Vaatwasser probleempje...

11-03-2015 12:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken heb ik voor het eerst in mijn lven een vaatwasser. Ideaal!

Bij de laatste 2 wasbeurten is echter niet de hele vaatwastablet opgelost. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Daarvoor was altijd de hele tablet opgelost....
Ander merk tabletten?

Ander wasprogramma laten draaien?

Zit er iets verstopt?

Wellicht kun je de tablet in je bestekmandje doen?

Heb je het plastikje (indien aanwezig) wel verwijderd?
Is het een nieuwe vaatwasser of woon je er zelf net?

Het kan namelijk zijn dat hij niet meer goed verwarmt en koud water lost het tablet minder goed op.

Heb je de gebruiksaanwijzing nog? Misschien staan daar nog extra tips in.
Nee, hij is helemaal nieuw. Heeft de tablet 2 weken goed opgelost ook. Heb ook al 2 weken de sunil tabletten en verwijder t plasicje.....
is er iets dat het bakje blokkeert? kan er voldoende water bij??

Wordt het water warm genoeg?

Zijn de blokjes misschien al even vochtig geweest (hoe bewaar je ze?) dan worden ze nl hard

Heb je het ook bij een langer programma?

(wat zegt je gebruiksaanwijzing)
Hier is het ook vaak dit probleem. Juist waar het wasmiddelbakje zit als de deur dicht zit, steekt er dan iets door de bovenste korf. Dat 'iets' blokkeert dan het openschuiven van het wasmiddelbakje. Als het gebeurt is dat hier altijd als man of kinderen hebben ingeruimd. Volgens hen is dat toeval, volgens mij niet!
Wat hierboven staat dus. Het klepje moet wel open kunnen Dus goed zorgen dat de lade goed ingeschoven is, er niets uitsteekt en de arm kan draaien.

Het buisje van de bovenste lade moet goed aansluiten bij de water aanvoer aan de achterkant.
Dat "plasticje" bij sunil moet je laten zitten. In ieder geval bij de all-in-one. Dat lost gewoon op. Doe maar eens in een kommetje heet water.
Ik doe de tablet altijd in het bestekbakje. Want het vakje waar hij in moet gaat niet altijd op tijd open. Maar wij hebben wel een vaatwasser die 10+ jaar oud is.
Oja als hij nieuw is zou ik als ik jou was contact opnemen met de verkoper.
Je kunt de tablet ook in het bestekbakje gooien.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Of de mosterd.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wij hebben ooit het bakje waar de tablet in moet kapot gehad.

Nieuwe erop laten zetten en toen kregen we als tip mee om het plasticje eraf te halen (als je die hebt) en de tablet in de bestekbak te doen. (ja.... mosterd....)

Heel vaak lossen de tabletten met plastic niet goed op in het daarvoor bestemde bakje.

(Volgens de monteur moesten sowieso alle tabletten met "oplosbaar" plastic (vaatwasser/wasmachine) uit de winkel gehaald worden. Hij had regelmatig verstopte afvoeren door het plastic wat niet goed oploste.....)
Ik gooi mijn blokje gelijk in het voorste "bakje" van de bovenkorf. Daar valt het ook in als het bakje opengaat.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jaaa, ik denk dat ik weet wat het is!

Ik zet lange spatels ed ook in het bestekbakje, mss moet ik die gewoon ergens leggen? Vermoed bijna dat het klepje dan niet goed open kan...

Maar kan dat echt ook gewoon, tablet in de bestekbak? Is net zo makkelijk!
quote:intheheart schreef op 11 maart 2015 @ 17:40:

Jaaa, ik denk dat ik weet wat het is!

Ik zet lange spatels ed ook in het bestekbakje, mss moet ik die gewoon ergens leggen? Vermoed bijna dat het klepje dan niet goed open kan...

Maar kan dat echt ook gewoon, tablet in de bestekbak? Is net zo makkelijk!Die zijn te lang, dan draait de arm onder de bovenste korf niet. Geef voordat je het ding aan zet een slinger aan die arm. Dan zie je gelijk of hij vrij kan draaien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik gooi het tablet gewoon op de bodem van de vaatwasser, gaat ook prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ken dat die van Dreft lossen beter op maar beste is ook qua schoonmaakresultaat is gewoon poeder,pondje soda erdoor en je wast af voor heel jaar voor geen tientje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven