verhuizen met klein budget?

10-08-2010 18:55 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,ik vraag me af wat verhuizen nou kost ongeveer.We hebben een huis aangeboden gekregen maar niet zoveel spaargeld.Spullen hebben we niet nodig maar we moeten wel een laminaat vloer laten leggen en natuurlijk de muren verven en witten.Er zijn 2 verdiepingen maar ik dacht als de woon en slaapkamer maar gedaan zijn en de douche en keuken, maar die zijn gewoon al netjes ,dan komt de rest vanzelf wel..Maar zal dat lukken met ongeveer 4000 euro denken jullie?Ik heb er echt geen idee van.Alvast bedankt.
oh een goede tip is ook de rolgordijnen in de opruiming bij de leenbakker, of jisk..

mocht je rolgordijntjes willen hebben natuurlijk

en we hebben hier een outlet waar je echt mega voordelig een vloer(laminaat) kunt kopen met ondervloer en plinten

echt super

succes met de verhuizing
dank je triesjuh,alleen is het nog sfwachten.Morgen eerst kijken (maar ken het huis al) en dan afwachten of we het krijgen.
Ik gebruik altijd kwasten, bakjes, afplaktape, rollertjes (alleen niet de lakrollertjes, die zijn bagger) van de action. Ik gebruik een kwast maar 1x. Zonde om dan iets duurs te kopen. Vantevoren wel goed met een schuurpapiertje bezig om de losse haren er uit te halen.

Qua verf; al het houtwerk in een kleur en zoveel mogelijk nadenken over welke latex je op welke muren wilt. Een groene wc is leuk, maar niet als dat betekent dat je nog 3/4 emmer latex over hebt.
quote:ds2 schreef op 10 augustus 2010 @ 19:59:

gelukkig maar..ik ben gewoon erg voorzichtig met geld.Heb nog nooit in het rood gestaan en wil dat graag zo houden.Maar het maakt me wel nerveus..Dit is een prima uitgangspunt. Gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt. Denk 3x na voordat je geld uitgeeft. Heb je het nodig? Kun je het ergens anders goedkoper krijgen? Kwasten, rollers, bakken, tape etc. hoeft allemaal niet zo duur te kosten. Verf idem dito. Doe eerst de belangrijke delen van het huis en laat de rest totdat je weer wat hebt opgespaard. Neem het dag voor dag en maak je niet nerveus over wat nog allemaal gedaan moet worden. Het komt allemaal goed.
dank je paloma,ik heb meer spaargeld maar MOET nog wat overhouden van mezelf vandaar die 4000 euro.Ik wil daar niet overheen gaan namelijk.
quote:paloma schreef op 10 augustus 2010 @ 20:09:

[...]

Dit is een prima uitgangspunt. Gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt. Denk 3x na voordat je geld uitgeeft. Heb je het nodig? Kun je het ergens anders goedkoper krijgen? Kwasten, rollers, bakken, tape etc. hoeft allemaal niet zo duur te kosten. Verf idem dito. Doe eerst de belangrijke delen van het huis en laat de rest totdat je weer wat hebt opgespaard. Neem het dag voor dag en maak je niet nerveus over wat nog allemaal gedaan moet worden. Het komt allemaal goed.

Hele goede post.

Als ik zou gaan verhuizen, zou ik in ieder geval al het houtwerk geverfd willen hebben. Dat stinkt, moet lang drogen en is dus onhandig. Muren latexen is helemaal niet zoveel werk, dus dat zou je evt later nog kunnen doen.

Wat betreft de vloer; is het nodig om overal laminaat te leggen? Mijn halletje loop ik geregeld met natte schoenen naar binnen dus daar is laminaat niet handig. In de keuken is laminaat voor mij ook niet handig (kan niet netjes afwassen :D). In de meeste huurhuizen zijn halletjes en keukens niet zo groot en kan je misschien wel uit met couponnetjes van de Leen Bakker?
Ik wil ook zeker geen laminaat in de keuken.Ben een kluns dus is regelmatig erg nat op de vloer hier..nee liever mooi zijl ofzo
En volgens mij zijn alle kozijnen van kunststof dus dat scheelt weer verven
-
.
Let ook op de grootte van je huidige meubels; ik heb wel eens een mooie bank moeten wegdoen omdat hij te groot was voor m'n nieuwe woning. Het paste op zich wel, net als die lekkere stoel maar het stond echt te vol.

En ik heb ook eens best veel rekjes, kasten (want in nieuwe huis weinig bergruimte), etc. moeten kopen en dat was alles bij elkaar ook best prijzig.

M.a.w., het is de indeling/grootte van je nieuwe huis waardoor je je oude meubelen wel of niet kwijt kunt.
quote:ds2 schreef op 10 augustus 2010 @ 20:29:

En volgens mij zijn alle kozijnen van kunststof dus dat scheelt weer verven

Dan hoef je dus alleen de deuren te verven. Dat scheelt alweer.

Is het trouwens een flat of een eensgezinshuis? En hoe zit het met gordijnen? Kan je je huidige gordijnen meenemen? Hoeveel denk je bij te moeten kopen? Zijn het standaardramen of moet je echt gordijnen laten maken?
Het is een eengezinshuis en wonen nu in klein flat.Dus spullen passen makkelijk.Wel lekker grote woonkamer.Gordijnen in woonkamer moet ik wel kopen dan..maar geen idee welke maat.Ik wil wel van die lusgordijnen.Die kun je makkelijk verwisselen.Hou echt van veranderen om de zoveel tijd.
Eensgezinshuis met grote woonkamer klinkt goed!

Ik heb zelf deze gordijnen op de slaapkamer hangen; Gordijnen Niet superduur en ik vind het een heel fijn stofje. Laat wel behoorlijk wat licht door, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar fijn. Buiten de slaapkamer houd ik niet zo van donkere ruimtes. ;)

Volgens mij worden gordijnen (vooral Ikea gordijnen!) ook regelmatig op marktplaats aangeboden. Ik zou geen gebruikte kopen ivm verkleuren, maar als het nog in de verpakking zit vind ik het prima.Gordijnen
Ik wil wel nieuwe gordijnen hoor maar denk gewoon van die lusse gordijnen van leen bakker ofzo of de hema..
Of van IKEA! Die hebben al vitrage vanaf 7 euro voor twee van die stroken ofzo. Ik heb ze destijds gekocht voor tijdelijk, maar die krengen slijten nog niet ook . Inmiddels hangen ze nog maar bij één raam, maar van de rest heb ik een trouwjurk geknutseld voor in de verkleedkoffer .

De pre fab overgordijnen die IKEA destijds had vond ik ronduit mooi. Jammer dat ik die dan weer niet nodig had.
Ik lees hier een aantal keren dat mensen bij het verven van de muren latex(verf) noemen. Hou er even rekening mee dat latex een specifieke verfsoort is, maar dat er wel consequenties zijn als je je muren met latex verft. Wil je er later overheen verven en wil je dan een gewone muurverf gebruiken, dan pakt die verf niet op de latex. Dan moet je dus weer latexverf gebruiken om de muur opnieuw te verven.

Laat je dus even goed voorlichten bij de bouwmarkt over verfsoorten en hun eigenschappen TO! Dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Succes vandaag.
ok bedankt voor de tip!
Hebben jullie het huis gekregen?
Ja maar hebben besloten het niet te doen.We gaan eerst maar heel goed sparen zodat we alles in 1x op kunnen knappen en gelijk nieuwe meubels kunnen kopen.Anders blijft het echt mijn huis met al mijn spullen en niet die van mijn vriend.Wel jammer maar goed..
Ik ga ook verhuizen met een laag budget en nog veel minder dan jij hebt.

Ik krijg veel meubels van mijn zus, en paar dingen 2ehands (zoals gasfornuis, wasmachine, koelkast)

Mijn moeder heeft nog heel veel witte verf over, dus hoef alleen een kleurtje te kopen.

Laminaat van de ikea, 3,50 per m2.

Mijn tip is laat iedereen in je omgeving weten dat je gaat verhuizen en of iemand nog wat dingen overheeft. Ik heb gemerkt dat iedereen wel iets bruikbaars heeft wat hij/zij niet meer nodig heeft.

Bij de ikea heb je ook heel veel leuke budget spulletjes en action en xenos kan je ook kijken voor wat dingetjes.

Verder goed op de aanbiedingen letten of kijk eens op marktplaats! (worden ook nog hele mooie dingen verkocht)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2010 @ 19:10:

Bereken alles heel royaal; je zal zien dat je elke keer dat je aan een bouwmarkt dénkt je bankrekening al 100 euro lichter is. En je zal altijd schroefjes, kwasten, rollers, afplaktape en weet veel wat voor geldverslindende zooi nodig hebben.

Passen je gordijnen/ etc. in het nieuwe huis?Inderdaad Bianca heeft groot gelijk, bij ons was dat ook zo. Al die grotere spullen meubels etc. daar was ik minder aan kwijt dan al die kleinere zooi wat je met klussen nodig hebt. Dat viel echt vies tegen hoor.
MAR, waar zitten die winkels met partijen verf in Apeldoorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven