Ugh babyduifjes

30-07-2016 17:00 116 berichten
Ik heb een duivennest op mijn balkon (was er al voor dat ik hier 2 weken geleden kwam wonen) en de eieren zijn zojuist uitgekomen. Ik dacht het zal wel, maar nu leert Google mij dat dat best wel kut is, qua troep en toestanden. Tot overmaat van ramp komt over 2 weken een pup bij mij wonen en daarvoor wil ik een bak met kranten op het balkon zetten waar hij 's nachts een plas in kan doen. Kan dat met een duivennest, en kunnen honden daar niet ziek van worden, of de ouders de stuipen op het lijf jagen zodat die wegblijven en ik met het grut zit? Zo ja, hoe kom ik hier vanaf (zo mogelijk op duifwaardige wijze)?

Hoezo?

Totaal aantal stemmen: 34

Groen (50%)
Ja (12%)
Nee (12%)
Zes (26%)
Alle reacties Link kopieren
Waar is de poll voor?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wij zitten hier met nest nummer 3.

Elk jaar weer komen ze op ons balkon om een gezinnetje te starten... Zo niet fijn.

Maar duiven weren van je balkon wij hebben de oplossing nog niet gevonden.

Spikes vliegen ze overheen, Cd's schuiven ze aan de kant, een nepraaf doet ze niks en als we een net ophangen dan hangen ze zich zelf op... Geen fijn gezicht.

Nou zitten wij nooit op het balkon dus laten het maar zo tot ze zijn uitgevlogen en boenen dan alles weer schoon.

Maar als iemand een anti duiven tip heeft graag'!
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 17:13:

OK laten zitten dus! Maar kan ik nou 25 dagen niet op mijn balkon zitten zonder schadelijke stoffen in te ademen? Of is dat overdreven?Ja, dat is erg overdreven.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dan zou je ook niet meer bij de Bram Ladage op een bankje kunnen gaan zitten...
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:52:

[...]

Goeie hoor.You're fun.
Dank voor de info Sandra, TAM en skyler!
quote:Eindeloos schreef op 30 juli 2016 @ 19:38:

Waar is de poll voor?Wetenschappelijk onderzoekje.
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 19:45:

[...]

You're fun.Jij bent ook heel speciaal.

In de leer geweest bij BGB. ?

quote:ThunderassMan schreef op 30 juli 2016 @ 18:58:

Duivenborst met trappist

BELGISCH HOOFDGERECHT

30-60 MIN.

INGREDIENTEN 4 PERSONEN

8 borstfilets

peper van de molen

zout

Solo

1 takje rozemarijn

1 sjalot, fijngesnipperd

2 takjes tijm

2 dl donker trappistenbier

1 eetlepel vloeibare honing

500 g vastkokende aardappelen

50 g peterselie fijngehakt

Met een lekker aardappelpureetje en een sausje op basis van Trappist , een eenvoudig, maar lekker recept van duivenborst.

Bereidingswijze

-Maak eerst de aardappelpuree.

Kook de aardappelen gaar. Prak ze met een vork. Breng op smaak met peper en zout. Roer er zoveel Solo door tot de puree smeuïg is.

Meng er dan de fijngesnipperde peterselie onder. Houd warm.

-Bestrooi de borstfilets met peper en zout.

-Verhit een beetje Solo in een pan en leg er het takje rozemarijn in. Leg er de borstfilets in met de velkant naar onder.

-Bak ze 3 tot 4 minuten op de velkant en 2 tot 3 minuten op de vleeskant.

-Neem de filets uit de pan.

-Strooi de sjalotsnippers in de pan, leg er de takjes tijm bij, zet het vuur laag en bak de sjalotten glazig.

-Roer de aanbaksels los met het trappistenbier en de honing. Laat dit mengsel lichtjes indikken.

-Warm de filets heel eventjes mee.

-Verdeel de puree over de borden en leg telkens 2 filets op de puree.

- Haal de takjes tijm en rozemarijn uit de pan.

- Roer enkele koude klontjes Solo door de saus en sprenkel de saus over de duivenborsten.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:Roodborstje5 schreef op 30 juli 2016 @ 19:39:

Elk jaar weer komen ze op ons balkon om een gezinnetje te starten... Zo niet fijn.

Spikes vliegen ze overheen, Cd's schuiven ze aan de kant, een nepraaf doet ze niks en als we een net ophangen dan hangen ze zich zelf op... Geen fijn gezicht.

Nou zitten wij nooit op het balkon dus laten het maar zo tot ze zijn uitgevlogen en boenen dan alles weer schoon.

Maar als iemand een anti duiven tip heeft graag'!Een kat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hoe maken die beesten een nest, als ze niks hebben wat het kan ondersteunen? En dan heb ik het niet over gaten e.d., maar gewoon een vlak, "schoon" balkon. Ze maken toch geen nest op de grond?

Het lijkt me dat je als mens toch wel het een en ander kan doen om zoiets te voorkomen.
quote:Roodborstje5 schreef op 30 juli 2016 @ 19:39:

Maar als iemand een anti duiven tip heeft graag'!schud de eieren als deze net gelegd zijn
quote:Ooze schreef op 30 juli 2016 @ 21:06:

Hoe maken die beesten een nest, als ze niks hebben wat het kan ondersteunen? En dan heb ik het niet over gaten e.d., maar gewoon een vlak, "schoon" balkon. Ze maken toch geen nest op de grond?

Het lijkt me dat je als mens toch wel het een en ander kan doen om zoiets te voorkomen.De mijne heeft wat takjes op de grond gekwakt en dat was het. Bepaald geen begenadidge ingenieurs die duiven.
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 21:29:

[...]

De mijne heeft wat takjes op de grond gekwakt en dat was het. Bepaald geen begenadidge ingenieurs die duiven.
Gewoon je pup een paar keer 's nachts uitlaten en een bak kranten in huis/appartement. Duifjes gewoon laten zitten.
AAAAAHW baby duifjes.... ik heb er nog nooit 1 gezien...

*gaat meteen googlen*

dat zijn nou leuke foto,s om te bekijken voor t slapen gaan
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven