vaatwasmachinebestendigheid goedkoop servies

11-09-2012 19:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van mijn witte servies af en heb nu iets gezien met een gekleurde rand: bloemetjes/ruitjes/stipjes. Tja, het gaat een hele verandering worden

Het servies is niet duur ( 100 euro voor 3 x 8 borden en 8 kop en schotels) en nu vraag ik me af of dat invloed heeft op de vaatwasmachinebestendigheid. Er staat bij dat het het lange woord is, maar ik verwacht wel dat het binnen niet al te lange termijn toch wat zal gaan verbleken, Dat doen ze, volgens mij, allemaal.

Als een duur servies snel verbleekt, is dat weer meer zonde van het geld. Heeft iemand hier ervaring mee en zou het, ondanks dat er bij staat dat het vaatwasmachinebestendig is, toch snel bleken?
Denk dat je ook goede producten in de vaatwasser moet hebben. Sinds wij poeder, zout en glansspoelmiddel gebruiken ipv goedkope blokjes blijft alles veel mooier. Ik heb echter geen geruit servies of iets dergelijks.
Ik heb al twaalf jaar een servies van Ikea. Donkerblauw met wit. Het ziet er nog steeds prima uit.
Of het in de vaatwasser kan staat toch ook op de doos? Als het binnen een jaar of zo verbleekt dan ga je er toch mee terug? Ik denk dat je het risico gewoon moet nemen.

Ik heb borden van de Action. 6 van alles, 2 jaar geleden gekocht voor ik geloof 18 euro. Doet het nog prima.
Ik gebruik geen tabletten maar alles apart. Maakt dat ook nog uit? Ik dacht eigenlijk dat dat gewoon beter voor het milieu is.

Ik ga het er maar op wagen, vind het zo'n leuk servies!
Ik heb ook pas een nieuw gekleurd servies gekocht en heb het ook altijd in de vaatwasser. Ik denk dat ik het nu ruim 2 maanden heb. Bij mij is niet de rand alleen gekleurd maar de gehele bord / kop / schotel / eierdop / noem maar op. En het blijft mooi hoor. Al weet ik natuurlijk ook niet hoe dat over een jaar is!

En ik was gewoon met lidl vaatwastabletten of die van AH.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven