Twee eenden midden in een woonwijk
woensdag 4 april 2012 om 18:34
Sinds vanmiddag zitten er voor mijn huis, op een strookje groen, twee eenden. Een mannetje en een vrouwtje. Geen idee waar ze vandaan komen, want er is geen water of iets anders eendvriendelijks in de buurt. Ik heb ze wat brood gegeven, maar weet verder niet wat te doen. Dit is de eerste keer in de drie jaar dat ik hier woon dat er eenden voor de deur zitten. Kan ik iets voor de eenden doen? Dierenbescherming/ambulance bellen of zoiets?
woensdag 4 april 2012 om 18:43
woensdag 4 april 2012 om 19:43
woensdag 4 april 2012 om 20:20
woensdag 4 april 2012 om 20:35
woensdag 4 april 2012 om 20:37
quote:missfiona schreef op 04 april 2012 @ 20:24:
Zazu, zoals ik het lees worden eendjes een beetje lui als je ze in deze tijd voert omdat er genoeg voedsel te vinden is in de natuur.Dat staat er ook (o.a.), maar het gaat over eenden die heel de tijd voer krijgen van mensen. Dus eenden in parken, bij vijvers, al dat soort plekken. Niet die eend die een paar uur hoogst ongebruikelijk voor jouw huis zit en een plakje brood krijgt van de kinderen. Ik zeg overigens niet dat je die moet voeren ofzo, maar waarschuwen om die specifieke eend brood te geven is hier een beetje buiten de context getrokken.
Zazu, zoals ik het lees worden eendjes een beetje lui als je ze in deze tijd voert omdat er genoeg voedsel te vinden is in de natuur.Dat staat er ook (o.a.), maar het gaat over eenden die heel de tijd voer krijgen van mensen. Dus eenden in parken, bij vijvers, al dat soort plekken. Niet die eend die een paar uur hoogst ongebruikelijk voor jouw huis zit en een plakje brood krijgt van de kinderen. Ik zeg overigens niet dat je die moet voeren ofzo, maar waarschuwen om die specifieke eend brood te geven is hier een beetje buiten de context getrokken.
woensdag 4 april 2012 om 20:40
quote:missfiona schreef op 04 april 2012 @ 20:35:
a) De kinderen wilden de eendjes voeren (doen we in de winter altijd), dus ja we hebben ze gevoerd.
b) Normaal zou ik dat ook niet overwegen. Maar aangezien ik nog nooit eenden hier in de wijk heb gezien, kwam die gedachte wel bij mij op. Het is hier niet echt eendvriendelijk.
Winter? Het is voorjaar.
Die eenden vliegen vanzelf weer weg hoor.
a) De kinderen wilden de eendjes voeren (doen we in de winter altijd), dus ja we hebben ze gevoerd.
b) Normaal zou ik dat ook niet overwegen. Maar aangezien ik nog nooit eenden hier in de wijk heb gezien, kwam die gedachte wel bij mij op. Het is hier niet echt eendvriendelijk.
Winter? Het is voorjaar.
Die eenden vliegen vanzelf weer weg hoor.