Twijfel tussen verfkleur RAL 9001/ RAL9010

24-07-2011 07:50 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn keukenkastjes komen het meest overeen met de kleur RAL9001/RAL9010, nu was ik gisteren bij de GAMMA maar ik zie niet echt het verschil.



ik wil mijn kozijnen en muren niet spierwit hebben maar ik wil ook geen creme cq te gele kleur, wil wel dat het een beetje mooi aansluit bij mijn keukenkleur aangezien het een open keuken is, nu ben ik een beetje aan het twijfelen wat mooier is en of er veel verschil is tussen RAL9001 & RAL9010.



Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Hier 9010 op alle muren, ook in de keuken. Is heel erg mooi helder wit, niet spierwit overigens. Ben ik het eens een keer niet met Leo eens .



Maar ik zie dat er fans van beide rallen bestaan.



Polletje misschien?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad fans van beide evy, had gehoopt dat iedereen met een magnolia kleur keuken voor 1 type RAL had gekozen
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 24 juli 2011 @ 09:44:

nummerzoveel, volgens mij komt jouw keuken qua kleur dicht bij die van mij, lmisschien wel dezelfde;-) als ik dit allemaal lees, verschillende meningen ook, denk ik dat ik toch ga voor RAL9001. Het is en blijft moeilijk om op voorhand het effect te weten, het schilderwerk moet over 3 weken klaar zijn aangezien aannemer dan gaat beginnen met verbouwing, geen tijd en ook geen zin om eindeloos te blijven dubben over de kleur.Goede keus! Veel succes en ik hoop dat je alles mooi gaat vinden. Ik denk dat het wel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt sundream en alle anderen, alle reacties en ervaringen hebben absoluut geholpen.
quote:EvyBlissy schreef op 24 juli 2011 @ 09:53:

Hier 9010 op alle muren, ook in de keuken. Is heel erg mooi helder wit, niet spierwit overigens. Ben ik het eens een keer niet met Leo eens .



Maar ik zie dat er fans van beide rallen bestaan.



Polletje misschien?



Ik heb geen 9010 op de muren hoor. Geen idee welke RAL of hoe dan ook welke RAL ik heb. Wel is het spierwit.

Op de stalen op de site vind ík de 9010 heel wit en de 9001 niet.
Alle reacties Link kopieren
9010 is niet spierwit hoor, een beetje creme. Wij willen juist spierwit en hadden per ongeluk 9010 gekocht. Niet onze kleur, voor ons te creme.
Alle reacties Link kopieren
Om het nog even verwarrender te maken; als je tien stalen 9010 van verschillende verfmerken naast elkaar zou leggen krijg je tien verschillende tinten.... Bovendien oogt het in ieder huis anders. Misschien toch een professioneel advies vragen? Een aannemer heeft veel verstand van bouwen maar van kleuren??? Jammer dat dat altijd zo'n sluitpost is!
Alle reacties Link kopieren
9001 is een mooie kleur, zeker niet gelig oid. Voor de kozijnen is hoogglans mooi, voor de muren zou ik voor zijdeglans gaan. Wyzonol heeft een mooie 9001 zijdeglans die ook erg onderhoudsvriendelijk is, makkelijk schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
haha happy, ja je hebt gelijk ook mbt aannemer en kleuren, ik heb zelf een goed idee wat ik wil qua kleur en inrichting in mijn nieuwe appartement maar dit was even iets waar ik over twijfel(de), Mijn vorige appartement was te wit qua muren en ook qua keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ga met je keukenkastje naar een schilderszaak en laat je daar voorlichten...

Erz zijn zoveel meer kleuren wit/creme dan ral-kleuren.
anoniem_80053 wijzigde dit bericht op 24-07-2011 10:23
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf zweer ik al jaren bij 9010. Het is mooi bij kleurige muren. Mooier dan de 9001 die ik eerst had. Vind ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb amandel op de muur gesmeerd, 9 jaar geleden. zelfde tint als de binnendeuren en mijn cremewitte keuken.

Ik twijfelde ook tussen 9001 en 9010 maar heb gisteren 9010 gekocht en ben begonnen.



Heel mooi wit, niet spierwit (maar dat zie je pas als je er wat écht wits naast houdt).

Keuken lijkt nu wel echt geel, dat is jammer, en de binnendeuren ook. Die laatste wil ik sowieso nog wat aan doen....
Alle reacties Link kopieren
9010 is niet spierwit, maar ook niet te cremekleurig. Ik zou het omschrijven als roomwit. Het past inderdaad goed bij heel veel verschillende muurkleuren.



Houd er overigens rekening mee dat verf op terpentinebasis altijd iets vergeelt. Dus als je het te wit vindt als het er op zit; het trekt nog wel iets bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 9001 op de kozijnen en dat is echt cremig. Moest er erg aan wennen. Hebben 9010 op de muren, trap en plafon en is echtb mooi wit maar niet spierwit.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik alle kleuern wit waar geel aan toegevoegd is wat viezig aan doen net of er jaren gerookt is



Het ziet er gewoon niet zo fris uit en ik kan het weten vriend en ik laten ik he deueren en kozijnen encht wit, hij lelie wit waar geel in zit,,,,vind ik dus niet mooi ziet er gorig uit
Alle reacties Link kopieren
9001 vind ik ook echt (geel) cremig, hou er zelf niet zo van.



Ik heb de muren en kozijnen 9010 en het plafond spierwit, als je alleen naar de muur en/of kozijnen kijkt ziet het er 'gewoon' wit uit, maar kijk je ook naar het plafond dan zie je wel duidelijk verschil, maar het is dan geen vergeeld wit.



Heb net even wat plaatjes opgezocht van een magnolia keuken en die vind ik wel echt creme/geel.

Het kan denk ik 2 kanten opgaan:

-9001 maakt het allemaal net too much en te geel, terwijl 9010 het wat frisser zou maken

-9010 versterkt de gelige kleur van de keuken alleen maar door het contrast, terwijl met 9001 het wat beter in balans is.



Neem in ieder geval zo'n strip met de kleur die je wil mee (zo groot mogelijk) om naast je keuken te houden.



En til er ook niet een te zwaar gewicht aan, als het niet mooi is, verf je het gewoon weer over. Begin daarom met een muur, dan kost het niet zoveel en is het ook niet veel werk, maar als je eenmaal een groot vlak hebt in de juiste kleur, dan kun je wel goed zien of het mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Ral 9010 op de muren en kozijnen.



Ral 9001 is wat geliger maar kan ook beige uitslaan. Het is maar net afhankelijk van het merk, de ondergrond en lichtinval in je huis hoe een kleur er daadwerkelijk uit komt te zien.



Ik zou echt voor de 9010 gaan 9001 is vrij heftig.
Hier 9010 op de muren en spierwit op plafond. Mooi contrast, niet te. Gewoon net even anders. 9010 is een warme wit. Ik doe nooit meer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
ik heb net schilder gebeld en ik ga toch voor RAL9001 en ik zie wel hoe het uitpakt, had mijn keuze een uur geleden gemaakt kijk ik toch weer hier en dan ga ik weer twijfelen;-)
Alle reacties Link kopieren
9010 hebben wij op de muren, als je het ziet is het gewoon wit, maar als je er iets naast legt wat spierwit is dan heeft het toch net iets meer warmte.

Ik hou van warme kleuren, en vind het goed bij de rest van het interieur passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk echt voor 9010 gaan! 9010 is een mooie wit. Het is niet spierwit (kil), het is ook zéker niet creme! Het is gewoon een frisse wit die toch wat warmer is. Het kan gecombineerd worden met echt alle kleuren eigenlijk, zowel met felle kleuren als met houttinten of wat ook.

9001 is juist veel cremiger.



(Hier ook 9010 op de muren.)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb net ook 9010 op bijna alle muren in mijn etage geschilderd en ik ben er heel blij mee. Het is een frisse zachte wit en echt geen spierwit. Op de kozijnen heb ik een crèmevariant (geen RAL-kleur) en die is op sommige plekken door de lichtval zachtgeel uitgevallen. Niet mooi .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kozijnen nog niet gedaan, maar die gaan flexa hoogglans 9001 worden.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is, is ons trapgat vanmorgen in Ral9001 gespoten, ga strakjes kijken en ben beniewd naar het resultaat.

Eigenlijk wil ik ook een muur grijs, maar ik twijfel nog over de intensiteit van het grijs.
Hier 9010 op de muren, ook in het vorige huis, zou niet anders meer willen. En we hebben een magnolia kleur keuken en het staat gewoon mooi bij elkaar..

dus...



best verwarrend om advies vragen he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven