Verftips binnenshuis.

12-05-2010 20:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva dames en heren,

Maandag ga ik 2 muren verven in mijn huis en het plafond in de gang. 1 muur in de woonkamer/openkeuken en 1 muur in de slaapkamer De muren zijn eerst gespoten, hebben dus lichte spikkeltjesstructuur. De kleuren zijn bruin en groen.

Ik heb dus nog nooit geverfd en heb dus handige tips en trucs nodig.

Hebben jullie nog verftips? Jullie zouden mij zeer helpen...

Kus van kiss
1 richting op sausen en niet te zuinig zijn met je latex

door de structuur gaat er veel verf inzitten.

En goede verf!

dat scheelt veel in hoeveel lagen je nodig hebt.

Spetters op de vloer direct afdoen.

(anders moet je uiteindelijk krabben)
Goed afplakken met afplak tape en een oud kleed of stuk zeil op de grond leggen tegen de spetters.

Verder belangrijk om voor te beginnen de pot heel goed doorroeren.
Je roller nat houden met verf en dus niet als een bezetene met een droge roller restjes verf op de muur 'drukken'. Als je roller (te) droog wordt gaat hij vaak spetteren, en kan je kleurverschillen krijgen als het is opgedroogd. (Met name als je dus niet gelijkmatig 'rolt'.
Eerst met een kwast de randen doen en dan met een vachtroller de vlakken in rollen gaat het snelst.
Vanwege de structuur kun je het beste een vachtroller gebruiken. Die kun je eerst wat vochtig maken met wat water, zodat ze zich niet helemaal vol zuigen met verf omdat je dat er niet meer uitkrijgt en dat is een beetje zonde.

Je roller ook niet te nat hebben met latex, omdat dat ook gaat spetteren.

En inderdaad standaard een natte doek in de buurt hebben, voor als je knoeit of vlekken maakt.

Mocht je nog houtwerk moeten schilderen, dat eerst doen. Je kunt latex namelijk makkelijker afpoetsen van houtwerk dan lak van je muur.

En bezuinig niet op de kwaliteit van je verf, ik weet niet of de muren nu gekleurd zijn en je er wit overheen gaat doen of juist andersom, omdat je met wit beter een kwaliteitsverf kan kopen, dat scheelt in het aantal lagen.
de muren zijn nu wit en worden bruin (woonkamer) en groen geverfd (slaapkamer) er ligt geen vloer in dus dat word geen probleem.

We gaan het plafond bruin verven in de gang. Iemand hier nog tips voor?
Ik had een 1/2 uur geleden al anti-spat roller getypt, maar hij staat er niet tussen, bij deze.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:kiss86 schreef op 12 mei 2010 @ 20:48:

de muren zijn nu wit en worden bruin (woonkamer) en groen geverfd (slaapkamer) er ligt geen vloer in dus dat word geen probleem.

We gaan het plafond bruin verven in de gang. Iemand hier nog tips voor?Roller op een stok en verven maar. (klotewerk)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat wij altijd handig vinden, is het werken met de vachtroller op een lange stok, die uitschuifbaar is.(te koop bij bouwmarkt) Je hebt dan veel minder kracht nodig, vooral prettig bij het plafond.
Niet zo zeer een praktische tip, maar meer inhoudelijk: weet je dat zeker van dat bruine plafond? Wordt snel klein en donker nl....
hahaha ja weet het zeker van het bruine plafond het is een lange smalle gang van bijn 3 meter hoog. De vloer word bruin en het plafond bruin en de muren wit. Dus het lijkt optisch breder...just thinking outside the box, en is het niets verven we het gewoon weer wit ahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven