Verhuizen en katten

14-06-2010 13:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort verhuizen en kunnen niet meteen in ons nieuwe huis. Dat is niet zo erg( we kunnen goed logeren), maar we hebben twee katten. Heeft iemand ervaring met het tijdelijk laten logeren van katten( in hetzelfde dorp) en daarna nog een keer verhuizen( na ongeveer een maand).

Of moeten we er voor kiezen ze in een pension te doen voor de tussenliggende periode( dan kunnen ze wel naar buiten...)

Tips en opmerkingen zijn welkom!
Ik denk dat ik voor een pension zou kiezen. Dan ligt de verantwoordelijkheid voor je katten bij een professional en niet bij een vriendin/kennis.
Waar laat je je katten dan precies?
Poelepoelepoelepoes!
ik zit op dit moment met het zelfde vraagstuk: kat tijdelijk ergens laten onderbrengen. Ik lees hier mee!
weet iemand hoeveel zo'n pension kost?
quote:Imaginery schreef op 14 juni 2010 @ 13:55:

weet iemand hoeveel zo'n pension kost?

Pension kost iets van 9 a 11 euro per dag.

Maar 2 maanden in een pension vind ik wel heel erg lang!

Het grootste deel van de dag zit ie in een klein hokje en echt veel aandacht krijgen ze er ook niet.
Het is niet altijd zo dat katten de hele dag in een klein hokje zitten, want er zijn ook pensions waar katten - die sociaal met andere katten zijn en geen speciaal dieet nodig hebben - gewoon de hele dag en nacht vrij rond kunnen lopen en die ook een buitenren hebben om een luchtje te kunnen scheppen, maar je hebt wel gelijk dat ze niet al te veel aandacht krijgen. Dat hangt een beetje af van het aantal medewerkers en vrijwilligers die er werken.

Zelf vind ik 2 maanden pension ook veel te lang en zou ik ze ergens anders onder brengen.
Onze katten kunnen met ons logeren op hetzelfde adres, maar kunnen dan niet naar buiten. Ze lopen dan waarschijnlijk terug naar ons oude adres. Dit is erg dichtbij. Naar het nieuwe adres is geen optie. Dit is te ver weg en we zullen er niet iedere dag zijn. We hebben daar nog geen "vangnet".
Dan lekker meenemen waar jullie ook logeren.
Ik zou ze dan meenemen naar waar jullie ook logeren...

lijkt mij de fijnste oplossing.
Dan snap ik het probleem helemaal niet.

gewoon mee naar jullie logeeradres. Niet naar buiten gaan ze niet dood aan hoor.
Als je definitief in je nieuwe huis woont, mogen ze de eerste tijd ook niet naar buiten hoor.
Eens met de rest, lekker meenemen en daar binnen houden. Sowieso in het nieuwe huis moeten ze de eerste weken ook binnen blijven, dus ze zullen er maar eventjes aan moeten wennen.
Ik neig ook naar meenemen, maar wilde gewoon een extra mening . Ik denk dat het gewoon maar wordt en dat ik me maar met het inruimen van dozen moet bezig gaan houden... :puke:
Lekker meenemen.(idd wel binnen houden, maar.....)

Afstand maakt niks uit.

Er zijn ook katten die met gemak honderden kilometers afleggen en weer thuis bij het oude huis terug zijn gekomen.

Ongelooflijk maar een kennis van me is het overkomen.

Ze werd gebeld door de nieuwe bewoners en is toen maar snel de kat gaan halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven