Tuin onkruid.....pfff

25-07-2012 15:47 27 berichten
Wie O WIE weet hoe je onkruid uit je tuin weg houd?

En niet al te giftig spul? Wan heb ook dieren in de tuin lopen? Zelf heb ik ook een kat. Alles heb ik bestraat en met plantenbakken heel leuk aangekleed. Maar door de buren met hun planten / bomen ben ik elke keer de sjaak. Ik heb wel is gehoord dat een fles bleekwater moet helpen, maar die geur blijft dacht ik lang hangen?

(sorry voor de eventuele spelfouten, ben dislectisch en fonetisch )
Alle reacties Link kopieren
Onkruid tussen de tegels kan je sproeien met schoonmaakazijn. Nu het zonnig is helpt dat al een malle.
Hoe doe je dat precies? met een plantenspuit? Wat is de verhouding azijn/water ongeveer? Ga ik dat eens even uitproberen van de week.
Azijn wil wel helpen.
ik gebruik gewoon pure schoonmaakazijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Round-up.Daar gaan ook de wortels van het onkruid mee dood.
@Maja82 - Dank je wel voor je tip! Ik ga het zeker uit proberen.

Ik heb ook begrepen dat dit eventueel een optie is:

Meng in een tuingieter een liter water, driekwart fles chloor, en een flinke hoeveelheid strooizout. Sproei het hooguit 2 keer per jaar over uw terras en na een tijd blijft het voorgoed weg en is plukken voortaan verleden tijd. De aanslag verdwijnt ook daarmee?

Succes iedereen
Gewoon puur in een (opvallende) plantenspuit (waar je met dikke stift AZIJN op schrijft).

Je wil t niet op je mooie planten hebben.

Wel doen als het mooi weer is / de zon schijnt, dan nemen de planten het snel op. Als het te donker is of al erg vochtig dan nemen ze niet genoeg op om t loodje te leggen.
quote:panadol schreef op 25 juli 2012 @ 15:59:

Round-up.Daar gaan ook de wortels van het onkruid mee dood.Round-up moet je mee oppassen. Laatst op buitenlandse TV gezien dat er stoffen inzitten die de zenuwen aantasten en dat het Alzheimer kan veroorzaken. In sommige landen wordt het uit de handel gehaald. Dan toch maar liever schoonmaakazijn.
en schoonmaakazijn is een stuk goedkoper
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:sundream schreef op 25 juli 2012 @ 16:35:

[...]

Round-up moet je mee oppassen. Laatst op buitenlandse TV gezien dat er stoffen inzitten die de zenuwen aantasten en dat het Alzheimer kan veroorzaken. In sommige landen wordt het uit de handel gehaald. Dan toch maar liever schoonmaakazijn.Oke dan dit wist ik niet.Het werkt als een tierelier maar ja dan liever azijn.Hier is het wel gewoon verkrijgbaar daar mag dan wel eens iets aan gedaan worden dan.
Ik heb gehoord van de moestuinmannen dat je zoveel mogelijk onkruid vóór 21 juni weg moet halen, dan komt het minder snel terug. Bijhouden dus.
quote:Mac123 schreef op 25 juli 2012 @ 18:35:

Ik heb gehoord van de moestuinmannen dat je zoveel mogelijk onkruid vóór 21 juni weg moet halen, dan komt het minder snel terug. Bijhouden dus.Nuttig zo op 25 juli.
quote:boterblommetje schreef op 25 juli 2012 @ 19:21:

[...]

Nuttig zo op 25 juli.

Ja dank voor de tip, ik heb afgelopen zaterdag en maandag ook het zweet in mijn bilspleet staan wieden...
Een tuin hebben/willen en het laten overwoekeren met onkruid....

Beats me. (en een (compleet betegelde) tuin mét onkruid is net als wonen in een gevangenis met een plaatsje imho)

Als absolute complete tuinfreak zeg ik dan: verhuis naar een appartement.

Tuin+planten=verzorging - geen aandacht= zooi
Een onkruidbrander!! Voor een paar tientjes te koop bij oa hornbach. Werkt erg goed (en ik vind het leuk om te doen...)
quote:thaorchid schreef op 26 juli 2012 @ 00:16:

Een tuin hebben/willen en het laten overwoekeren met onkruid....

Beats me. (en een (compleet betegelde) tuin mét onkruid is net als wonen in een gevangenis met een plaatsje imho)

Als absolute complete tuinfreak zeg ik dan: verhuis naar een appartement.

Tuin+planten=verzorging - geen aandacht= zooi

of wat te denken van mensen die beteuterd zijn wanneer hun compleet betegelde tuin enorme plassen krijgt bij een forse regenbui
quote:Mac123 schreef op 25 juli 2012 @ 18:35:

Ik heb gehoord van de moestuinmannen dat je zoveel mogelijk onkruid vóór 21 juni weg moet halen, dan komt het minder snel terug. Bijhouden dus.Mijn tuin was toen echt onkruidvrij, maar zie daar nu niets meer van. Wat vocht en nu het warme weer al niet met onkruid doet zeg.
Ik lees hier de tips van het schoonmaakazijn. Maar dit moet op het onkruid gespoten worden?

Wat kun je er aan doen dat het onkruid gewoon niet meer komt??? Dus als je tuin onkruidvrij is, wat kun je dan doen? Of helpt schoonmaakazijn dan ook?
Gif José ..als het helemaal kwijt wilt gewoon gif halen bij de Welkoop of Boerenbond of studiecentrum.
Ik zeg toch minder snel. Maar het komt wel terug ja. Onkruid vergaat niet.
Tuin leeghalen, van links naar rechts en van voor tot achter worteldoek leggen, betegelen en voegen met cement. Ik denk dat je 'tuin' dan onkruidvrij blijft. Gezellig ook.
Ik zal inderdaad dan wel eens bij de Welkoop gaan kijken!
Een flat nemen, ben je van al dat gezeur af.
Wat een zure reacties. Vinden jullie onkruid wieden zo leuk dan?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven