Verven op spachtelputz

28-11-2013 16:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb besloten om aankomend weekend een wand in mijn woonkamer te schilderen. Alleen zijn de muren in mijn woonkamer voorzien van spachtelputz.

Ik heb al rondgekeken op de gamma site, maar ik kon niets specifieks vinden over het verven op spachtelputz. Wel heb ik een roller nodig met lange 'haren' begreep ik.

Er is nooit gerookt in huis, en de vorige eigenaren hebben 5 jaar geleden voor het laatst geschilderd, de muren zijn nu wit, en ik wil een lichte kleur grijs eroverheen gaan schilderen.

Alle tips zijn welkom!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Wij hebben onze muren met een hele grote roller overgerold met verf. Vraag goed na bij de bouwmarkt. Succes!
Gewoon latex/muurverf met kleur erover doen, uitrekenen hoeveel vierkantenmeter aan verf je ongeveer nodig hebt en dan naar de bouwmarkt.

Met een dikkere (vacht) roller kan je goed in de structuur verfen. Waarschijnlijk wel 2 lagen nodig om alles goed te dekken.
Ik heb een poging gedaan met een roller te verven. Erg moeilijk omdat het heel ruw was en de gaatjes zich slecht lieten vullen met verf. Muur daarna met zo'n verfspuit gespoten, regelmatig bij gamma enzo in de aanbieding, dit dekte in 1 keer perfect. Wel alles goed afplakken, kost iets meer tijd, maar het spuiten van de verf daarentegen was super snel gebeurd. Veel sneller klaar dan met een roller en mooier resultaat.
Ik doe het gewoon met een grote blokkwast. Dekt alles goed en geen pluisjes van de roller die blijft hangen.
Een verfspuit klinkt inderdaad goed. Ik was al van plan om alles te gaan afplakken, ik wil de randen mooi strak hebben. Ik ga eens kijken naar zo'n verfspuit, lijkt me erg handig.

Het is circa 18 m2 muur trouwens.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Spachtelputz zuigt verf op als een malle. Er zit nu al wel een verflaag op, maar toch zou ik de muur voorbehandelen met een voorstrijk. Hadden wij zelf niet gedaan en we moesten vervolgens 3 lagen grijs over de witte spachtelputz muur zetten om 'm goed dekkend te krijgen.

Voorstrijk is heel makkelijk aan te brengen en kun je zo halen bij elke bouwmarkt.

Succes!
Wij hebben fijn spachtelputz en hebben dat eerst met verdunde latex gedaan en daarna met een gewone dikte. Prima resultaat met een grote vachtroller.
Eerst een laag verdunde verf en dan een goede laag, met een blokkwast in de muur drukken zodat het in de gaatjes van de structuur komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven