Verwarming tot 18graden

02-02-2012 16:21 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!

Even een vraagje, mijn verwarming besluit bij 18 graden blijkbaar dat het wel warm genoeg is in huis en stop dan met verwarmen terwijl de termostaat toch echt op 21 staat.

Ik ben het daar alleen niet zo mee eens!

Er staat dan ook zo'n vlammetje voor de temperatuur en ik heb ooit begrepen dat ie dan 'op temperatuur' is?

De ketel is 2weken geleden nog bijgevuld en alle radiatoren zijn ontlucht.

De druk van de ketel is ook genoeg bar.

De radiator zelf is ook evengoed wel warm (helemaal ook, er zit dus geen lucht meer in)

Als ik de temparatuur verder omhoog draai naar bvb 24 ofzo blijft ie evengoed op 18 staan, het is hier dus ook best fris want heb nog enkele beglazing ook! (tocht! Brrrr!)

Ik ben niet handig met dit soort dingen en ik hoop eigenlijk dat iemand dit probleem kent en weet hoe ik mn huis warm krijg! I'm cold!
Internagelaktisch
Bij mij is het vlammetje juist dat de verwarming aanslaat.

En misschien heb je een oud tochtig huis (denk ik aan door het enkele glas) dat je met deze temperaturen niet warmer krijgt.
Als er een vlammetje bij staat is ie toch juist bezig met verwarmen? Dat is bij ons iig wel zo en bij onze vorige thermostaat ook.

Op welke plek meet tje thermostaat de temperatuur? Als het daar nl wel 21 graden is kan het kloppen dat ie afslaat. Bv als hij in de zon hangt ofzo?
Als er een vlammetje voor de temperatuur staat is die aan het warmen, dan is de ketel bezig .
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ben bang dat 't niet aan je ketel ligt... maar dat je huis gewoon te koud is!
Ja het huis is sowieso koud, MAAR dit is pas sinds gister ;) De dagen ervoor kreeg ik het gewoon 21 graden en vorige winter ook..

Okay, dat vlammetje is dus soms juist goed, helaas wisselt ie het af en staat hij er nu niet :(
Internagelaktisch
Oh en hij meet de temp bij de keukendeur, op een vrij koude plaats ver van de radiator vandaan
Internagelaktisch
Hmm, dan durf ik het ook niet te zeggen. Water is bijgevuld, ontluchten is gebeurt. Dat hij af en toe aan gaat is logisch, dat doet die van ons ook gedurende de dag om het op temperatuur te houden.
Huur je?
Ja pimpelmees,

Alleen is mijn huisbaas best een luie ^]!|$|!|^^]% :p

dus hem bellen valt bij mij een beetje onder de 'laatste optie'
Internagelaktisch
Overigens doe ik zodra de schemer inzet alle kaarsjes in huis wel aan :p

Daardoor gaat de temp uiteindelijk ook wel omhoog maar ideaal is het niet.

(romantisch wel.. ;))
Internagelaktisch
OK, snap ik...

even wat anders... wat doet je ava raar?
Ja steeds om en om heh?! Viel mij ook al op..
Internagelaktisch
Ja idd, bij je OP is geen ava te zien en bij de rest van je posts wel
Zolang je radiatoren warm blijven en er een vlammetje bij de temp staat gok ik op een ketel die hard z'n best aan het doen is. Het is ook gewoon koud, zeker in een tochtig huis is het hard werken voor de ketel.

Ik heb de kachel op 18graden staan en toch slaat ie steeds even aan, dus zelfs daarvoor moet ie bijwarmen.
:'( Maar het is toch raar dat het hier afgelopen dagen wel warmer was?

Ik heb het kouhouddddd
Internagelaktisch
Heb je een combi ketel die ook voor warm water zorgt?

Bij ons gaat de warmwater functie voor op de verwarming. Dus op het moment dat er warm water wordt gebruikt stookt de ketel het water warm en níet de verwarming.

Uit zuinigheid (zo is dat ding gemaakt) schakelt hij niet heel snel terug naar verwarming. Dus door steeds kleine beetjes warm water te tappen kun je er (onbewust) voor zorgen dat de ketel je huis niet verder verwarmt.

Ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen.
.
Je kunt enorm veel kou op je ramen verliezen. Het hielp in mijn oude huis goed als ik alle gordijnen en luxaflex dichtdeed. Misschien dat de ketel het gewoon niet warm gestookt krijgt door de extreme kou nu. Een paar dagen terug was het immers nog warmer.

Misschien had je vorig jaar nog wel gordijnen, of tapijt, en nu niet meer?

En idd, even kijken of alle kranen wel dichtgedraaid zijn.
Heb je al een normale thermometer neergelegd om te kijken wat de echte temperatuur is?

De ketel heeft sowieso moeite met de buitentemperatuur; enkel glas en tocht maken het nog moeilijker. Kun je geen oude lappen/lakens voor de tochtgaten/kieren leggen en de gordijnen e.d sluiten? Heb ik hier ook;scheelt enorm.
Ja alle kranen qua warm water zijn dicht

En de vloer en gordijnen enzo zijn nog hetzelfde..

Ik ben bang dat het idd dan door de kou buiten komt :(

Het is nu idd nog kouder dan 2 dagen geleden
Internagelaktisch
Ja sundream, 18 dus..
Internagelaktisch
Heb je de gordijnen al dicht gedaan? Dat scheelt enorm!
quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 16:52:

Ja sundream, 18 dus..

18 op de thermostaat of ook 18 op een gewone thermometer?

Oeh bah; da;s echt veels te koud. Extra kleren aantrekken dan maar.

Misschien heeft het ermee te maken dat je pas ontlucht hebt e.d. Dan moet de ketel weer een bepaalde periode "wennen".. Nu is dat moeilijker omdat er ineens zo'n snelle overgang naar veel kouder weer is.

Ik doe dat soort dingen nooit met koude in aantocht; heb ook leergeld betaald.
Hoi, ik denk dat het gewoon te koud is vandaag om goed op te warmen. Wij hebben een nieuwe ketel en bij mij zag ik ook toen ik thuis kwam even na 3 uur dat de temp was gekelderd tot 19 graden terwijl de thermostaat ingesteld staat op 20. Dat kwam omdat de deur van de woonkamer een tijdje open stond (veel koude lucht uit de gang!). De ketel heeft heel lang en hard mogen werken om het weer naar 20 te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven