Verlichting voor de kerstboom

05-12-2011 17:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend is het weer zover, dan halen we de kerstboom weer in huis. Maar het ergste vind ik altijd de lampjes

Nu zat ik te denken, is het misschien mogelijk om zo'n netverlichting òver de kerstboom heen te gooien? Of zou dat niet passen?

Hoe krijgen jullie de verlichting altijd mooi in de kerstboom?

En hebben jullie nog leuke ideeën qua kleuren? Welke kleurcombinaties staan leuk bij elkaar?

Graag jullie tips!
Eerst 2 flessen gluhwein drinken.
quote:kettle schreef op 05 december 2011 @ 17:09:

Sorry, hier moest ik erg om lachen.

Ik slinger de lampjes er altijd doorheen. Dan op een afstandje door je wimpers gluren, dan kun je heel goed zien of de verdeling goed is.
Hier een kunstkerstboom waar de lampjes al inzitten. Heel erg handig.
De enige manier om de verlichting goed in de kerstboom te krijgen is, het door een ander te laten doen terwijl jij, al dan niet met een sloot Glühwein, toekijkt.
verba volant, scripta manent.
Kerstlampjes doen is toch mannenwerk?

En anders eerst alles ontwarren, dan de eerste cirkel er overheen slingeren en dan euh... verdelen.

Netverlichting lijkt me niet handig. Dat hangt dan volgens mij een beetje aan de buitenkant van je kerstboom. Geen idee hoe je er dan nog kerstballen in moet krijgen.

Ik liep afgelopen weekend over de kerstafdeling van de bijenkorf, en ik geloof dat neonroze met neongeel dit jaar in de mode is...
quote:lalamien schreef op 05 december 2011 @ 17:13:

[...]

Ik slinger de lampjes er altijd doorheen. Dan op een afstandje door je wimpers gluren, dan kun je heel goed zien of de verdeling goed is.

zo doe ik het ook.

die kleine lampjes van tegenwoordig hoef je echt niet allemaal stuk voor stuk vast te zetten.

en niet achterlangs gaan, daar woont niemand en het scheelt je weer een heel geworstel om achter die boom te komen.
Ik heb vorig jaar zo'n net er over heen gegooid, ging prima! Scheelt een hoop tijd en irritatie! Gekocht bij de action, helemaal goed! Succes!
Oja, beetje in de boom drukken hier en daar en de ballen e.d. willen er nog prima in hoor.
Ik heb ze er zojuist gewoon van onderaf naar boven ingehangen. Piece of cake, ben er niet langer dan vijf minuten mee bezig geweest. Ik gebruik twee snoeren, dat staat leuker en scheelt verdeel-gemier.

Eerst 2 flessen gluhwein drinken.En daarna de stekker van de kerstlampjessnoer in het stopcontact doen, voordat je begint met lampjes erin hangen.....
Ik vind ledjes het mooiste.
wij nemen altijd zo n grote kerstboom bv zo n nordman heeft hele grote takken en dan van die grote buiten verlichting lampen met knijper, zo gepiept
Ik gebruik tegenwoordig die lampjes die je eigemlijk voor het raam moet hangen volgens mij, als n soort ijspegels, , verschillende lengtes naast elkaar Die slinger ik door de boom dus, en dat komt wel goed dan, als je niet te nauwkeurig bent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik wilde dat jouw probleem, mijn enige probleem was. Pffffffffff
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:enter schreef op 05 december 2011 @ 17:31:

wij nemen altijd zo n grote kerstboom bv zo n nordman heeft hele grote takken en dan van die grote buiten verlichting lampen met knijper, zo gepieptIn huis, Entertje?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
BTW, relax.

Wij hadden onze boom net voor 1e advent al opgetuigd. Traditioneel en het staat erg gezellig met sinterklaasweekend.

Wij hebben 1 tint en dat is wit - chroom - zilver en deze 3 combi in allerlei vormen (met glitter of versieringen). Witte slingers.
Dan neem ik 3 flessen gluhwein.
quote:Karan schreef op 05 december 2011 @ 17:15:

Kerstlampjes doen is toch mannenwerk?

...Als je alles netjes opruimd kan je ze gewoon weer netjes ophangen.( maar ja heb natuurlijk 20 jaar ook alleen gedaan
Kerstverlichting doen manlief en ik met ons 2en.

Omdat het lichtnet (LED) niet om de boom gewikkeld kan worden.
Ik zet de boom zo neer dat ik e makkelijk omheen kan lopen. Ik heb 2 snoeren lampjes. Ik let één uiteinde ergens boven aan op een tak en dan loop ik rondjes om de boom waarbij de lampjes aflopen. Daarna nog een beetje wegstoppen. Het andere snoer laat ik net onder de bovenkant beginnen. Zo is het mooi verdeeld.

Ik heb een zwarte kunstboom met fuchsia ballen en zilveren strikken
Ik loop ook rondjes om de boom, met zo'n 5 snoeren lampjes.2 lange met 30.000 verschillende standjes,en een paar andere.
Wij hebben clusterverlichting. Dat drapeer je gewoon in de boom. Je hoeft niks vast te zetten, je duw het gewoon een beetje tussen de takken en voila. Prachtig resultaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven