vade bodyshop, speciaal voor krul, ben ff naam kwijt.

En dan aan de lucht laten drogen, of gelijk in een losse! staart...
Deze is goed voor krullen en budget:

Conditioner alleen in de punten, onderste gedeelte van je haar doen. En dan koud uitspoelen. Dan sluiten je haar schubben.

Daarna goed serum erin doen. Over je gehele haar. En niet je natte haar in een staart doen, ook geen losse. Nat haar blijft breekbaar.

Je zou eventueel kunnen föhnen erna. Maar dan met zo een kop erop met van die vingers.

Niet op de heetste stand.
En probeer eens Andelon perfecte krul shampoo.

Of een andere krul shampoo.
Heb ik gehad. Vind ik niets, wordt je haar raar van.

Heb ook die spray van action, ruikt heerlijk, maar wordt je haar hard van.

Heb zelfs van dat paul mitchell spul. Word het haar erg vet van...

Heb hier wel eens gelezen over silk... Of .... Silk?

Ervaring mee?
Bio silk?
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2012 @ 12:38:

Dan regelt ze toch een huis voor je!

Ik vind t eerlijk verdeelt hoor. Jij gaat naar school, maakt huiswerk, houd je kamer zoals jij dat fijn vind (heeft zij niets te zoeken) en voedt je broertje op.

Hoeft zij alleen nog maar wat huishouden te doen. (werkt ze?)

Ze werkt, 5 ochtenden in de week.

In die ochtenden doet m'n pa het huishouden. Zij hoeft, in principe, alleen maar te koken en te wassen/strijken. De rest doen pa en ik
Ooh Suus, your curls!
Die vingerfohn heb ik, gebruik ik liever niet. Dan heb ik helemaal een coupe ontploft!

Hahahaha

Ik zoek eigenlijk iets, met de structuur van brillcreme, misschien iets wateriger, dat je haar zacht maakt.

Mijn krullen zijn het mooist als ze aan de lucht drogen...

Nu ook, dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik. Mwaa, als die bovenste laag haren niet zo zou pluizen...
Hoe knip jij ze? Knip je in of knip je recht?

Dat spulletje wat apa poste voldoet aan wat jij wilt.
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:15:

Die vingerfohn heb ik, gebruik ik liever niet. Dan heb ik helemaal een coupe ontploft!

Hahahaha

Ik zoek eigenlijk iets, met de structuur van brillcreme, misschien iets wateriger, dat je haar zacht maakt.

Mijn krullen zijn het mooist als ze aan de lucht drogen...

Nu ook, dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik. Mwaa, als die bovenste laag haren niet zo zou pluizen...Dat spul van Osis schijnt volgens de gebruikerservaringen een creme te zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Niet je krullen afknippen hoor!
En minder vaak wassen. Liever om de 3 dan om de 2 dagen.
Ja was me net aan het orienteren op dat osis spul...

Maar was ook die huhuhuhsilk aahet zoeken...
Als ik ze knip, maak een een hele foute jaren 80 palmboom op mijn kop, knip een stuk eraf, ga onder de douche, maak haar nat, maak scheiding in het midden van mijn hoofd, kam ze,

Kin op borst, en dan onstaan van die slierten nat haar, die knip ik dan ook nog eens.

Moeilijk uitleggen!
quote:Peacy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:14:

[...]

Ze werkt, 5 ochtenden in de week.

In die ochtenden doet m'n pa het huishouden. Zij hoeft, in principe, alleen maar te koken en te wassen/strijken. De rest doen pa en ik

Dan gooi je dat haar toch voor de voeten. Maak je voortaan alleen nog je eigen kamer schoon.

Wat zegt je pa er eigenlijk van? Die krijgt dit toch ook mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Aha, alsje laagjes wilt:

Je haar in 3 lagen delen.

Die 3 lagen naar de bovenkant van je hoofd borstelen. Dan draaien, dus een gedraaide sliert maken. Dan het bovenste stuk van die sliert recht afknippen.

En dan de volgende laag.
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2012 @ 13:31:

[...]

Dan gooi je dat haar toch voor de voeten. Maak je voortaan alleen nog je eigen kamer schoon.

Wat zegt je pa er eigenlijk van? Die krijgt dit toch ook mee?

Voor haar voeten gegooid: Check: Het is normaal dat een 22 jarige in huis wat doet en op z'n minst 350e kostgeld betaalt.

Pa: Is het eens met m'n ma. Ik doe te weinig in huis.
350 euro??!!!
quote:missy_Acy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:32:

Aha, alsje laagjes wilt:

Je haar in 3 lagen delen.

Die 3 lagen naar de bovenkant van je hoofd borstelen. Dan draaien, dus een gedraaide sliert maken. Dan het bovenste stuk van die sliert recht afknippen.

En dan de volgende laag.Is het zo simpel?
Yes!
Hoop dat je m'n beschrijving begrijpt.
quote:missy_Acy schreef op 24 oktober 2012 @ 13:39:

350 euro??!!! Toen ik nog aan het werk was, was dit het bedrag wat ze wilden hebben als kostgeld.
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2012 @ 05:53:

Yv Ik hoop dat je verder hebt kunnen slapen.Ja, heb nog geslapen tot de wekker ging om 7.15u

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven