Twee helden (katers)

19-08-2012 08:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sta hier in de binnenkamer een wasje weg te vouwen, de keukendeur staat open. Een kater scharrelt ergens rond, de ander heeft zich lang gemaakt op een grote rieten mand met deksel.

Op eens hoor ik de oudste (die aan het scharrelen was) miauwen, en ik begrijp per miauw goed wat het betekent, en met deze miauw roept hij mij altijd.

Hij miauwt een paar keer achter elkaar, terwijl ik naar de keuken toeloop, waar het vandaan komt.

Er staat een vreemde kat in de keuken, mijn kat kijkt mij aan en roept weer.. ik kan het niet anders interpreteren als: doe er wat aan, hij wil mijn eten opeten.... ik hoef niks te ondernemen want gelijk als de vreemdeling me ziet, haast hij zich naar buiten.

Ondertussen komt de ander ook even poolshoogte nemen, en die loopt voor de vorm even achter de wegrennende kat aan, die ondertussen al op de schutting zit en maakt dat hij nog verder wegkomt. De meeloper loopt met zwiepende staart beneden naast de schutting mee. Maar het heeft niks om het lijf want hij is als de dood wanneer een vreemde kat hem benadert, eigenlijk is hij huiskat, maar alleen als het mooi weer is en ik zit regelmatig buiten, wil hij ook nog wel eens de tuin in. Die actie van hem komt ook helemaal niet geloofwaardig over, daarom moet ik er wel om lachen.

Jeetje, kunnen jullie nou niet eens je eigen territorium bewaken, hebben jullie me echt overal bij nodig?

Maar jullie zijn wel lief.

En je hebt me toch maar gewaarschuwd, zeg ik tegen de oudste terwijl ik hem over zijn bol aai.
Aahh cute! Hoe herkenbaar zeg...echte helden!
Waarvan akte.
Geniet-momentje . . . . .
Ah wat lief. Dapper mannetje .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zo herkenbaar! leuk momentje
Haha herkenbaar! Wij wonen sinds 4 maanden in een huis met tuin, kater komt ook pas sinds die tijd buiten (was binnenkat) snapt nog steeds niet hoe hij zijn tuin moet bewaken en wordt dus regelmatig aangevallen op zijn eigen territorium. Komt dan ook hard miauwen en wacht tot ik de andere kat heb weg gejaagt
Hier ook zo'n held op sokken op zijn tijd hoor... Heerlijk amusement!
O ik heb wel een echte held.

Had kat buiten gelaten, en ik naar boven om aan te kleden. Hoor ik een herrie dus ik kijk uit het raan.

Grote labrador zit vlak onder mn raam, mijn kat zit halfweg het tuinpad en bazin van hond staat achter in tuin. Hond durft niet langs blazende kat, en bazin blijkbaar ook niet om hond te halen.

Dus toen heb ik kat maar opgepakt, hond weg met staart tussend e poten.

En als toetje kreeg ik evrwijt dat het mijn schuld was, want mijn poort stond open. Ben maar niet de discussie begonnen dat volgens mij niemand verplicht is een poort te hebben, maar wel om een hond aangelijnd te houden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
mijn twee katten zijn binnenkatten, komen alleen buiten als wij ook buiten zijn, verlaten de tuin dus niet maar zijn blijkbaar heel goed in staat om deze te verdedigen. Hier in de buurt is een grote rode kater, mijn katten zijn vrij kleine poezen. Toen ik de deur naar de tuin open deed, sprongen ze op eens met z'n tweeen naar buiten en renden gelijk door naar achter. De rooie bleek op de schutting te zitten. Die werd door de een van de schutting getrokken en de ander zat beneden in de tuin klaar om hem helemaal in elkaar te rossen. Gelukkig voor de rode kwam ik toen ook aan achter in de tuin en ik heb ik ze uit elkaar kunnen halen. Rooie weet nu niet hoe gauw ie over onze schutting door moet lopen, of er nou wel of geen poezen in de buurt zijn :D

in ons vorige huis hadden wij de beneden verdieping en bovenburen hadden een loopladdertje vanaf balkon naar onze schuur voor hun kat. Een jaar lang zijn de drie katten vrienden met elkaar geweest, spelen, samen slapen. Jaar erna was er oorlog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven