Verwarming boven doet het niet

07-01-2012 13:09 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er verstand van verwarmingen/CV?

Ik wilde vandaag in alle rust studeren in onze logeerkamer. Normaal zit ik meestal beneden.

Nu staat de verwarming al een tijdje aan (2 uur) en hij wordt niet warm. Beneden doet hij het gewoon. Ik dacht dat ontluchten misschien hielp.

Dat heb ik net gedaan, maar er zat bijna geen lucht in. Nu doet hij het nog niet beter.

We wonen hier nu 1 jaar en hebben deze radiator (op het klussen na) niet gebruikt. Staat altijd op antivriesstand. Op onze slaapkamer doet maar 1 van de twee radiatoren het, die op

de badkamer doet het prima.

Het zijn nieuwe radiatoren. Iemand enig idee hoe ik het hier een beetje warm kan krijgen?

Edit: hij wordt wel lauw, er gebeurt dus wel iets...
Is de druk goed?
Druk in de ketel gecontroleerd?
Hoe hoog moet de druk zijn? Dit controleer ik bij de CVketel neem ik aan?

(voel me echt enorm blond, ben normaal best handig, maar hier dus geen kaas van gegeten)
Weet je zeker dat je de verwarming open gedraaid hebt?

Ik ben wel eens zo'n sufferd geweest dat ik de verwarming dicht draaide i.p.v. open..
Volgens mij 2,1 of 2,2
Bij de CV ketel idd, de druk moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn.
Ok thanks voor de snelle reacties. Zit nu op zolder en zoek naar de drukmeter.

Ik heb de verwarming wel opengedraaid

Zo blond ben ik dan net niet...
AH de druk is inderdaad aan de lage kant. 1,8 ofzo.

Ik ga even de gebruiksaanwijzing van mijn ketel erbij pakken...
Als ie maar niet beneden de 0,5 komt.
Ik heb de ketel een reset gegeven. Druk zou goed moeten zijn.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik nog niet hoeven bij te vullen oid.

Ik kijk wel wat er gebeurt. Anders maandag even de woningbouw bellen en voor nu van kamer veranderen als het koud blijft.

Bedankt iniedergeval.
Zou ik van de gelegenheid mogen gebruik maken om jullie te vragen wanneer je moet ontluchten en hoe? En wat er dan gebeurd?

Las laatst ergens iets over 'tikkende' verwarmingsleidingen, dat heb ik als ik de verwarming laag draai om naar bed te gaan. Stond iets over dat je dan moet ontluchten maar ik heb echt visioenen van liters water over mn vloer Kunnen jullie mij dit uitleggen?
quote:gemini2011 schreef op 07 januari 2012 @ 13:26:

Ik heb de ketel een reset gegeven. Druk zou goed moeten zijn.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik nog niet hoeven bij te vullen oid.

Ik kijk wel wat er gebeurt. Anders maandag even de woningbouw bellen en voor nu van kamer veranderen als het koud blijft.

Bedankt iniedergeval.Als je moet bijvullen kun je dat voelen aan de verwarming. De onderste helft wordt wel warm, bovenin niet. 1.8 bar is een prima druk hoor. Ontluchten doe je ook ná het bijvullen, hierdoor zakt de druk vaak iets. Zorg wel dat alle radiatoren volledig open staan!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:chocolover schreef op 07 januari 2012 @ 13:31:

Zou ik van de gelegenheid mogen gebruik maken om jullie te vragen wanneer je moet ontluchten en hoe? En wat er dan gebeurd?

Las laatst ergens iets over 'tikkende' verwarmingsleidingen, dat heb ik als ik de verwarming laag draai om naar bed te gaan. Stond iets over dat je dan moet ontluchten maar ik heb echt visioenen van liters water over mn vloer Kunnen jullie mij dit uitleggen?Ontluchten doe je op de radiator zelf. Daar heb je een speciaal sleuteltje voor.
Chocolover, je hebt als het goed is zo'n sleuteltje waarmee je hem kunt ontluchten.

Ik heb het net heel voorzichtig losgedraaid en een handdoek in mijn 'draaihand' gehouden.

Er kwamen geen liters water uitzetten. Zodra je merkt dat de lucht weg is en je doet alles heel voorzichtig, merk je gauw genoeg dat er water mee komt sijpelen. Dan draai je hem snel weer dicht.

Maar bij mij zat er dus weinig lucht in. Geen idee wat er kan gebeuren als je ineens heel veel druk hebt door de lucht die eruit wil.
Filmpje ontluchten van de Nuon
quote:gemini2011 schreef op 07 januari 2012 @ 13:34:

Chocolover, je hebt als het goed is zo'n sleuteltje waarmee je hem kunt ontluchten.

Ik heb het net heel voorzichtig losgedraaid en een handdoek in mijn 'draaihand' gehouden.

Er kwamen geen liters water uitzetten. Zodra je merkt dat de lucht weg is en je doet alles heel voorzichtig, merk je gauw genoeg dat er water mee komt sijpelen. Dan draai je hem snel weer dicht.

Maar bij mij zat er dus weinig lucht in. Geen idee wat er kan gebeuren als je ineens heel veel druk hebt door de lucht die eruit wil.

Heb je wel de verwarming flink aanstaan en de radiatoren allemaal open?

Edit: ik heb een ander systeem, moet dus alles opendraaien
@Tickel

Hier op de logeerkamer is het idd zodat hij bovenin lauwwarm is en onderin koud. Bij alle andere verwarmingen in huis niet...

Moet ik nu alsnog bijvullen? Want dat kan maar op 1 plek toch? Niet iedere radiator afzonderlijk.

Ik heb nu geen zin in enorme toestanden.

Heb mijn dikke sjaal om en het gaat nu prima.

Ik ben maandag vrij en dan ga ik me er eens verder in verdiepen.
Misschien moet er water bij!
Oh wow Tickel, een filmpje nog wel!

Ja ik weet dus dat er zo'n sleuteltje voor is, zelfs jarenlang aan mijn sleutelbos gehad

Ik ben nog aan het leren hoe alles werkt. Ben consequenter aan het luchten omdat dat beter schijnt te zijn enzo maar heb nog niet veel verstand van hoe dat allemaal werkt. Zit op mobiel dus schakel straks over op pc om dat filmpje te bekijken. Bedankt voor de hulp!
quote:gemini2011 schreef op 07 januari 2012 @ 13:38:

@Tickel

Hier op de logeerkamer is het idd zodat hij bovenin lauwwarm is en onderin koud. Bij alle andere verwarmingen in huis niet...

Moet ik nu alsnog bijvullen? Want dat kan maar op 1 plek toch? Niet iedere radiator afzonderlijk.

Ik heb nu geen zin in enorme toestanden.

Heb mijn dikke sjaal om en het gaat nu prima.

Ik ben maandag vrij en dan ga ik me er eens verder in verdiepen.

Lucht in leidingen stijgt op, dus je hebt te weinig water in je radiator. Bijvullen doe je vanaf de ketel. (centraal punt)

Bijvullen
quote:chocolover schreef op 07 januari 2012 @ 13:39:

Oh wow Tickel, een filmpje nog wel!

Ja ik weet dus dat er zo'n sleuteltje voor is, zelfs jarenlang aan mijn sleutelbos gehad

Ik ben nog aan het leren hoe alles werkt. Ben consequenter aan het luchten omdat dat beter schijnt te zijn enzo maar heb nog niet veel verstand van hoe dat allemaal werkt. Zit op mobiel dus schakel straks over op pc om dat filmpje te bekijken. Bedankt voor de hulp!Daarna bijvullen, maar daar is ook een filmpje van
Goeie klap opgeven? Hier deed van een verwarming de (draai)thermostaatknop het niet. Nouja, was in de slaapkamer, dus niet heel erg, maar toch. Manlief zou er een nieuwe knop opzetten, maar dat lukte ook niet. Narrig mept ie de oude knop er weer op en een paar dagen later denk ik 'wat is het hier warm'. Doet ie het nu wel op miraculeuse wijze..
Bedankt Tickel!

Filmpjes for the win
quote:fozziebear schreef op 07 januari 2012 @ 13:41:

Goeie klap opgeven? Hier deed van een verwarming de (draai)thermostaatknop het niet. Nouja, was in de slaapkamer, dus niet heel erg, maar toch. Manlief zou er een nieuwe knop opzetten, maar dat lukte ook niet. Narrig mept ie de oude knop er weer op en een paar dagen later denk ik 'wat is het hier warm'. Doet ie het nu wel op miraculeuse wijze..

Hier in huis heb ik ook zo een knop, helaas vergeten af te dekken tijdens het stucen

Nu kan die radiator niet meer uit. (is gelukkig een kleintje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven