uitslag bouwtechnisch keuring huis..wat nu?

02-08-2012 11:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben bijna een huis gekocht, helemaal naar onze smaak, en voor een hele leuke prijs.

We afgesproken om eerst een bouwtechnische keuring te doen, dit hebben we gedaan omdat het ons eerste huis is, en wij geen ervaring hebben met klussen en dergelijke.

De makelaar van de verkopende partij gaf aan dat we dat eerst kunnen doen, en dat we dan wachten op de uitslag van het rapport, dat we dan over kunnen gaan om de koop. De prijs is dus al bepaald, maar we hebben nog niets getekend.

Tijdens de keuring, werdt ons verteld dat het huis er eigenlijk prima uitziet, geen ernstige gebreken.

Er kwamen wel uit dat de dakgoten vervangen moeten worden, en dat de schuurdeur ook vervangen moet worden, en dat de vloer van de badkamer los liggen, en dus vervangen moeten worden..

Nou is mijn vraag, kun je over deze punten onderhandelen? hoever kun je daar in gaan?

Ik denk dat we eigenlijk al best een zeer goede prijs hebben voor dit huis. Vindt het best vervelend, maar ik wil natuurlijk ook geen dief van mijn eigen portomonaie worden.
Shit iPhone! Het lukt me niet om mijn bericht te wijzigen!

In ieder geval wisten zowel wij als de verkopers niet dat het huis in zo'n slechte staat verkeerde. We wisten allemaal dat het niet goed was, maar niemand wist dus van onder andere de huiszwam!

Waarom hebben we het huis dan toch gekocht? Simpel: de locatie is super en het huis heeft waanzinnig veel potentie! (negentiende eeuws herenhuis aan de rand van het centrum van een middelgrote stad)
kan je een linkje geven van funda ?
Ik vind de dingen die je noemt geen schokkende dingen. Vloer in badkamer hoeft echt niet direct, bij ons zijn tegels op muur van keuken ook los, betekent alleen dat je er niet overheen kan tegelen. Wat is er mis met de deur? Dakgoten, wat moet dat volgens de keuring gaan kosten?

Je kan natuurlijk proberen allebei de helft te betalen, maar ik vind het niet zo schokkend eigenlijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2012 @ 12:26:

Als ik verkopende partij was dan trapte ik daar niet in. Een mondelinge prijsovereenkomst is een overeenkomst en is rechtsgeldig, je hebt drie dagen na de overeenkomst om daar nog vanaf te zien. Maar ik denk maar zo dat die drie dagen al verstreken zijn omdat je naderhand nog een bouwkundig onderzoek hebt laten doen.

Ik besef me dat ik reageer op een post van 4 jaar geleden, maar het is denk ik toch wel zinvol om dit even te melden: Een mondelinge overeenkomst is bij aankoop van vastgoed door een particulier _niet_ rechtsgeldig. Er moet dus echt een ondertekende koopovereenkomst zijn.

Na het tekenen heeft de koper 3 werkdagen om van de koop af te zien. Pas na die drie dagen is de koop definitief, met uitzondering van eventuele ontbindende voorwaarden.
En dit leek je na 4 jaar echt toegevoegde waar de hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven