Tuinstoel kussen schoonmaken, hoe?

25-04-2013 10:46 10 berichten
Hoi,

Het weer wordt beter. Dus ik wil weer graag buiten kunnen zitten.

Maar nu heb ik van die tuinkussens zonder rits, dus uitwassen is denk ik niet de beste manier. Ze zijn niet meer echt schoon maar wel droog en verder in goede staat. Hoe krijg ik ze gemakkelijk weer schoon? Heb je goede tips? Veel dank!
In de wasmachine mikken. 1 per keer moet lukken en dan in het zonnetje laten drogen. Een korte was zonder voorwas volstaat.

Succes.
Ik zou ze niet wassen hoor, grote kans dat de vulling zich helemaal ophoopt, en dat krijg je niet meer goed. Ik zou ze denk ik gewoon afsoppen, en buiten laten drogen.Sopje maken van soda of azijn denk ik
Ik doe het ieder jaar, nooit problemen mee.
Echt? Een vriendin van me heeft dat ooit eens gedaan, en het kwam zo raar en hobbelig en bobbelig uit de wasmachine dat ze ze weggegooid heeft, was geen eer meer aan te behalen. Mss had ze ze wel te heet gewassen, dat zou natuurlijk best kunnen..
Ik was ze op 30 graden zonder wasverzachter, maar ik heb wel kussens die bestaan uit 1 stuk spons, zeg maar. Als het kussen gevuld is met watten wordt het een ander verhaal, maar dan zijn ze vaak ook te dik en passen er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Stomerij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed ze vroeger ook in de wasmachine, inderdaad 1 per keer. Ging prima
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bedankt voor de reacties. Ik probeer wel wat.
Ik maak een sopje met biotex. Met een gootsteenborstel (of afwasborstel) borstel ik de kussens af. Vervolgens naspoelen met water en laten drogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven