verhuizen met klein budget?
dinsdag 10 augustus 2010 om 18:55
Hallo allemaal,ik vraag me af wat verhuizen nou kost ongeveer.We hebben een huis aangeboden gekregen maar niet zoveel spaargeld.Spullen hebben we niet nodig maar we moeten wel een laminaat vloer laten leggen en natuurlijk de muren verven en witten.Er zijn 2 verdiepingen maar ik dacht als de woon en slaapkamer maar gedaan zijn en de douche en keuken, maar die zijn gewoon al netjes ,dan komt de rest vanzelf wel..Maar zal dat lukken met ongeveer 4000 euro denken jullie?Ik heb er echt geen idee van.Alvast bedankt.

dinsdag 10 augustus 2010 om 19:40
Kwaliteit van je verf en kwasten zou ik ook niet op bezuinigen. En de verf hoeft niet eens Histor of zo te zijn. Tegenwoordig hebben de bouwmarkten prima lijnen eigen merk verf die je op kleur kunt laten mengen. Duurder dan de emmers simpel wit, maar wel mooier omdat je kleuren kunt combineren en verschillende kleurlijnen kunt gebruiken.
Tip: als je meerdere emmers verf hebt voor de muren, meng ze dan onderling. Op die manier voorkom je helemaal dat er een miniem kleurverschil zou kunnen ontstaan.
En zorg voor een goede voorbereiding als jullie het huis krijgen en gaan klussen. Niks zo vervelend als willen beginnen met verven en te merken dat je nog geen afplaktape hebt (bijvoorbeeld).
Tip: als je meerdere emmers verf hebt voor de muren, meng ze dan onderling. Op die manier voorkom je helemaal dat er een miniem kleurverschil zou kunnen ontstaan.
En zorg voor een goede voorbereiding als jullie het huis krijgen en gaan klussen. Niks zo vervelend als willen beginnen met verven en te merken dat je nog geen afplaktape hebt (bijvoorbeeld).
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:41
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2010 @ 19:35:
[...]
Histor Outlet...........
Je kan ook een beetje doorslaan in het goedkoop wilenl houden.
Je wilt toch ook wel dat het móói wordt? Zo weinig is 4000 euro niet, hoor.Daar is heus neits mis mee. Je moet natuurlijk wel jou kleur er tussen hebben, maar anders scheelt dat heel veel geld en waarom zou het dan minder mooi worden :s? Verf is harstikke duur.
[...]
Histor Outlet...........
Je kan ook een beetje doorslaan in het goedkoop wilenl houden.
Je wilt toch ook wel dat het móói wordt? Zo weinig is 4000 euro niet, hoor.Daar is heus neits mis mee. Je moet natuurlijk wel jou kleur er tussen hebben, maar anders scheelt dat heel veel geld en waarom zou het dan minder mooi worden :s? Verf is harstikke duur.
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2010 @ 19:39:
[...]
Misschien wil je wel nieuwe wc potten dan........... red je makkelijk .
Toen ik mijn uitgewoonde toko huis kocht hadden er net 38 Poolse mannen in gewoond. Met vloerbedekking in het toilet. Best money I've ever spent dus, die toiletpot .
[...]
Misschien wil je wel nieuwe wc potten dan........... red je makkelijk .
Toen ik mijn uitgewoonde toko huis kocht hadden er net 38 Poolse mannen in gewoond. Met vloerbedekking in het toilet. Best money I've ever spent dus, die toiletpot .
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:46
Losse pols:
Busje huren voor 1 dag: 60 euro
dozen: gratis/ weinig van marktplaats
broodjes en chinees: 50 euro
ditjes en datjes
-----------------------
Verhuizing zelf: 150 euro
Verf+ verfspullen (kwasten, schuurpapier, bakjes, enz.) +/- 500 euro
Laminaat+ ondervloer (kan sterk wisselen afhankelijk van wat je wil natuurlijk) middeklasse kwaliteit, in de aanbieding+ ondervloer voor 100m2= 2000 euro.
Zelfs als je duurder uitkomt zie ik echt wel kans om 1000 euro voor leuke inrichtingsdingen over te houden hoor. RUIM.
Busje huren voor 1 dag: 60 euro
dozen: gratis/ weinig van marktplaats
broodjes en chinees: 50 euro
ditjes en datjes
-----------------------
Verhuizing zelf: 150 euro
Verf+ verfspullen (kwasten, schuurpapier, bakjes, enz.) +/- 500 euro
Laminaat+ ondervloer (kan sterk wisselen afhankelijk van wat je wil natuurlijk) middeklasse kwaliteit, in de aanbieding+ ondervloer voor 100m2= 2000 euro.
Zelfs als je duurder uitkomt zie ik echt wel kans om 1000 euro voor leuke inrichtingsdingen over te houden hoor. RUIM.
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:53
Inderdaad ds, je gaat al gauw 'even' naar de bouwmarkt, want dit en dit is er niet (schroefjes, klemmetjes e.d.). Ik heb gemerkt dat ik de bouwmarkt heeel vaak heb gezien en dat we er steeds best veel uitgaven, en we letten echt goed op wat we uitgaven want veel hadden we niet.
En als er mensen komen helpen, heb je ook al gauw een tas boodschappen nodig, drinken, koekje, broodje, evt avondeten (wat je vaak gaat halen, dus ook duur)
En als er mensen komen helpen, heb je ook al gauw een tas boodschappen nodig, drinken, koekje, broodje, evt avondeten (wat je vaak gaat halen, dus ook duur)
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:59
quote:Mevrouwdekees schreef op 10 augustus 2010 @ 19:55:
Ik kende de Gamma, Praxis, Karwei en Hornbach door en door voordat ik wist waar de H&M was in mijn nieuwe woonplaats. het is dat ik in dezelfde stad bleef wonen, anders had mij dat ook zo kunnen gebeuren. Maar het word pas best genant als de mensen bij de praxis je naam gaan onthouden, en vragen hoe het met de verhuizing gaat....
Ik kende de Gamma, Praxis, Karwei en Hornbach door en door voordat ik wist waar de H&M was in mijn nieuwe woonplaats. het is dat ik in dezelfde stad bleef wonen, anders had mij dat ook zo kunnen gebeuren. Maar het word pas best genant als de mensen bij de praxis je naam gaan onthouden, en vragen hoe het met de verhuizing gaat....
dinsdag 10 augustus 2010 om 20:02
quote:Miepjemiep schreef op 10 augustus 2010 @ 19:59:
[...]
het is dat ik in dezelfde stad bleef wonen, anders had mij dat ook zo kunnen gebeuren. Maar het word pas best genant als de mensen bij de praxis je naam gaan onthouden, en vragen hoe het met de verhuizing gaat....Het duurde een jaar voordat ik er een keer kwam en voor het eerst een nieuwe reclame-opstelling zag (die ik niet van de grond opgebouwd had zien worden)
[...]
het is dat ik in dezelfde stad bleef wonen, anders had mij dat ook zo kunnen gebeuren. Maar het word pas best genant als de mensen bij de praxis je naam gaan onthouden, en vragen hoe het met de verhuizing gaat....Het duurde een jaar voordat ik er een keer kwam en voor het eerst een nieuwe reclame-opstelling zag (die ik niet van de grond opgebouwd had zien worden)