Uit huis willen
dinsdag 3 september 2019 om 11:21
Ik vind het vrij normaal dat als je onder iemands dak woont, je je aan de regels van dat huishouden houdt.
Toen ik thuis woonde (tot m'n 24e) wilde mijn moeder ook graag weten wanneer ik waar zou zijn (niet per se tot in detail) zodat ze daar rekening mee kon houden ivm eten, schoonmaak, ander bezoek. En graag wilde ze weten, als ik 's avonds laat weg was, wanneer ik van locatie vertrok naar huis, zodat ze wist dat ik veilig thuis zou komen als ik aan het fietsen/reizen was.
Sommige mensen zullen dit misschien verstikkend vinden. Ik vond het vooral bezorgd en lief. En in zekere zin gestructureerd en duidelijk.
Als jij problemen hebt met de regels van het huishouden waar je in woont, zul je inderdaad beter ergens anders oftewel bij de ouders van je vriend moeten gaan wonen.
Een ander verhaal wordt het in je laatste alinea. Ik had me dan wel te houden aan de regels van mijn moeders huishouden, maar was prima in staat om voor mezelf na te denken. Geef je nou aan dat je dat niet kan? Dan zou ik daar eerst aan werken voordat je uberhaupt met iemand gaat samenwonen, want zo lijkt het alsof je ofwel je vriend ofwel je moeder volgt. Leer zelfstandig zijn voordat je een keuze maakt.
Toen ik thuis woonde (tot m'n 24e) wilde mijn moeder ook graag weten wanneer ik waar zou zijn (niet per se tot in detail) zodat ze daar rekening mee kon houden ivm eten, schoonmaak, ander bezoek. En graag wilde ze weten, als ik 's avonds laat weg was, wanneer ik van locatie vertrok naar huis, zodat ze wist dat ik veilig thuis zou komen als ik aan het fietsen/reizen was.
Sommige mensen zullen dit misschien verstikkend vinden. Ik vond het vooral bezorgd en lief. En in zekere zin gestructureerd en duidelijk.
Als jij problemen hebt met de regels van het huishouden waar je in woont, zul je inderdaad beter ergens anders oftewel bij de ouders van je vriend moeten gaan wonen.
Een ander verhaal wordt het in je laatste alinea. Ik had me dan wel te houden aan de regels van mijn moeders huishouden, maar was prima in staat om voor mezelf na te denken. Geef je nou aan dat je dat niet kan? Dan zou ik daar eerst aan werken voordat je uberhaupt met iemand gaat samenwonen, want zo lijkt het alsof je ofwel je vriend ofwel je moeder volgt. Leer zelfstandig zijn voordat je een keuze maakt.
dinsdag 3 september 2019 om 11:22
Ze schrijft toch dat ze momenteel ( fulltime) een opleiding volgt.
Ik zou geen rijinstructrice willen die er al een hele werkdag elders op heeft zitten en ik denk ook niet dat dat mag. Los daarvan moet TO gewoon haar moeder een beetje heropvoeden in loslaten. Wat gebeurt er als je gewoon niet appt?
Kun je niet je telefoon “ vergeten” als je even baar de supermarkt gaat.
Sowieso is appen in het verkeer nu verboden, dus heb je een goede smoes om niet te appen. En als je moeder doorkrijgt dat je echt niet meer terugstopt stopt ze vast wel.
Ik zou geen rijinstructrice willen die er al een hele werkdag elders op heeft zitten en ik denk ook niet dat dat mag. Los daarvan moet TO gewoon haar moeder een beetje heropvoeden in loslaten. Wat gebeurt er als je gewoon niet appt?
Kun je niet je telefoon “ vergeten” als je even baar de supermarkt gaat.
Sowieso is appen in het verkeer nu verboden, dus heb je een goede smoes om niet te appen. En als je moeder doorkrijgt dat je echt niet meer terugstopt stopt ze vast wel.
dinsdag 3 september 2019 om 11:25
Waarom ben je in godesnaam verloofd als je nog niet eens bij machte bent om op jezelf/samen te wonen? Zou je niet eerst eens zelfstandiger worden? Dit klinkt allemaal ontzettend puberaal. Bijna-getrouwd-stelletje spelen met je verkering en dan vervolgens gewoon nog thuis wonen. Krijg je je zin niet, dan ga je weer bij je schoonouders zitten parasiteren.
En natuurlijk wil je moeder weten waar je uithangt, je woont in haar huis, niet in een hotel. Draag je wel wat bij?
En natuurlijk wil je moeder weten waar je uithangt, je woont in haar huis, niet in een hotel. Draag je wel wat bij?
dinsdag 3 september 2019 om 11:27
Even dit uit de openingspost genomen.
Een tijd geleden hebben mijn vriend en ik zo'n maand lang bij zijn ouders in huis gezeten. Dit puur omdat we beiden gek werden van mijn ouders. Dit beviel me super goed en mijn 'schoonouders' ook, aangezien ik een soort dochter voor hun ben geworden. Ik had vrijheid, hoefde nergens rekening mee te houden en kon doen en laten wat ik wilde.
---
Het is heel simpel je "schoonouders" zijn je schoonouders en je ouders zijn je ouders.
Schoonouders hebben niets over je te vertellen in feite je ouders ook niet meer maar dat is tóch een totaal anders iets dan te zeggen bij mijn schoonouders kon ik doen en laten wat ik zelf wil.
Een tijd geleden hebben mijn vriend en ik zo'n maand lang bij zijn ouders in huis gezeten. Dit puur omdat we beiden gek werden van mijn ouders. Dit beviel me super goed en mijn 'schoonouders' ook, aangezien ik een soort dochter voor hun ben geworden. Ik had vrijheid, hoefde nergens rekening mee te houden en kon doen en laten wat ik wilde.
---
Het is heel simpel je "schoonouders" zijn je schoonouders en je ouders zijn je ouders.
Schoonouders hebben niets over je te vertellen in feite je ouders ook niet meer maar dat is tóch een totaal anders iets dan te zeggen bij mijn schoonouders kon ik doen en laten wat ik zelf wil.
dinsdag 3 september 2019 om 11:42
Dit.nessemeisje schreef: ↑03-09-2019 11:25Waarom ben je in godesnaam verloofd als je nog niet eens bij machte bent om op jezelf/samen te wonen? Zou je niet eerst eens zelfstandiger worden? Dit klinkt allemaal ontzettend puberaal. Bijna-getrouwd-stelletje spelen met je verkering en dan vervolgens gewoon nog thuis wonen. Krijg je je zin niet, dan ga je weer bij je schoonouders zitten parasiteren.
En natuurlijk wil je moeder weten waar je uithangt, je woont in haar huis, niet in een hotel. Draag je wel wat bij?
dinsdag 3 september 2019 om 12:16
dinsdag 3 september 2019 om 12:18
Vast.
En dan samenwonen zonder huwelijk? En op Viva mag je dan ook niet kieken met als die zondes van Kiki.
Ze is gewoon niet naar de mond gepraat en dat kan het egootje niet aan.
dinsdag 3 september 2019 om 12:20
Ik heb een goeie bui en doen mijn bestLucifer2018 schreef: ↑03-09-2019 12:18Vast.
En dan samenwonen zonder huwelijk? En op Viva mag je dan ook niet kieken met als die zondes van Kiki.
Ze is gewoon niet naar de mond gepraat en dat kan het egootje niet aan.