Verftips binnenshuis.
woensdag 12 mei 2010 om 20:01
Hallo viva dames en heren,
Maandag ga ik 2 muren verven in mijn huis en het plafond in de gang. 1 muur in de woonkamer/openkeuken en 1 muur in de slaapkamer De muren zijn eerst gespoten, hebben dus lichte spikkeltjesstructuur. De kleuren zijn bruin en groen.
Ik heb dus nog nooit geverfd en heb dus handige tips en trucs nodig.
Hebben jullie nog verftips? Jullie zouden mij zeer helpen...
Kus van kiss
Maandag ga ik 2 muren verven in mijn huis en het plafond in de gang. 1 muur in de woonkamer/openkeuken en 1 muur in de slaapkamer De muren zijn eerst gespoten, hebben dus lichte spikkeltjesstructuur. De kleuren zijn bruin en groen.
Ik heb dus nog nooit geverfd en heb dus handige tips en trucs nodig.
Hebben jullie nog verftips? Jullie zouden mij zeer helpen...
Kus van kiss
woensdag 12 mei 2010 om 20:22
woensdag 12 mei 2010 om 20:45
Vanwege de structuur kun je het beste een vachtroller gebruiken. Die kun je eerst wat vochtig maken met wat water, zodat ze zich niet helemaal vol zuigen met verf omdat je dat er niet meer uitkrijgt en dat is een beetje zonde.
Je roller ook niet te nat hebben met latex, omdat dat ook gaat spetteren.
En inderdaad standaard een natte doek in de buurt hebben, voor als je knoeit of vlekken maakt.
Mocht je nog houtwerk moeten schilderen, dat eerst doen. Je kunt latex namelijk makkelijker afpoetsen van houtwerk dan lak van je muur.
En bezuinig niet op de kwaliteit van je verf, ik weet niet of de muren nu gekleurd zijn en je er wit overheen gaat doen of juist andersom, omdat je met wit beter een kwaliteitsverf kan kopen, dat scheelt in het aantal lagen.
Je roller ook niet te nat hebben met latex, omdat dat ook gaat spetteren.
En inderdaad standaard een natte doek in de buurt hebben, voor als je knoeit of vlekken maakt.
Mocht je nog houtwerk moeten schilderen, dat eerst doen. Je kunt latex namelijk makkelijker afpoetsen van houtwerk dan lak van je muur.
En bezuinig niet op de kwaliteit van je verf, ik weet niet of de muren nu gekleurd zijn en je er wit overheen gaat doen of juist andersom, omdat je met wit beter een kwaliteitsverf kan kopen, dat scheelt in het aantal lagen.
woensdag 12 mei 2010 om 21:24
quote:kiss86 schreef op 12 mei 2010 @ 20:48:
de muren zijn nu wit en worden bruin (woonkamer) en groen geverfd (slaapkamer) er ligt geen vloer in dus dat word geen probleem.
We gaan het plafond bruin verven in de gang. Iemand hier nog tips voor?Roller op een stok en verven maar. (klotewerk)
de muren zijn nu wit en worden bruin (woonkamer) en groen geverfd (slaapkamer) er ligt geen vloer in dus dat word geen probleem.
We gaan het plafond bruin verven in de gang. Iemand hier nog tips voor?Roller op een stok en verven maar. (klotewerk)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 12 mei 2010 om 22:09