Verfspetters op de vloer

22-06-2010 18:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks afdekken van de vloer, heb ik toch nog verfspetters op de vloer zitten.

Echt een groot vlak, met hele kleine spettertjes.

Weet iemand (naast een uur boenen) misschien een handige tip om ze snel weg te krijgen?

Het is een tegelvloer trouwens.
kun je dat niet wegkrabben met een verfkrabber?

Of met een heel klein beetje terpentine?
Ja idd met een verfkrabber(voor glas).

Heb het vanmorgen zelf ook nog gedaan!

deze:

wel even belangrijk om te weten wat voor vloer je hebt lijkt me voor je met een krabber of oplossende middelen aan de gang gaat.

lezen biebelie...leeezen..

sorry...tegelvloer dus.

voorzichtig met een doek terpentine deppen en dan met een plastic krabbertje eraf wippen.

nawrijven met een in terpentine gedrenkte doek.
Goed, dan ga ik eens zo'n verfkrabbertje aanschaffen.

Er zit ook een deel op de (kunststof) badrand, (ja, ben echt slecht in afdekken).

Maar lijkt me niet dat je bij zoiets als een ligbad met terpentine kunt gaan klooien toch?
ouderwets scherp scheermesje heel voorzichtig, werkt perfect ook op ramen:)

Heb ik dat?!
met zo'n verfkrabbertje dat ze op de basisschool gebruiken om de vingerverftekeningen van de ramen te halen.
kunststof zou ik idd niet met terpentine doen.

kan beschadigen/dof worden.

met je nagel één voor één eraf wippen...

kijk je uit met zo'n glaskrabber!!!

Tegels kun je ook beschadigen hé.

Misschien heb je nog een kunsstoffen krabber voor je autoruiten of de diepvries ofzo?
oh mosterd zie ik. sorry
Wat voor verf is het? Muurverf? Gewoon stevig schrobben met groene zeep in dat geval. (Overigens werkt dat soms ook bij verf op terpentine-basis, al moet je dan wel echt goed schrobben en moet de verf niet uitgehard zijn. In het laatste geval: gewoon eraf krabben met een kunststof krabber en daarna met de terpentine aan de slag.)
Het is inderdaad gewoon muurverf.

Bedankt voor jullie tips!
ik heb veel verfspetters weggehaald met sopje met amonia erin. Was verf op waterbasis. Verf op terpentine basis heb ik met terpentine weggehaald, moest wel veel boenen. Kreeg de tip om tinner te halen. Dat heb ik gehaald en ga ik van het weekend proberen.

En zo'n verfmesje is ook heel handig, maar ik kan er helaas niet goed mee omgaan.
Ammonia is een ontvetter en muurverf is niet vet.

Gewoon groene zeep en een schrobber of een harde borstel, in het ergste geval even op je knieën stukje voor stukje. Ik heb daar vijf jaar oude muurverf mee van linoleum gekregen (en dat was iets meer dan een paar spetters ).
Als het een goed glad oppervlak is kun je er ook met een plamuurmes een paar keer overheen, is vaak het snelst. (en als je de hoek van je plamuurmes goed schuin maakt ook geen krassen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven