Verslaafde moeder

27-02-2013 16:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben een jonge meid en woon nog bij mijn ouders. De band met mijn moeder is altijd goed geweest, doen regelmatig leuke dingen samen etc. Sinds zij het welbekende spelletje 'wordfeud' speelt heeft dit invloed op de sfeer thuis. Wanneer zij dit spelletje niet kan spelen, of een geen woord kan maken (?) raakt zij gefrustreerdt en reageert dit af op mij. Gewone gesprekken als voorheen zitten er ook niet in omdat ze volledig opgaat in het spelletje en maar half luistert noch reageert. Ze is hier namelijk ieder vrij moment mee bezig. Hoe kan ik dit oplossen? Want het is nogal een vervelende situatie.
Het is dat ik geen dochters heb hahahaha,maar anders had je de mijne kunnen zijn.

Ik word ook super sjaggie als ik geen woord kan maken.
Heb je dit al uitgesproken tegen je moeder? Hoe reageert ze daarop?
The time is now
Ontkennen, dat het geen verslaving is maar dat zij ook afleiding nodig heeft.
Ga eens in gesprek en vertel haar waarom jij het een vervelende situatie vindt.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Misschien tijd om op jezelf te gaan wonen of kan of wil je dat nog niet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ze dat zegt jun je vragen of ze hem dan even 10 minuten uit kan zetten zodat jij je verhaal kan doen en zet er een eierwekker naast.
En niet straks te veel tijd aan het viva forum besteden nu je hier lid bent.

Laat je moeder gewoon dr gang gaat, waait vanzelf over.
Wie weet leert ze nog zo een leuke man kennen ..
Red band, als je goed had gelezen zag je dat ik bij mijn ouders woon. Dus een nieuwe man hebben we geen behoefte aan. Die twee zijn gelukkig getrouwd.
quote:esra18 schreef op 27 februari 2013 @ 17:12:

Red band, als je goed had gelezen zag je dat ik bij mijn ouders woon. Dus een nieuwe man hebben we geen behoefte aan. Die twee zijn gelukkig getrouwd.Doe even aardig zeg. Doe je tegen je moeder ook zo? Zou ik ook gaan wordfeuden. Laat je moeder lekker.
quote:Gamuza schreef op 27 februari 2013 @ 17:05:

Ga eens in gesprek en vertel haar waarom jij het een vervelende situatie vindt.Dit. Het gesprek aangaan en zeggen dat jij het erg vervelend vindt. En of ze misschien zo nu en dan ook wat aandacht aan jou kan besteden in plaats van alleen maar aan haar telefoon.
Tja, en dan maar hopen dat dochter niet aan de wordfeud gaat..
Het is een verslaving als ze andere dingen láát om te gaan wordfeuden. Bijvoorbeeld geen afwas doet, was draait, eten maakt, afspraken afzegt of iets anders.

De lol is er straks ook weer af.

Edit: geef haar een puzzelwoordenboek cadeau!
Ik las de titel en dacht jezus hé,heftig. Maar het is maar wordfeud. Het zal best eens vervelend zijn, maar daar valt toch wel over te praten met haar?
[quote]Louba schreef op 27 februari 2013 @ 17:25:

Het is een verslaving als ze andere dingen láát om te gaan wordfeuden. Bijvoorbeeld geen afwas doet, was draait, eten maakt, afspraken afzegt of iets anders.

Zoiets als viva forum?
"Mam, nu ben ik er klaar méé! Wordfeud eruit of ik eruit"

" oh das prima meid,daar in het keukenkastje staan nog wel een extra pan"
quote:Louba schreef op 27 februari 2013 @ 17:25:

.

Edit: geef haar een puzzelwoordenboek cadeau!Die heb ik hier nog wel liggen gratis en voor niets
Wat een drama.

Wees blij dat je geen echt verslaafde moeder hebt.
quote:Zoiets als viva forum? Exact zoiets!
quote:Zusenzoo schreef op 27 februari 2013 @ 17:43:

Wat een drama.

Wees blij dat je geen echt verslaafde moeder hebt.Maakt de soort verslaving uit dan?
quote:Ratteke schreef op 27 februari 2013 @ 17:48:

[...]

Maakt de soort verslaving uit dan?Uh ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nogal.

Heroïne verslaving of wordfeud.

Moet je dat serieus vragen?
quote:Gamuza schreef op 27 februari 2013 @ 17:05:

Ga eens in gesprek en vertel haar waarom jij het een vervelende situatie vindt.Dit. Ik vind het trouwens onbeschoft, mensen die met hun telefoon bezig zijn terwijl ze (niet aan de telefoon) met iemand in gesprek zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Zusenzoo schreef op 27 februari 2013 @ 17:43:

Wat een drama.

Wees blij dat je geen echt verslaafde moeder hebt.Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar aan de andere kant: wie zijn wij om te weten of deze moeder geen game-verslaving aan het ontwikkelen is? Dat is toch echt een erkende verslaving, waarvoor mensen worden behandeld in verslavingsklinieken die ook alcoholisten, drugsverslaafden etc. helpen afkicken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven