Verf in kleding

01-10-2019 13:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst heb ik de achterdeur geschilderd. Natuurlijk had ik een oud klust-shirt aan. Na afloop heb ik deze onnadenkend jn de wasmand gegooid. En helaas is er nu verf op een ander kledingstuk gekomen. :cry: hier kwzm ik pas een dag later achter dus het was al helemaal droog.
Het is verf op terpentinebasis maar ik kreeg het met terpentine niet weg.
Ik hoop dat iemand nog een tip heeft, voordat ik deze trui weg moet gooien (wat ik echt heel jammer vind)
Je kan dit proberen, maar weet niet if het zal lukken....https://www.zeegelaarschilderwerk.nl/ke ... n-kleding/
Gaat niet meer lukken helaas.
Alleen als hij nog nat was geweest met terpentine.
Ik ben er bang voor ja. Heb de tips uit dat artikel namelijk al geprobeerd. :|
James vlekkenspray. Het is een spuitbus van iets van 15 euro en ik heb het in huis voor vlekken in mijn vloerkleed. Maar uit ervaring kan ik je zeggen dat verf op terpentinebasis ook goed uit kleding gaat. Zelfs als het een oude vlek is, zoals in jouw geval.
Ik spray het spul ruimschoots over de vlek, laat het tien minuutjes intrekken en daarna gaat het kledingstuk alleen in de wasmachine.
Succes!
Mikkie-P schreef:
01-10-2019 14:30
Ik ben er bang voor ja. Heb de tips uit dat artikel namelijk al geprobeerd. :|
Je kunt proberen om de verf warm/zacht te maken door de plek te strijken tussen 2 oude doeken. Misschien dat de terpentine beter intrekt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik denk dat je een mooie poetsdoek erbij hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven