Twijfel over vloer

29-09-2019 07:59 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn aan het verbouwen en kan dadelijk een slaapkamer gaan inrichten waar we zelf gaan slapen.
Echter zit ik in de strijd met de vloer.
Ik heb altijd laminaat gehad en vriend heeft vloerbedekking gehad.

Onze slaapkamer krijgt een industriële look. Daar vind ik laminaat of mooie pvc vloer mooi bij.
Vriend wil echter vloerbedekking omdat dat warmer is aan zijn voeten.

Graag hoor ik wat de voor en na delen zijn van vloerbedekking en laminaat enz.
Of misschien juist wel tips en ervaringen.
Vind het moeilijk om te kiezen.

Bedankt:)
Nouschi schreef:
29-09-2019 08:06
Laminaat met een kleed.
Was ook mijn eerste gedachte. Gewoon een kleedje op de plaats waar je uit bed stapt, scheelt al veel.
Vloerbedekking vind ik niet praktisch....ik vind het ook wat smoezelig en slijt snel.

Met kinderen is het ook bijzonder onhandig. Ik heb regelmatig een emmertje sop nodig gehad 🤐. Daarnaast is het moeilijk spelen met Playmobil want de poppetjes vallen om💡.

Maar ook qua uitstraling vind ik pvc echt mooier bij een industriële uitstraling. Met een kleed is het warm te krijgen!

Wij hebben 1 ruimte met vloerbedekking en vlekken, stof... Nee niet blij mee.
Kleinaapie schreef:
29-09-2019 08:35
Op toekomstige kinderkamers zeker laminaat/pvc! Veeeel praktischer met ongelukjes
Dit. Al meerdere malen deze week de vloer van zoons kamer moeten dweilen door een buikgriep. Héél blij dat ik het braaksel niet uit het hoogpolig tapijt hoef te plukken :P

Wijzelf hebben ook laminaat. Ik kan niet goed tegen zo’n stofnesttapijt. Ga ik van niezen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lady_Day schreef:
29-09-2019 08:45
Heb je wel eens gedacht aan linoleum? Dat vind ik zelf ontzettend mooi. Het is een natuurproduct wat heel erg slijtvast is. En dan met een mooi (wollen) kleed erop.

Ik vind dat ook zo mooi.
Ik heb momenteel laminaat boven liggen, maar zal daar geen 2e keer voor kiezen.
Wel erg duur dat llinoleum, dus nog even sparen.
Als ik op Pinterest industriële slaapkamer intoets dan krijg ik nagenoeg alleen maar gladde vloeren te zien. Ik vind dat industriële zo kil over komen. Wil je vriend daarom tapijt? Om het wat knusser te maken?
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 09:11
Ik vind dat ook zo mooi.
Ik heb momenteel laminaat boven liggen, maar zal daar geen 2e keer voor kiezen.
Wel erg duur dat llinoleum, dus nog even sparen.
Ik vind laminaat echt verschrikkelijk. Heb het meerdere malen gehad omdat het in het huis lag en inderdaad, linoleum is wel prijzig. Ook duur laminaat vind ik vreselijk (en PVC ook). Mijn ouders hebben dat boven liggen maar het blijft een 'picture of wood'. Echt hout is wel heel erg mooi maar vreselijk bewerkelijk.
winkelfanaat schreef:
29-09-2019 09:14
Als ik op Pinterest industriële slaapkamer intoets dan krijg ik nagenoeg alleen maar gladde vloeren te zien. Ik vind dat industriële zo kil over komen. Wil je vriend daarom tapijt? Om het wat knusser te maken?
Nou het wordt meer scandavisch industrieel. Dus komen echt wel veel mooie knusse accenten. Tot nu toe alleen ivm warmte zei die
Deze discussie heb ik ook gehad toen wij ons nieuwe huis gingen inrichten. Ik wilde heel graag een echte houten vloer of een laminaatvloer met houten toplaag. Man wilde perse vloerbedekking zowel op de kamers als op de trappen.
Na 2 jaar vind ik het nog steeds niet mooi en een beetje oudbollig. Ik zou er nooit meer voor kiezen.

Toen ik nog in mijn huurwoning zat had ik weinig geld en ook voor vloerbedekking gekozen, deze was de een na goedkoopste van de Leenbakker en na 8 jaar nog mooi strak en zag er prima uit zonder kale plekken.

Hetgeen we nu hebben was peperduur en al vanaf het begin lelijk.
Ja en?
Lady_Day schreef:
29-09-2019 09:15
Ik vind laminaat echt verschrikkelijk. Heb het meerdere malen gehad omdat het in het huis lag en inderdaad, linoleum is wel prijzig. Ook duur laminaat vind ik vreselijk (en PVC ook). Mijn ouders hebben dat boven liggen maar het blijft een 'picture of wood'. Echt hout is wel heel erg mooi maar vreselijk bewerkelijk.

Ik heb destijds zelf voor laminaat gekozen omdat ik de vloerbedekking zo zat was.
Heel erg blij ben ik nooit met het laminaat geweest. We hebben ook een keer lekkage gehad en op die plekken is het als uitgezet karton geworden.

Het ligt al een tijdje en ik moet wel zeggen dat het laminaat wat ik nu in de winkels zie, de laatste jaren een stuk mooier en kwalitatief beter is geworden.
Pvc vind ik ook wel een verbetering.
Maar ik zal er niet meer voor kiezen.

Heb in een paar woningen linoleum zien liggen, en ik was er best wel weg van! Het blijft ook jaren mooi!
daenerys79 schreef:
29-09-2019 08:56
Die plukjes stof en haar liggen op vloerbedekking ook alleen zie je het minder...

Dit. Stof (en huismijt!) verdwijnt niet bij tapijt, maar verdwijnt wel in het tapijt, en is een stuk lastiger weer uit dat tapijt te verwijderen dan van een gladde vloer.

Als je toch warmte wil, kies dan voor een mooi groot los kleed. Wordt het op den duur groezelig, dan is dat een stuk makkelijker en ook voordeliger te vervangen dan wanneer je de hele verdieping opnieuw moet stofferen.
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 09:26
We hebben ook een keer lekkage gehad en op die plekken is het als uitgezet karton geworden.

Wij hebben waterdicht laminaat. Dat zou zelfs in een badkamer gelegd kunnen worden.

Heb in een paar woningen linoleum zien liggen, en ik was er best wel weg van! Het blijft ook jaren mooi!

Grappig dat linoleum weer terug lijkt te komen. In mijn jeugd werd dat vooral gebruikt op scholen, in openbare gebouwen, en op plekken waar kinderen speelden. Het stond bekend als hygiënisch en onverwoestbaar, maar het zag er toch vaak smerig uit. Volgens mij is het wat poreus en trekt het vuil er op den duur in. Er kwam op den duur altijd zo’n grijze grauwe waas overheen.
Nummer*Zoveel schreef:
29-09-2019 09:36
Grappig dat linoleum weer terug lijkt te komen. In mijn jeugd werd dat vooral gebruikt op scholen, in openbare gebouwen, en op plekken waar kinderen speelden. Het stond bekend als hygiënisch en onverwoestbaar, maar het zag er toch vaak smerig uit. Volgens mij is het wat poreus en trekt het vuil er op den duur in. Er kwam op den duur altijd zo’n grijze grauwe waas overheen.
Linoleum moet nog steeds onderhouden worden. Dit kan met bijv. een beschermende waslaag.
Grappig dat in een slaapkamer altijd iets wordt gezegd over koude voeten, maar in de badkamer niet.
Hoeveel stappen zet je nou eigenlijk op je slaapkamervloer op blote voeten? Een stuk of 5, 2x per dag? Daar word je echt niet koud van hoor.
Ik zou voor een gladde vloer gaan met evt een kleedje aan zijn kant, voor zijn gevoel.
Badkamer: vloerverwarming :)

Sowieso... lijkt me heerlijk om in het hele huis vloerverwarming te hebben.
Ik zou voor pvc gaan in plaats van laminaat. Maakt minder geluid, kan beter tegen water etc.

Ik zou absoluut niet voor vloerbedekking gaan.
Een kleed bij het bed is inderdaad een mooi compromis :)
En brrrr tapijt in de slaapkamer. Hoeveel stofluizen en wantsen zullen daar in komen te zitten? Ik heb zelf een stofallergie, dus makkelijke keuze. Maar als ik kijk hoeveel stof er altijd onder het bed ligt, ben ik blij met mijn gladde vloer.
Voor iedereen een groene tuin
Yongpeople schreef:
29-09-2019 08:39
Je hebt ook duurder laminaat wat er niet goedkoop uitziet.
Daarbij vraag je waarom ik hem moet ompraten of hij mij. We hebben allebei een mening waar we allebei achter staan. Dan is een compromis nu nog even moeilijk. Vandaar dat ik graag jullie ervaringen hoor:)

Je hebt het zelf om "ik krijg hem er niet vanaf gepraat", klinkt in mijn oren als om praten.

Het maakt niet uit hoe duur het laminaat eruit ziet, in mijn ogen ziet elk laminaat er goedkoop uit,
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb net pvc besteld voor de slaapkamers. Als het verlijmd wordt, maakt het veel minder geluid als je erop loopt en het is warmer dan laminaat. We hebben vrij dure besteld bij een goede vloerenzaak en als het goed is gaat deze de rest van ons leven mee (als we willen).

We hebben nu vloerbedekking en ik vind het een verschrikking om het schoon te houden. Pluisjes van sokken etc. blijven er zo tussen zitten dat ik op mijn knieën moet om het er met de stofzuigerslang uit te halen. Haren krijg je ook nauwelijks weg. Ik kijk er nu al naar uit dat ik straks gewoon de robotstofzuiger aan kan zetten en die ook gewoon onder de bedden kan, op tapijt werkt hij niet goed.

Wel wil ik een paar kleedjes neerleggen voor de warmte en gezelligheid.

Ik vind overigens echt hout mooier, maar voor boven werd dat wel erg duur. Bovendien weet ik van mezelf dat ik niet goed ben in het onderhouden van zoiets en mijn man ook niet.
Ach, hoeveel tijd ben je nu op je slaapkamer? En TO heeft t over hun slaapkamer, niet over de kinderkamers. Als TO het grootste deel van de inrichting mag bepalen, geef die man zn zin dan. Dan maar een keer extra stofzuigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind een slaapkamer al snel stoffig worden en ik kan daar niet zo goed tegen. Een gladde vloer, laminaat of pvc, krijg je veel schoner (stofvrij) dan bij vloerbedekking.
Dat je op vloerbedekking geen stof of pluis ziet liggen, wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet ligt.

Mijn pyjama en sokken liggen naast mijn bed dus voordat ik mijn bed uitstap, kleed ik me eerst aan en dus geen last van koude voeten.
Madeliefjees schreef:
29-09-2019 10:26
Ach, hoeveel tijd ben je nu op je slaapkamer? En TO heeft t over hun slaapkamer, niet over de kinderkamers. Als TO het grootste deel van de inrichting mag bepalen, geef die man zn zin dan. Dan maar een keer extra stofzuigen.
Je slaapt er toch wel een aantal uren per nacht, dus een schone slaapkamer is wel belangrijk ( tapijt vind ik niet schoon)
Voor iedereen een groene tuin
Hier bezig met een verbouwing en ook net een nieuwe vloer gekozen.

Ik stem voor laminaat/pvc + kleed. Is vloerverwarming een optie?

Vloerbedekking voelt lekker zacht maar is lastiger schoonmaken. En ik vind het zelden mooi maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Bij een industriele / scandinavische stijl lijkt het me gek staan.

Wij hebben uiteindelijk voor laminaat gekozen, terwijl ik eerst dacht dat ik dat lelijk vond. Maar dat was gebaseerd op ons oude, goedkope laminaat.
We wilden eerst pvc maar de ondervloer is zo ongelijk dat dat behoorlijk in de papieren zou gaan lopen en veel tijd zou kosten. Dus toch naar laminaat gekeken en wat we nu hebben liggen vind ik echt mooi, voelt niet kil, en heeft 30 jaar garantie.

Echt hout is prachtig maar wij zijn sukkels als het gaat om onderhoud en schoonmaken dus toch maar voor het praktische gekozen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik heb ooit iets gehoord van dampen die uit kunststof vloeren schijnen te komen en niet gezond zijn. Vloerbedekking is inderdaad stoffig, maar dat is een boxspring ook. Heb je dan zo’n metalen ledikant om het industrieel te maken?
Verder is er nog kurk vloer, glad, warmer, en een soort sisal, wat vroeger de merknaam Jabo had. Oersterk, redelijk glad, en door de natuurkleur past het wel bij industrieel.https://www.jabo-carpets.nl/over/
47084 schreef:
29-09-2019 10:37
Ik heb ooit iets gehoord van dampen die uit kunststof vloeren schijnen te komen en niet gezond zijn.
Wij krijgen nu een pvc-vloer van IPC, dat is de veiligste die er is. Ik heb daar inderdaad wel op gelet.

Sisal hebben wij trouwens wel eens gehad en beviel heel goed, maar het is wel hard aan je voeten. Zelf had ik daar nooit een probleem mee, maar de man van TO misschien wel.
Trouwens, een industriële look met tapijt vind ik slaan als een tang op een varken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven