Ventilator kinderkamer
maandag 18 mei 2020 om 10:23
maandag 18 mei 2020 om 10:26
Eentje die lucht verplaatst is vooral belangrijk. Welke maakt geen drol uit. Wij hebben een dure staande en een grote ronde van de action en 2 ronde bij expert gekocht. Doen allemaal wat ze moeten doen. Maken allemaal een beetje geluid.
Ik zou er wel op letten dat de luchtstroom niet direct op het kind staat.
Ik zou er wel op letten dat de luchtstroom niet direct op het kind staat.
maandag 18 mei 2020 om 10:39
Wij hebben vorig jaar één bij de mediamarkt gekocht. Van het merk OK met een ronde kop, staande voet en die kan draaien. Kostte rond de 30 euro, heeft een afstandsbediening en een timer. Dat laatste was allemaal niet nodig, maar ik had de verkeerde doos gepakt. En een extra tip: zet er bevroren flessen water voor (wel een handdoek of bak eronder zetten voor het condens wat van de flessen komt). De ventilator maakt een beetje lawaai, maar daar wen je wel aan.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 10:40
1.31% gewijzigd
maandag 18 mei 2020 om 10:45
Een airco helpt echt het beste. Vorig jaar een mobiele gekocht. Staat standaard op zolder, maar hebben hem vorig jaar ook naar beneden getild met die hitte. Uurtje voor het naar bed gaan dat ding aanzetten en kind gaat heerlijk slapen op een koele kamer. Met de ook echt warme nachten hebben wij kind een verdieping naar beneden laten slapen. Dan kon de airco op de overloop aan met alle slaapkamerdeuren open. Had iedereen er profijt van... het kost even wat, maar hebben er enorm veel profijt van. Allemaal doorslapen s nachts en ook allemaal op tijd naar bed kunnen. inclusief alle kinderen is mij heel wat waard.
maandag 18 mei 2020 om 10:46
Airco vind ik niet echt een optie aangezien je ook buiten vanalles moet bouwen. Daarbij kan ik zelf dus echt slecht tegen airco (op werk zet ik hem zodra ik kom werken een stuk warmer en bij voorkeur uit omdat ik er standaard keelpijn, snotteren van krijg, nu met Corona helemaal niet handig) 2 jaar geleden een mobiele geprobeerd (ik weet heel anders) maar toch vind ik het niet echt wat.pamelacourson schreef: ↑18-05-2020 10:39Op een zolder is het vaak zo heet dat een ventilator niet genoeg helpt. Ik zou eens kijken naar een airco. Het is echt heerlijk, altijd in een koele ruimte slapen!
maandag 18 mei 2020 om 10:46
Er zijn echt wel goede mobiele airco's en speciale raamklem/afdichting te koop.pimpelmeesje123 schreef: ↑18-05-2020 10:46Airco vind ik niet echt een optie aangezien je ook buiten vanalles moet bouwen. Daarbij kan ik zelf dus echt slecht tegen airco (op werk zet ik hem zodra ik kom werken een stuk warmer en bij voorkeur uit omdat ik er standaard keelpijn, snotteren van krijg, nu met Corona helemaal niet handig) 2 jaar geleden een mobiele geprobeerd (ik weet heel anders) maar toch vind ik het niet echt wat.
Maar als je dat niet wil, dan zou ik kind op warme dagen gewoon niet op zolder laten slapen.
maandag 18 mei 2020 om 10:54
Ik kan ook echt niet tegen airco, word altijd ziek als ik langdurig in ruimtes met airco verblijf. Ik zet hem op vakantie ook altijd juist uit 's nachts omdat ik dan niet goed kan slapen.
Ik heb dus gewoon op alle slaapkamers ventilatoren en hou overdag alle verduisterende gordijnen dicht. Bij de kinderen heb ik gewoon goedkope ventilatoren bij de Action gekocht, die doen het prima.
Ik heb dus gewoon op alle slaapkamers ventilatoren en hou overdag alle verduisterende gordijnen dicht. Bij de kinderen heb ik gewoon goedkope ventilatoren bij de Action gekocht, die doen het prima.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 10:55
Vorig jaar deze gekocht, maar voor een zolder (puntdak?) denk ik niet genoeg:
https://www.blokker.nl/p/blokker-kolomv ... rt/2061837
maandag 18 mei 2020 om 10:58
Gelukkig ik ben niet alleen dusfashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:54Ik kan ook echt niet tegen airco, word altijd ziek als ik langdurig in ruimtes met airco verblijf. Ik zet hem op vakantie ook altijd juist uit 's nachts omdat ik dan niet goed kan slapen.
maandag 18 mei 2020 om 11:00
Kamer is plafond in getimmerd dus op zich valt de ruimte wel mee. Warmte zal wel boven het plafond wat blijven hangen.Star3 schreef: ↑18-05-2020 10:55Vorig jaar deze gekocht, maar voor een zolder (puntdak?) denk ik niet genoeg:
maandag 18 mei 2020 om 11:23
Maar jij slaapt daar toch niet? Het gaat om je dochter. Dus omdat jij er snotterig van wordt, moet dochter in de hitte slapen? Overigens wordt je niet van de airco snotterig, maar van de stof en virussen die daarin zitten en rond geblazen wordenpimpelmeesje123 schreef: ↑18-05-2020 10:46Airco vind ik niet echt een optie aangezien je ook buiten vanalles moet bouwen. Daarbij kan ik zelf dus echt slecht tegen airco (op werk zet ik hem zodra ik kom werken een stuk warmer en bij voorkeur uit omdat ik er standaard keelpijn, snotteren van krijg, nu met Corona helemaal niet handig) 2 jaar geleden een mobiele geprobeerd (ik weet heel anders) maar toch vind ik het niet echt wat.
Wij hebben hier een mobiele airco, die zetten we een half uur voordat kind naar bed gaat aan, dan is de kamer al flink afgekoeld voordat ze naar bed gaat, als ze dan gaat slapen doen we hem uit. Nadeel is alleen dat zij op de zonkant in de avond slaapt. Dus warmte trekt daar zo weer in. Als ze slaapt, dan zet ik hem weer even aan als het buiten nog warmer is dan binnen en als wij naar bed gaan dan gaan de ramen tegen elkaar open en de airco uit.
Of kind beneden laten slapen als het zo heet is
maandag 18 mei 2020 om 11:35
Eens. Het gaat om je dochter, niet om jou. Met een ventilator blaas je de warme lucht alleen maar rond. Op zo’n zolder wordt het bloedheet.
Een airco hoef je ook niet per se de hele nacht aan te laten, je kunt hem ook voor het naar bed gaan aanzetten, zodat ze makkelijker in slaap kan vallen. Wij doen hem alleen met hele hete nachten de hele nacht aan. En dan hoeft hij ook nog eens niet op een ijskoude stand, maar wel zodanig dat het in plaats van 30 graden al een stuk koeler is.
Of laat je dochter ergens anders slapen als het te heet is, maar aan alleen een ventilator heb je gewoon niet veel.
maandag 18 mei 2020 om 11:38
Ik vind airco ook vrijwel altijd te koud. Is het eindelijk lekker zomerweer, moet ik op mijn werk in dikke truien omdat ik het afsterf van de kou. Dus nee, ik ben ook geen fan maar krijg daar irl ook vaak verbaasde reacties op.pimpelmeesje123 schreef: ↑18-05-2020 10:58Gelukkig ik ben niet alleen dusin mijn omgeving kijk ik ook de enige te zijn die er last van heeft. Al weten de meeste van mijn collega’s wel dat als ik werk de airco in de kamer een stuk minder koud wordt gezet en soms zelfs even uit. Op vakantie heb ik idd ook nooit de airco aan.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 12:04
Dochter lijkt wel op mijn denk ik slaapt ook met 35 graden liefst in winterpyamapamelacourson schreef: ↑18-05-2020 11:35Eens. Het gaat om je dochter, niet om jou. Met een ventilator blaas je de warme lucht alleen maar rond. Op zo’n zolder wordt het bloedheet.
Een airco hoef je ook niet per se de hele nacht aan te laten, je kunt hem ook voor het naar bed gaan aanzetten, zodat ze makkelijker in slaap kan vallen. Wij doen hem alleen met hele hete nachten de hele nacht aan. En dan hoeft hij ook nog eens niet op een ijskoude stand, maar wel zodanig dat het in plaats van 30 graden al een stuk koeler is.
Of laat je dochter ergens anders slapen als het te heet is, maar aan alleen een ventilator heb je gewoon niet veel.
maandag 18 mei 2020 om 13:17
Ik ook, op vakantie gaat de airco ook altijd uit. Ik kan heel slecht tegen die enorm temperatuurwisselingen.pimpelmeesje123 schreef: ↑18-05-2020 10:58Gelukkig ik ben niet alleen dusin mijn omgeving kijk ik ook de enige te zijn die er last van heeft. Al weten de meeste van mijn collega’s wel dat als ik werk de airco in de kamer een stuk minder koud wordt gezet en soms zelfs even uit. Op vakantie heb ik idd ook nooit de airco aan.
Onze dochter slaapt elders als het op zolder te heet wordt.
maandag 18 mei 2020 om 13:21
Op kan airco nog wel handig zijn, maar in winkels, kantoren, hotels staan ze altijd veel te koud inderdaad. Stel, het is buiten 35 graden, dan zou je de binnentemperatuur op 28 graden kunnen houden, dat is dan aangenaam vergeleken bij buiten. Maar zetten ze de airco op 22 graden bijvoorbeeld. Dat verschil is gewoon te groot en ik word daar altijd heel beroerd van.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 11:38Ik vind airco ook vrijwel altijd te koud. Is het eindelijk lekker zomerweer, moet ik op mijn werk in dikke truien omdat ik het afsterf van de kou. Dus nee, ik ben ook geen fan maar krijg daar irl ook vaak verbaasde reacties op.
Zelf hebben we op de slaapkamer een plafondventilator en die zorgt ervoor dat het altijd aangenaam aan blijft voelen (zelfs met de hittegolf van vorig jaar en 2 jaar terug).
maandag 18 mei 2020 om 22:24
Dit idd icm plafondventilator. We hebben dit vorig jaar precies voor de hete zomer buitenrolluiken op de dakramen geinstalleerd, en het was elke cent waard. Echt een wereld van verschil. En meteen ook echt donker binnen. Isolatie was al in orde, maar door de ramen keam zoveel hitte dat je ze niet eens meer kon aanraken.aankleefsjaan schreef: ↑18-05-2020 10:50Fatsoenlijk de zolder laten isoleren en zonwering aan de buitenkant van het raam. Dat scheelde echt minimaal 10 graden hier op zolder.
Overdag alles donker houden en als het buiten kouder is dan binnen, dan pas het raam open doen.
Ik heb jaren in hete landen gewoond en dan zetten we de airco savonds wel even aan om de heetste lucht weg te krijgen, maar daarna alleen de ventilator aan. Met airco slapen is echt niet fijn, en ook niet gezond, je slijmvliezen drogen er compleet van uit. Van de paar hete dagen die NL te bieden heeft krijg je misschien nog geen last maar daarvoor zou ik dus ook geen airco installeren.