Verwarming boven doet het niet

07-01-2012 13:09 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er verstand van verwarmingen/CV?

Ik wilde vandaag in alle rust studeren in onze logeerkamer. Normaal zit ik meestal beneden.

Nu staat de verwarming al een tijdje aan (2 uur) en hij wordt niet warm. Beneden doet hij het gewoon. Ik dacht dat ontluchten misschien hielp.

Dat heb ik net gedaan, maar er zat bijna geen lucht in. Nu doet hij het nog niet beter.

We wonen hier nu 1 jaar en hebben deze radiator (op het klussen na) niet gebruikt. Staat altijd op antivriesstand. Op onze slaapkamer doet maar 1 van de twee radiatoren het, die op

de badkamer doet het prima.

Het zijn nieuwe radiatoren. Iemand enig idee hoe ik het hier een beetje warm kan krijgen?

Edit: hij wordt wel lauw, er gebeurt dus wel iets...
Oh ja! Bij het bijvullen, haal niet gelijk de slang eraf, maar doe de kranen gewoon dicht.

Het kán gebeuren dat ná het ontluchten je druk dusdanig zakt dat je weer moet bijvullen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga nog even en lompe klap/ram proberen en anders ga ik maandag de loodgieter uithangen.

Heb ook nog een kleine lekkage aan mijn zwanenhals in de keuken namelijk.
Succes! Zwanenhals is een eitje
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Probeer eerst eens ALLE verwarmingen dicht te draaien en alleen die van die kamer die koud bleef geheel open.

Wordt t nu nog niet warm dan moet je toch echt een verwarmingsmonteur bellen , zeer waarschijnlijk is de boel verstopt. Heb ik hier ook aan de hand gehad , mijn vader heeft t verholpen door t door te spuiten en spoelen.

Maar als je niet iemand hebt of kent die dat kan doen dan moet je echt een verwarmingsmonteur bellen.

Tickel jou verhaal kan inderdaad ook nog , was hier niet aan de hand hier was de boel zo oud dat de binnenkant te ranzig voor voor woorden was.
quote:Tickel schreef op 07 januari 2012 @ 13:43:

[...]

Hier in huis heb ik ook zo een knop, helaas vergeten af te dekken tijdens het stucen

Nu kan die radiator niet meer uit. (is gelukkig een kleintje)
Nog 1 reactie voor ik weer aan de studie ga...

Het is een nieuw huis. We wonen hier sinds een jaar, dus het kan niet liggen aan ouwigheid.

Maar er klopt wel meer niet. Mijn vriend en ik hebben net ontdekt dat het dakraam lekt op de logeerkamer. (je merkt wel dat die kamer niet veel gebruikt wordt in dit huis )

Ik ga de tip van Zespri nog een keer proberen vanavond en aangezien de woningbouw toch gebeld moet worden voor die lekkage, geef ik het ook wel door van de verwarming.

Beneden en op de badkamer doet alles het namelijk prima. De radiatoren zijn ook van boven tot onder warm.
Wij hadden in ons oude huis 1 thermostaat. Als die aangaf dat het in de woonkamer warm genoeg was, kon je de verwarmingen boven openzetten tot je een ons woog, maar die werden dan echt niet warm. Misschien dat dat een verklaring is? Dat het in de rest van het huis al warm genoeg is, en dat de ketel niet aanspringt omdat het volgens de cnetrale thermostaat warm genoeg is?
Nog een reactie dan

De thermostaat zit inderdaad beneden, maar de verwarming op de badkamer doet het wel gewoon (en die zit ook boven...)
Dan moet je beneden even alles dicht draaien en even een raam openzetten om wat kou binnen te laten bijvoorbeeld. Als de radiatoren boven niet warm worden ligt het of aan je kranen boven of er zit een blokkade/verstopping.
1. Draai alle radiatoren in je huis open.

2. Zet de theromostaat hoog zodat de ketel aanslaat

3. Wacht totdat je radiatoren warm worden.

4. Onlucht met een passend sleuteltje.

Je moet ze echt allemaal doen.

Probleem niet opgelost?

5. Draai de thermostaatknop van de radiator eraf.

6. Kijk op het pennetje nog vrij kan bewegen (indrukken / uittrekken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven