Twijfel over vloer

29-09-2019 07:59 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn aan het verbouwen en kan dadelijk een slaapkamer gaan inrichten waar we zelf gaan slapen.
Echter zit ik in de strijd met de vloer.
Ik heb altijd laminaat gehad en vriend heeft vloerbedekking gehad.

Onze slaapkamer krijgt een industriële look. Daar vind ik laminaat of mooie pvc vloer mooi bij.
Vriend wil echter vloerbedekking omdat dat warmer is aan zijn voeten.

Graag hoor ik wat de voor en na delen zijn van vloerbedekking en laminaat enz.
Of misschien juist wel tips en ervaringen.
Vind het moeilijk om te kiezen.

Bedankt:)
Ik vind vloerbedekking op de slaapkamer wel lekker warm, maar niet praktisch qua vlekken. Weet niet hoe dit bij jullie gaat, maar hier met buikgriep etc :proud: vind ik laminaat/pvc toch praktischer.
Laminaat met een kleed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom zet vriend niet een paar sloffen naast zijn bed?
Industriële look gecombineerd met vloerbedekking vind ik ook niet mooi en vloerbedekking op een slaapkamer wordt een stofnest.
Je noemt zelf al één voordeel van vloerbedekking: warmer. Een ander voordeel is geluidsdemping. Met laminaat hoor je het beneden of bij de buren echt wel als er iemand boven rondloopt.

De voordelen van de andere materialen zijn helder: makkelijk schoonmaken, strak, herbruikbaar als je gaat verhuizen en geschikter bij allergiën.

Ik heb vloerbedekking genomen, maar ik woon alleen dus het slijt niet erg en vuil wordt het ook niet. Met kinderen zou ik wellicht iets anders hebben gekozen.
merano wijzigde dit bericht op 29-09-2019 08:08
0.10% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wij hebben vloerbedekking om dezelfde reden. Als wij de boel boven gaan verbouwen komt er pvc in. Ik zou nooit meer kiezen voor vloerbedekking want het is gewoot niet handig. Daarnaast zie je er alles op.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-09-2019 08:06
Waarom zet vriend niet een paar sloffen naast zijn bed?
Industriële look gecombineerd met vloerbedekking vind ik ook niet mooi en vloerbedekking op een slaapkamer wordt een stofnest.

Dat was mijn reactie dus ook al haha. Maar krijg hem er nog niet vanaf gepraat dus vandaar dit topic om tot goede argumenten te komen of juist andere inzichten.
Ik vind vloerbedekking altijd een beetje viezig. Vlekken, stof.... ik zou voor laminaat/pvc gaan, dat kun je af en toe ook even lekker dweilen
merano schreef:
29-09-2019 08:07
Je noemt zelf al één voordeel van vloerbedekking: warmer. Een ander voordeel is geluidsdemping. Met laminaat hoor je het beneden of bij de buren echt wel als er iemand boven rondloopt.

De voordelen van de andere materialen zijn helder: makkelijk schoonmaken, strak, herbruikbaar als je gaat verhuizen en geschikter bij allergiën.

Ik heb vloerbedekking genomen, maar ik woon alleen dus het slijt niet erg en vuil wordt het ook niet. Met kinderen zou ik wellicht iets anders hebben gekozen.
Aangezien er extra balken en isolatie in de vloer komt maak ik me qua geluid niet zo heel erg zorgen.
Kinderen staan wel op de planning
Tot nu toe eensgezind zie ik!
aaiamfibie schreef:
Wij hebben vloerbedekking om dezelfde reden. Als wij de boel boven gaan verbouwen komt er pvc in. Ik zou nooit meer kiezen voor vloerbedekking want het is gewoot niet handig. Daarnaast zie je er alles op.
Dat hangt heel erg af van het soort vloerbedekking. Op de mijne zie je niks.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:

De voordelen van de andere materiale zijn helder: makkelijk schoonmaken, strak, herbruikbaar als je gaat verhuizen en geschikter bij allergiën.

Nee hoor, dat is echt onzin. Dan moet je een betere ondervloer kopen. Ik heb wegens gezondheidsredenen een laminaatvloer in een bovenwoning en daaronder een speciaal door TNO ontwikkelde ondervloer voor bovenwoningen met de allerhoogste geluidsdemping. Dat hoor je dus echt niet bij de (onder)buren. Het kost alleen iets meer, maar dat is een goede relatie met mijn (onder)buren we wel waard.
Toen vriend en ik gingen samenwonen hebben we boven overal vloerbedekking gelegd. Na 3 jaar kwam het eerste kind en hebben we op de babykamer laminaat gelegd, wegens schoner / minder stof. Toen kind 2 kwam, hebben we kind 1 een nieuwe kamer gegeven, wederom met laminaat.

Inmiddels wonen we er 12 jaar en is de vloerbedekking die er nog ligt stoffig en vlekkerig. Dus bij de verbouwing die eraan komt gaat ook in onze kamer laminaat. Inderdaad kleed op de delen waar je vaak met je voeten komt.
Yongpeople schreef:
29-09-2019 08:09
Dat was mijn reactie dus ook al haha. Maar krijg hem er nog niet vanaf gepraat dus vandaar dit topic om tot goede argumenten te komen of juist andere inzichten.

Wat denken wij vrouwen toch lekker praktisch. :clown:
Laminaat en dan een lekker warm kleed aan zijn kant, voor de voeten.
Voor iedereen een groene tuin
Waarom moet jij je vriend ompraten? Of moet je vriend jou ompraten?

Net als met alle andere keuzes die jullie maken, het is soms geven of nemen en soms is het zoeken naar een compromis.

Vloerbedekking of laminaat heeft volgens mij vooral te maken met opvoeding en wat je gewend bent. Ik ben kamp vloerbedekking, in mijn ogen ziet laminaat er altijd goedkoop uit.

Een vloer moet of gewoon echt hout zijn, of vloerbedekking eventueel nog marmer, maar absoluut geen laminaat of pvc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op toekomstige kinderkamers zeker laminaat/pvc! Veeeel praktischer met ongelukjes
Je hebt ook duurder laminaat wat er niet goedkoop uitziet.
Daarbij vraag je waarom ik hem moet ompraten of hij mij. We hebben allebei een mening waar we allebei achter staan. Dan is een compromis nu nog even moeilijk. Vandaar dat ik graag jullie ervaringen hoor:)
Wij hebben pvc veel fijner als laminaat.
Voelt iets zachter en minder geluid en kam goed gedweild
where ever you go, go with your heart
Pvc.

Ik vind vloerbedekking vies en niet mooi.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Heb je wel eens gedacht aan linoleum? Dat vind ik zelf ontzettend mooi. Het is een natuurproduct wat heel erg slijtvast is. En dan met een mooi (wollen) kleed erop.
Vloerbedekking! Ik ga hier binnenkort juist het laminaat eruit gooien en lekker zachte, hoogpolige vloerbedekking nemen. Vind dat zoveel fijner op de slaapkamer. In ons oude huis had ik lichtgrijze, dat was ideaal. Daar zag je weinig stof op en haren enz. Juist nu bij het laminaat liggen er in de hoeken al snel plukjes stof met haren en veertjes uit het dekbed enz. Op de vloerbedekking zag je dat veel minder.
Ongelukjes gebeuren hier eigenlijk nooit. Dochter toen ze klein was wel eens, maar nu nooit meer. Ook in haar slaapkamer ligt vloerbedekking. Ik vind het meteen een warmere uitstraling geven. Zeker ten opzichte van pvc of laminaat. Vind dat zo kil aandoen. Maar goed, wij hadden thuis ook overal vloerbedekking dus het is ook wat ik gewend ben :)
Compromis: een kleed onder het bed laten doorlopen.

https://www.gussta.nl/vloerkleed-louise ... llion-8258
Whomi schreef:
29-09-2019 08:48
Vloerbedekking! Ik ga hier binnenkort juist het laminaat eruit gooien en lekker zachte, hoogpolige vloerbedekking nemen. Vind dat zoveel fijner op de slaapkamer. In ons oude huis had ik lichtgrijze, dat was ideaal. Daar zag je weinig stof op en haren enz. Juist nu bij het laminaat liggen er in de hoeken al snel plukjes stof met haren en veertjes uit het dekbed enz. Op de vloerbedekking zag je dat veel minder.
Ongelukjes gebeuren hier eigenlijk nooit. Dochter toen ze klein was wel eens, maar nu nooit meer. Ook in haar slaapkamer ligt vloerbedekking. Ik vind het meteen een warmere uitstraling geven. Zeker ten opzichte van pvc of laminaat. Vind dat zo kil aandoen. Maar goed, wij hadden thuis ook overal vloerbedekking dus het is ook wat ik gewend ben :)

Die plukjes stof en haar liggen op vloerbedekking ook alleen zie je het minder...
Maar ik heb zelf ook vloerbedekking in de slaapkamers, nooit eerder gehad maar wat is het lekker! alleen wel iedere dag stofzuigen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Kamp laminaat hier. Terwijl ik een koude vloer vreselijk vind. Maar hoeveel tijd breng je nou op blote voeten op je slaapkamervloer door? Ik heb een IKEA schapenvachtje naast mijn bed liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven