Van wie is deze muis?

23-08-2011 09:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hmm, niet zo smakelijk. Vanochtend werd ik wakker en naast het bed lag een natte (afgelikt/ regen?) onthoofde muis. Een kleintje.

Nu heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ik heb een kat van ongeveer 10 jaar oud, die nog nooit iets heeft gevangen. Oké, toen hij jong was, heeft hij één keertje een baby vogel uit een nestje in de dakgoot gehaald. Maar ja dat is lepelen, niet vangen naar mijn idee.

Ik heb sinds een paar weken ook een nieuwe kitten, een echte jager, vangt alle speelgoedmuizen, propjes, papiertjes etc.

Nu is het punt dat kitten NIET in de slaapkamer mag i.v.m. openstaande raam voor oudere kat.

Dus ouwe heeft sowieso (soïso voor de beter bespelden onder ons) de muis in mijn slaapkamer gelegd.

Maar grote vraag voor mij is nu! Wie heeft de muis gevangen? Heeft kitten het gedaan en gaat ouwe met eer strijken? Heeft ouwe nieuwe instincten ontdekt door kitten zo te zien 'jagen' op alles in huis?

Kat een ouwe kat nog zoveel veranderen? Wat is wijsheid? Ik heb geen zin in iedere dag cadeautjes naast mijn bed!
Mijn moeders kat van 21 vangt nog regelmatig (in het seizoen) een jonge haas.

Misschien is ouwetje opnieuw op dreef, soort kattenmidlife crisis.

Gewoon even om jou te bewijzen dat hij het nog kan
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Geweldig.
Liever elitair dan een pauper!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Misschien lag die muis al dood buiten en hoefde je oude kat hem alleen nog als kadootje aan jou te geven.

(heb niet alles gelezen dus hoop niet dat ik mosterd ben (of moutarde )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
He jammer... Ik dacht bij het zien van dit topic: Mijn verdwenen muis is gevonden!

Tijdje terug een topic geopend over dat er een muis door de kamer liep. Hij is nog 1 keer terug geweest om wat van de muizenval af te snoepen, en daarna heeft ie ook nog wat van het gif gegeten, maar daarna is ie gevlogen... Nergens meer gezien.

Maar die van mij had nog een kop, dus het is m niet.
quote:mali30 schreef op 23 augustus 2011 @ 09:33:

Mijn moeders kat van 21 vangt nog regelmatig (in het seizoen) een jonge haas.

Misschien is ouwetje opnieuw op dreef, soort kattenmidlife crisis.

Gewoon even om jou te bewijzen dat hij het nog kan

Ja, de ouwe van m'n ouders vangt ook alles wat los en vast zit! Maar ja, dat van die midlife crisis zou best kunnen. Hij is buiten ook allemaal ineens de MÈN aan het uithangen. Deed hij voorheen ook nooit.

@mv, de muis wat nog behoorlijk intact, alleen het hoofd miste. Geloof niet dat hij deze gewoon heeft gevonden buiten. Hij is iig duidelijk afgelikt (he bah).
De butler heeft het natuurlijk gedaan!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heleen, misschien wou je kat de kittens verklikken? Of doen alsof ze in je kamer zijn geweest zodat je boos op de kittens wordt? Ik heb geen ervaring met katten, maar wel met twee kinderen
quote:himalaya schreef op 23 augustus 2011 @ 10:36:

De butler heeft het natuurlijk gedaan!In ieder geval niet onze butlers, van de genotschap.
quote:MEFS schreef op 23 augustus 2011 @ 10:39:

Heleen, misschien wou je kat de kittens verklikken? Of doen alsof ze in je kamer zijn geweest zodat je boos op de kittens wordt? Ik heb geen ervaring met katten, maar wel met twee kinderen

Hmm, denk dat dit een beetje te hoog gegrepen is. Kitten mag overdag wél in de slaapkamer. Dan is het raam dicht. Denk dus dat het een groot mysterie blijft!

Ben wel erg benieuwd of het nog een vervolg krijgt. Hoop van niet, vond het cadeautje vandaag al niet zo plezant, hoef er morgen liever geen.
Onze oude kat veranderde ook door de jonge.. Ging ook ineens op het aanrecht, snapte prima hoe het kattenluikje werkte, etc. Totdat de jonge kat weggelopen is , en de oude het weer helemaal verleerde. Het kattenluikje was weer één groot raadsel voor d'r, op het aanrecht hebben we haar nooit meer gezien.

Dus wie weet, heeft jouw oude kat toch de muis gevangen? Anders denk ik dat de kitten hem gevangen heeft en de oude hem naar binnen gebracht heeft. Ik vraag me alleen af of katten dat wel doen: met de eer van een ander gaan strijken. (En komt de kitten wel buiten? Krijg het idee van niet, en dan is het toch wel weer erg knap om een muis te vangen...)
Idd die is goed
Nee, kitten komt idd niet buiten. Maar wij wonen in een muisrijke buurt (duivenmelker, aardappelboer om de hoek). Soms komt een veldmuisje gewoon binnen.

Goed iig om te lezen dat jouw oude kat ook veranderde. Heel apart dat hij alles ook weer is verleerd toen de jonge er niet meer was.

Is het lang geleden dat jullie 'jonge' kat is weggelopen? Is er nog een kans dat hij terug komt? Wat een naar idee.
Oh, nee, dat is echt al jaren geleden.. Was toen heel verdrietig inderdaad, hele zoekactie op touw gezet (ze heeft zelfs in de krant gestaan!), maar nooit iets gehoord.

Stiekem verdenk ik de oude ervan om gewoon heel slim te zijn en daarom te doen alsof ze dom is.. Als je het kattenluikje niet snapt, dan houden ze de deur wel voor je open, dat idee.

Zeg, maar als kitten niet buiten komt en is er een kans dat hij het muisje heeft gevangen, zou ik me nu eigenlijk niet druk maken om de vraag van wie de muis is, maar wel waar het hoofd gebleven is......
Denk dat ik het hoofd vanavond gewoon in kakvorm uit de bak zal scheppen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven