Verhuizen en katten
maandag 14 juni 2010 om 13:17
Wij gaan binnenkort verhuizen en kunnen niet meteen in ons nieuwe huis. Dat is niet zo erg( we kunnen goed logeren), maar we hebben twee katten. Heeft iemand ervaring met het tijdelijk laten logeren van katten( in hetzelfde dorp) en daarna nog een keer verhuizen( na ongeveer een maand).
Of moeten we er voor kiezen ze in een pension te doen voor de tussenliggende periode( dan kunnen ze wel naar buiten...)
Tips en opmerkingen zijn welkom!
Of moeten we er voor kiezen ze in een pension te doen voor de tussenliggende periode( dan kunnen ze wel naar buiten...)
Tips en opmerkingen zijn welkom!

maandag 14 juni 2010 om 14:00

maandag 14 juni 2010 om 14:12
Het is niet altijd zo dat katten de hele dag in een klein hokje zitten, want er zijn ook pensions waar katten - die sociaal met andere katten zijn en geen speciaal dieet nodig hebben - gewoon de hele dag en nacht vrij rond kunnen lopen en die ook een buitenren hebben om een luchtje te kunnen scheppen, maar je hebt wel gelijk dat ze niet al te veel aandacht krijgen. Dat hangt een beetje af van het aantal medewerkers en vrijwilligers die er werken.
Zelf vind ik 2 maanden pension ook veel te lang en zou ik ze ergens anders onder brengen.
Zelf vind ik 2 maanden pension ook veel te lang en zou ik ze ergens anders onder brengen.
maandag 14 juni 2010 om 14:24

maandag 14 juni 2010 om 18:05
Lekker meenemen.(idd wel binnen houden, maar.....)
Afstand maakt niks uit.
Er zijn ook katten die met gemak honderden kilometers afleggen en weer thuis bij het oude huis terug zijn gekomen.
Ongelooflijk maar een kennis van me is het overkomen.
Ze werd gebeld door de nieuwe bewoners en is toen maar snel de kat gaan halen.
Afstand maakt niks uit.
Er zijn ook katten die met gemak honderden kilometers afleggen en weer thuis bij het oude huis terug zijn gekomen.
Ongelooflijk maar een kennis van me is het overkomen.
Ze werd gebeld door de nieuwe bewoners en is toen maar snel de kat gaan halen.