Verhuisdozen, waar?

06-10-2008 11:09 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Wie weet waar je het goedkoopst verhuis dozen kunt halen? ik vond ze van de praxis vrij prijzig (geloof ¤2,50 p/s)

We hebben echt ook grote dozen nodig, alleen supermarkt doosjes volstaat niet.

We hebben al een paar van de praxis.

Alle tips zijn welkom!!!
Phh wat een figuur zeg die Maricke...

Ik zou eens gaan vragen bij kennissen enzo en zeker marktplaats proberen.
Misschien dat Maricke er een paar voor je kan kopen, die heeft blijkbaar geld zat...quote:Maricke schreef op 06 oktober 2008 @ 14:55:

Alsof die paar tientjes dan nog uitmaken....

Over constructieve bijdragen gesproken.....
's Ochtends vroeg naar de supermarkt gaan en daar de chipsdozen halen. Die zijn ongeveer even groot als verhuisdozen, en zeker zo stevig.

Ik ben een aantal keren 's ochtends direct om 8 uur al gegaan en stond vaak met 3 of 4 mensen tegelijk de chipsdozen uit te zoeken

Eventueel vul je ze nog aan met een stuk of 4-6 echte verhuisdozen.
verhuisdozengigant.nl daar hebben wij dozen gekocht voor rond de euro. Zijn mooie stevige bruine dozen met zn vouwbodem en handvaten. Wat er in zit heb ik allemaal op schilderstape geschreven. (bovenop en zijkant) zodat ik straks makkelijk de tape er weer vanaf kan halen om ze weer via internet te verkopen. Maar nu zitten ze nog even vol
Ik kocht indertijd 5 dozen voor 9 euro. Ik had er geloof ik 15 of 20 gekocht. Ik zette ze op MP nadat ik verhuisd was, nou, ze vlógen weg (sorry Maricke, ik weet dat dozen niet kunnen vliegen, niet flauw naar stewardozen). Ik had binnen 2 minuten een koper en kon de daaropvolgende 40 minuten diverse mensen teleurstellen. Binnen een uur was ik ze kwijt.

Tip: ik weet niet of de bananendozen ook boeken houden, maar er zijn wel speciale boeken-verhuisdozen. Die zijn dus speciaal voor je boeken. Wellicht een tip dat je er daar een paar van hebt.
Ik heb via marktplaats 19 dozen voor 20 euro kunnen kopen.

Gaan ze woensdag halen, zijn er bij uitzondering in de buurt.
quote:loutjelou schreef op 06 oktober 2008 @ 18:46:

Misschien dat Maricke er een paar voor je kan kopen, die heeft blijkbaar geld zat...

[...]

Die paar tientjes geeft ze je vast wel.
kunnen jullie niet gaan uitrazen op het PMS-topic ofzo?

on-topic: ik heb verhuisdozen van Vereniging Eigen Huis - heel stevig en niet duur. Alleen voor leden dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker.
Ja tante klaas, die advertentie hadden wij ook gezien maar laten liggen en toen was het telaat, wij zijn ook lid.

Maar gisteren 20 dozen voor 20 euro opgehaald dus dat viel nog mee, via mp.
he jammer van die VEH-aanbieding. Oop zich is 1 euro per stuk ook nog heel netjes. misschien kun je ze zelf ook weer doorverkopen als ze nog goed zijn.
Blokker...
quote:mamalelie schreef op 06 oktober 2008 @ 19:47:

's Ochtends vroeg naar de supermarkt gaan en daar de chipsdozen halen. Die zijn ongeveer even groot als verhuisdozen, en zeker zo stevig.

Eerste wat in mij opkwam:

Waarom zijn chipsdozen zo stevig? Ze zwaar zijn chipsen toch niet?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb trouwens nog een stuk of 20 verhuisdozen op zolder staan. Dus als TO of iemand ze nog nodig heeft? Geef maar een gil, ik woon in Amsterdam Oud-West.
Tonkje, die dozen moeten iets breekbaars beschermen

Maar echt, je kunt beter chipsdozen nemen dan bananendozen, want die hebben onderin een enorm gat met een stuk papier eroverheen. Daar hebben wij kleding in vervoerd/vervoert, voor iets anders waren ze totaal ongeschikt.
anoniem_16114 wijzigde dit bericht op 09-10-2008 22:11
Reden: taaltyptwijfel
% gewijzigd
Hoezo, je kan toch ff een kartonnetje onder in leggen (kapot gescheurde doos van onhandig formaat) Het dunne karton leg je dan weer bovenop en in dat gat schrijf je op het papier wat er in zit en waar het naartoe moet. Ideaal.
quote:mamalelie schreef op 09 oktober 2008 @ 22:09:

Tonkje, die dozen moeten iets breekbaars beschermen Maar dat geldt toch wel voor meer dingen?
quote:tonkje schreef op 09 oktober 2008 @ 21:26:

[...]

Waarom zijn chipsdozen zo stevig? Ze zwaar zijn chipsen toch niet?Omdat niemand milimeterchipjes wil
Tonkje, ga in de supermarkt zelf eens kijken.

Wijndozen zijn te klein. Melkdozen hebben geen bovenkant. Appelmoesdozen zijn erg laag. Bananendozen zijn behoorlijk groot (doe die vol met boeken en je hebt geen vrienden meer over ).

De chipsdozen zijn om te verhuizen gewoon super en gratis. De enige doos die veel beter is, is een originele verhuisdoos.
Ik zou je echt afraden om tig verschillende dozen te nemen.

Ben zelf de nodige keren verhuisd de afgelopen jaren. Begon idd met allemaal supermarktdozen en plastic tassen, maar wat ben ik blij dat ik overgestapt ben op verhuisdozen.

Allemaal hetzelfde , van Karwei in mijn geval. Makkelijk te tillen, goed te stapelen. En het staat ook niet zo ontzettend slordig als er de eerste weken nog wat dozen ingepakt in de hoek staan.

Nog een tip, schrijf overal met dikke stift op wat er in de doos zit. Liefst op bovenkant en zijkant. Voorkomt onnodig gezoek naderhand.

(er is iets mis met mijn leestekens... hoop dat het niet storend is)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:mamalelie schreef op 11 oktober 2008 @ 21:53:

Tonkje, ga in de supermarkt zelf eens kijken.

Wijndozen zijn te klein. Melkdozen hebben geen bovenkant. Appelmoesdozen zijn erg laag. Bananendozen zijn behoorlijk groot (doe die vol met boeken en je hebt geen vrienden meer over ).

Misschien moet ik dat toch eens doen. Er gaat dan vast een wereld voor me open.

quote:De chipsdozen zijn om te verhuizen gewoon super en gratis. De enige doos die veel beter is, is een originele verhuisdoos.

Van die laastse heb ik er vorig jaar 20 gekocht.

Zoveel doze verzamelen via de supermarkt zag ik niet zo zitten.

Bovendien bleek tijdens het inpakken en verhuizen dat ik eerder 40 dozen nodig had. En ik had nog wel op verhuissites gekeken! En volgens de richtlijnen zat ik met 20 best ruim! Kennelijk gaan ze er daar niet van uit dat je 4 Billies vol met boeken hebt...
[quote]tonkje schreef op 09 oktober 2008 @ 21:26:

[...]

Waarom zijn chipsdozen zo stevig? Ze zwaar zijn chipsen toch niet?[/quote]

Je verklaring klinkt logisch (heb de uitleg verderop gelezen)

Ik had vorige week 6 dozen bij Praxis gekocht, daar zag ik ook speciale boeken-verhuisdozen, die een veel hoger gewicht aankunnen, maar ik weet de prijs niet meer.

Tweede hands dozen kopen (mits dichtbij) lijkt me het meest voordelig, maar alleen als je er veel nodig hebt. Of mensen kennen die heel vaak verhuizen.
Ga na de plaatselijke verhuizer en haal daar dozen. Ik heb er 4 jaar geleden zo'n 80 gehaald, sommige zijn nog steeds niet uitgepakt. Dozen zijn stevig en goed te stapelen. Betaalde toen geloof ik 1 euro per stuk.

Allerlei dozen van verschillende formaten stapelt niet lekker.

Sinaasappeldozen uit de supermarkt zijn ook goede stevige dozen en goed te stapelen. Hiervan heb ik er altijd een paar in voorraad.
Of bij zo'n ruimteverhuurbedrijf (shurgard ed)? Daar verkopen ze ook dozen.

Schrijf niet alleen op de doos wat erin zit maar ook meteen naar welke kamer het moet, dan kan het bij het verhuizen zelf meteen in de goede kamer gezet worden
Tonk, hoeveel wil je voor die verhuisdozen hebben?

Oja, en ik heb van een verhuizer ooit begrepen: een plank (80 cm) per doos. Zelf vind ik dat nog aan de zware kant, dus ik doe minder. Helaas heb ik ook zoveel boeken, en op een gegeven moment heb ik geen dingen meer om de dozen mee op te vullen :o(

quattro35: de boekendozen zijn ook kleiner dan normale verhuisdozen, vooral ook omdat ze anders zo zwaar worden. Mensen hebben de neiging een doos te vullen en in het geval van boeken worden grote dozen dan heel zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven