Twee eenden midden in een woonwijk

04-04-2012 18:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmiddag zitten er voor mijn huis, op een strookje groen, twee eenden. Een mannetje en een vrouwtje. Geen idee waar ze vandaan komen, want er is geen water of iets anders eendvriendelijks in de buurt. Ik heb ze wat brood gegeven, maar weet verder niet wat te doen. Dit is de eerste keer in de drie jaar dat ik hier woon dat er eenden voor de deur zitten. Kan ik iets voor de eenden doen? Dierenbescherming/ambulance bellen of zoiets?
@zazu, dan kun je het ook zien als een algemene opmerking / waarschuwing / wetenswaardigheid.
Eenden doen gekke dingen nu, zeker omdat ze als idioten achter elkaar aanzitten. Ik denk dat ze vanzelf weer weggaan, zeker als ze gewoon gezond zijn.
Weet je, ik heb van best veel dingen verstand, maar niet van eendjes. Dus ik weet niet of eenden die ineens opduiken midden in een woonwijk iets is wat normaal is of dat het iets is waar iets mee moet. Moet iemand ze vangen en elders uitzetten? Dat doen ze met ganzen die ineens ergens midden in de stad zitten ook. Zijn ze ziek of van de leg omdat ze ineens ergens opduiken? Hebben ze iets nodig? Voor iemand die wel verstand van eenden heeft is het misschien een stomme vraag, voor mij niet. Maar ik heb wel weer wat bijgeleerd.
Bij ons zaten er ook twee eenden in de straat. En toen kwam er een hele dappere kat aangeslopen (met ogen groter dan zn maag ) en vlogen ze weg.

Ze doen dus lekker wat ze willen. Geen zorgen maken en gewoon laten zitten!

Maar wel leuk idd, van die eenden voor de deur
De eenden gaan vanzelf wel weer weg en anders vinden ze het denk ik een mooie plek.

Ik woon zelf aan een flinke sloot aan de achterzijde en daar is het een gekkenhuis in deze tijd met eenden en ander watervogels.

Aan de voorkant liggen in diverse tuinen ook elk jaar eenden te broeden. Ze laten zich niet wegjagen door de lokale katten.

PS Heb wel medelijden met de vrouwtjes eenden. Veelal is het toch een beetje een beestenboel. 4 mannetjes op één vrouwtje is geen uitzondering.
quote:johand schreef op 04 april 2012 @ 23:28:

PS Heb wel medelijden met de vrouwtjes eenden. Veelal is het toch een beetje een beestenboel. 4 mannetjes op één vrouwtje is geen uitzondering.

en dat komt door t voeren van de mensen ...

en omdat er overschot mannen is verzuipen veel vrouwtjes tijdens het dekken, gevolg, nóg minder vrouwtjeseenden ....
Het stelletje zit nog steeds in het gras. Het blijft heel knus.
quote:missfiona schreef op 04 april 2012 @ 18:34:

water of iets anders eendvriendelijks
Haha bij ons lopen ze ook rond. Gaan altijd vanzelf weer weg, elk jaar opnieuw.
Gewoon lekker laten zitten die eenden.

Vanmorgen zag ik ook een stelletje die lag hier op een groenstrookje tussen een vierbaansweg,tja dacht ook kijken jullie wel uit!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven