vermist / verdwaald katje

24-04-2011 22:45 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hoorde ik steeds maar een hoop gepiep en hoog gemiauw buiten. Een klein rood katje schrok zich steeds lam van de auto's e spurtte dan maar weer onder een stilstaande auto. Ik ben hem een bakje water gaan brengen (tis warm), maar echt dorst had ie niet. Wel liet ie me niet meer gaan, kopjes geven, miauwen, superaanhankelijk! (En extreem schattig..) Met huisgenootje overlegd, en we hebben hem nu op de gang geinstalleerd.

Ik ben op internet aan t zoeken naar vermiste rode katjes, maar kan niet echt iets vinden. Gezien z'n aanhankelijkheid is het echt een huiskat en is ie verdwaald. (Ik kan me niet voorstellen dat iemand m buiten heeft gezet, hij is te mooi en te schattig) Kattenmensen, wat kan ik het beste doen? Hij heeft water en een zacht kleedje om op te slapen. We hebben kranten in een bak gelegd als soort van kattenbak. En mn huisgenootje heeft verse zalm neergelegd voor hem (stelletje sentimentele trutten zijn we;-))

Ik zal morgen Amivedi bellen en het asiel. Wat kan ik nog meer doen? (Vind het superzielig voor zn baasje die nu misschien paniekerig naar haar/zijn katje op zoek is.)
Amivedi zet gevonden dieren toch ook op hun website? Is dat al gebeurd? Verder inderdaad vanochtend nog langs een asiel of dienstdoende dierenarts. Als het dier gechipt is kan hij vandaag nog terug naar zijn - ongetwijfeld bezorgde - baasjes.
Ja, hij is al op de website geplaatst. Hij heeft vanochtend keurig een plasje op een stapel kranten gedaan, dus het is duidelijk een binnenkat, toch?
quote:Friezin71 schreef op 25 april 2011 @ 11:28:

Ja, hij is al op de website geplaatst. Hij heeft vanochtend keurig een plasje op een stapel kranten gedaan, dus het is duidelijk een binnenkat, toch?

Je heb nog een andere site om dieren terug te vinden. (ik zal even voor je zoeken zo)

Wij hebben toevallig een anderhalve week geleden ook een poesje gevonden. In huis gehaald dus, volgende dag naar het asiel gegaan om te kijken of ze een chip had, maar nee dus.

Op marktplaats gezet dat we hem hebben gevonden, amivedi, de website waar ik het over had, papiertjes opgehangen hier in de buurt, langs de kinderboerderij om te vragen of ze er daar eentje kwijt waren. Maar nee. Niemand heeft gereageerd.

Dus nu hebben we een 3e poezelbeest erbij...

We hadden al 2 nepkaters, en nu nog een poes dus. Het gaat heel goed samen, dus als we over een maand nog niemand hebben gevonden gaan we naar de dierenarts en laten we dr chippen met onze naam.

toevoeging:

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl/

http://www.poesweg.nl

http://www.vermistedierenregister.nl

Kijk eens aan, heb je nog wat te doen vanmiddag?
Dierenambulance is net geweest en hij is gechipt! Z'n vrouwtje komt hem zo gelijk halen, dus ik heb nog even een kwartiertje om afscheid te nemen. Snif
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 april 2011 @ 23:01:

[...]

Nee hoor, laten ze telefonisch maar beschrijven hoe die eruit ziet. En laat die persoon maar een foto meenemen als je denkt dat die echt van die persoon is.

Goede tip.

Heeft het kitten overigens een chip?
Ach, baas gevonden! Fijn, maar toch ook beetje jammer ergens, want hij heeft vast al je hart gestolen
quote:Friezin71 schreef op 25 april 2011 @ 12:14:

Dierenambulance is net geweest en hij is gechipt! Z'n vrouwtje komt hem zo gelijk halen, dus ik heb nog even een kwartiertje om afscheid te nemen. Snif Super Friezin. Goed gedaan. Wil je zelf niet een katje uit het asiel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat zullen die mensen blij zijn dat jij zo goed voor hun kat hebt gezorgd!

Een van mijn katten nam vorig jaar de benen, was vier dagen weg. Vier dagen doodongerust en man oh man wat was ik blij toen mevrouw na vier dagen weer eens kwam kijken...
Wat eten we vanavond?
quote:_jessie_ schreef op 25 april 2011 @ 12:20:

Ach, baas gevonden! Fijn, maar toch ook beetje jammer ergens, want hij heeft vast al je hart gestolen Heel fijn, maar wat een dotje! (Misschien kan ik een omgangsregeling regelen )
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 april 2011 @ 12:20:

[...]

Super Friezin. Goed gedaan. Wil je zelf niet een katje uit het asiel?Thanks MV! Ik zou een (oudere) kat fantastisch vinden! Eentje die al wat rustiger is, want anders gaat ie zich misschien vervelen en dat vin dik dan weer zielig. Huisgenoten zijn nu voor, dus nog even het huis een tijd goed schoonhouden en dan misschien na de zomer!
quote:Friezin71 schreef op 25 april 2011 @ 08:24:

[...]

Is ook, en vroeger thuis sliep ik altijd met katten, maa ik weet van deze niet wat ie doet in zn slaap.slapen en knorren, het is een kat, geen psychopaat
quote:makreel schreef op 25 april 2011 @ 12:22:

Wat zullen die mensen blij zijn dat jij zo goed voor hun kat hebt gezorgd!

Een van mijn katten nam vorig jaar de benen, was vier dagen weg. Vier dagen doodongerust en man oh man wat was ik blij toen mevrouw na vier dagen weer eens kwam kijken...

Helemaal met je eens.

Idd Friezin, vragen of je een omgangsregeling met ze kan afspreken . Ben benieuwd hoe ver het katje van zijn eigen huis was. (straks is het een buuf uit de straat )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:meds schreef op 25 april 2011 @ 12:33:

[...]

slapen en knorren, het is een kat, geen psychopaat
quote:meds schreef op 25 april 2011 @ 12:33:

[...]

slapen en knorren, het is een kat, geen psychopaatDat dénk je!
Twas geen buuf uit de straat, maar wel 'maar' een paar straten verderop. Katje wil heeeeeel graag naar buiten, maar is te aanhankelijk. Ze dubt nu nog over wat ze het beste kan doen met hem. Maarre, ze was heel blij dat we goed voor hem gezorgd hebben, ze had zich flink zorgen gemaakt toen ie vannacht niet thuis kwam.
Hopelijk heeft ze haar adres gegeven voor het geval hij weer naar jou toe komt voor aandacht .
Goed gehandeld friezin!

Super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven