Twijfel over vloer

29-09-2019 07:59 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn aan het verbouwen en kan dadelijk een slaapkamer gaan inrichten waar we zelf gaan slapen.
Echter zit ik in de strijd met de vloer.
Ik heb altijd laminaat gehad en vriend heeft vloerbedekking gehad.

Onze slaapkamer krijgt een industriële look. Daar vind ik laminaat of mooie pvc vloer mooi bij.
Vriend wil echter vloerbedekking omdat dat warmer is aan zijn voeten.

Graag hoor ik wat de voor en na delen zijn van vloerbedekking en laminaat enz.
Of misschien juist wel tips en ervaringen.
Vind het moeilijk om te kiezen.

Bedankt:)
De wat duurdere PVC vloeren hebben die 'dampen' niet geloof ik. Maar ook die moet je volgens mij wel goed onderhouden met waslagen etc.

Sisal heb ik ooit op de trap gehad omdat het hout echt verschrikkelijk beschadigd was. Ik vond het wel mooi spul maar het voelde niet lekker zacht onder de voeten (wat ik persoonlijk niet erg vond).
47084 schreef:
29-09-2019 10:37

en een soort sisal, wat vroeger de merknaam Jabo had. Oersterk, redelijk glad, en door de natuurkleur past het wel bij industrieel.https://www.jabo-carpets.nl/over/

Bij een kinderwens zou in geen sisal op de slaapkamers leggen, want dat is te ruw om op te spelen.
daenerys79 schreef:
29-09-2019 08:56
Die plukjes stof en haar liggen op vloerbedekking ook alleen zie je het minder...
Maar ik heb zelf ook vloerbedekking in de slaapkamers, nooit eerder gehad maar wat is het lekker! alleen wel iedere dag stofzuigen...
Ik snap dat het daar ook ligt, maar ik vind het fijn dat ik het daar dus minder goed op zie. In de slaapkamer op het laminaat erger ik me er meteen aan als het er ligt.
Nummer*Zoveel schreef:
29-09-2019 09:29
Dit. Stof (en huismijt!) verdwijnt niet bij tapijt, maar verdwijnt wel in het tapijt, en is een stuk lastiger weer uit dat tapijt te verwijderen dan van een gladde vloer.
Daar maak ik me dan weer helemaal niet druk om. Huismijt zit overal in je huis, dus dan maakt dat stukje tapijt extra niet uit.
Voor wat betreft alle argumenten over hygiëne, lees dit eens: https://dessotarkett.nl/onze-vloeren/ta ... -for-home/
Ik heb juist voor tapijt gekozen omdat mijn man copd heeft en tapijt tussen de stofzuigbeurten door schoner is dan een harde vloer. Maar de gladdevloerdoctrine is best hardnekkig. Verder is een slaapkamer met tapijt veel stiller dan een slaapkamer met een harde vloer en dat vind ik wel erg belangrijk.
Hier dus overal tapijt boven. En een megatrots vloerkleed op de harde vloer in de woonkamer.
Laminaat/pvc ivm hygiëne.
Vloerbedekking houdt stof vast, vooral onder het bed en juist daar kom je slecht bij met de stofzuiger.
ninanoname schreef:
29-09-2019 11:44
Voor wat betreft alle argumenten over hygiëne, lees dit eens: https://dessotarkett.nl/onze-vloeren/ta ... -for-home/
Ik heb juist voor tapijt gekozen omdat mijn man copd heeft en tapijt tussen de stofzuigbeurten door schoner is dan een harde vloer.
Tapijt is helemaal niet schoner. Het houdt stof en vuil vast waardoor dat het opdwarrelen van het stof en vuil voorkomt. Je moet het er alleen ook weer uit zien te krijgen, en dat is nog niet zo makkelijk. Als je een harde vloer eerst zuigt en daarna dweilt, dan zie je goed hoeveel vuil je met alleen zuigen niet wegkrijgt.
Whomi schreef:
29-09-2019 11:28
Daar maak ik me dan weer helemaal niet druk om. Huismijt zit overal in je huis, dus dan maakt dat stukje tapijt extra niet uit.
In dat extra “stukje” tapijt past heel veel extra huismijt. En uiteraard kun je daarvoor kiezen, maar ik doe dat dus niet.
Ik heb zelf gekozen voor houtlook pvc door het hele huis. Ivm vloerverwarming was hout geen optie en ze hebben tegenwoordig heel mooie houtlook pvc die nauwelijks van echt (gelakt) hout te onderscheiden is. En nee, daar komen geen giftige dampen uit, dat was jaren geleden bij de goedkope pvc-vloeren.
Bij een industriële stijl zou ik gaan voor Forbo marmoleum. Die heb je tegenwoordig ook in bijvoorbeeld betonlook, en is slijtvast, geluiddempend en best comfortabel. En het is de meest milieuvriendelijke vloersoort.
Voor mensen met bijvoorbeeld astma is vloerbedekking fijner, omdat stof minder dwarrelt. Maar voor mensen met stofallergie is een gladde vloer juisr weer beter, omdat die gemakkelijker stofvrij te houden is.
Mooi strak kleed op laminaat.

Vloerbedekking vind ik lelijk, ouderwets en vies.
ninanoname schreef:
Ik heb juist voor tapijt gekozen omdat mijn man copd heeft en tapijt tussen de stofzuigbeurten door schoner is dan een harde vloer. Maar de gladdevloerdoctrine is best hardnekkig. Verder is een slaapkamer met tapijt veel stiller dan een slaapkamer met een harde vloer en dat vind ik wel erg belangrijk.
Hier dus overal tapijt boven. En een megatrots vloerkleed op de harde vloer in de woonkamer.
Wat is een megatrots vloerkleed? :huh:
ninanoname schreef:
Deze vloerbedekking ligt bij mij op de eerste verdieping. Het is op zich een ideale bedekking, je ziet er niks op, en blijft mooi. Voelt warm aan. Maar ik heb wél last van een verstopte neus, snachts. Kan ook van gordijnen of bed komen.
pamelacourson schreef:
29-09-2019 13:36
Wat is een megatrots vloerkleed? :huh:
Haha, megagroot moet daar staan!
Je zou ook kunnen denken aan een kurkvloer. Dat is schoon (want gelakt) en warm.
Helaas geen optie voor vloerverwarming vanwege budget. Hebben net een dakopbouw gezet en dakkapel. Deze gehele ruimte wordt onze slaapkamer en geen kinderkamer:)

Bedankt voor alle opties! Die ga ik nog even uitzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven