Verwarming tot 18graden

02-02-2012 16:21 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!

Even een vraagje, mijn verwarming besluit bij 18 graden blijkbaar dat het wel warm genoeg is in huis en stop dan met verwarmen terwijl de termostaat toch echt op 21 staat.

Ik ben het daar alleen niet zo mee eens!

Er staat dan ook zo'n vlammetje voor de temperatuur en ik heb ooit begrepen dat ie dan 'op temperatuur' is?

De ketel is 2weken geleden nog bijgevuld en alle radiatoren zijn ontlucht.

De druk van de ketel is ook genoeg bar.

De radiator zelf is ook evengoed wel warm (helemaal ook, er zit dus geen lucht meer in)

Als ik de temparatuur verder omhoog draai naar bvb 24 ofzo blijft ie evengoed op 18 staan, het is hier dus ook best fris want heb nog enkele beglazing ook! (tocht! Brrrr!)

Ik ben niet handig met dit soort dingen en ik hoop eigenlijk dat iemand dit probleem kent en weet hoe ik mn huis warm krijg! I'm cold!
Internagelaktisch
Hoeveel radiatoren heb je open? Nog wat dicht ergens?

Het wil nog wel eens helpen om ze allemaal open te doen voor een betere circulatie.De ketel kan anders de warmte niet goed kwijt.
Saai en donker maar wel effectief; alufolie tegen je ramen plakken, met de glimmende kant naar binnen zodat de warmte beter binnen blijft. Je kunt ook auto-ruiten-folie nemen, die laat nog wel licht door maar is ook een stuk duurder.

(Als je huis in de zomer te warm wordt, alufolie met de glimmende kant naar buiten plakken, dan is ie zon- en warmte werend).

Wij hadden in ons vorige huis ook het probleem dat de ketel het niet trok, ik zette dan de oven aan. Kost wat extra electriciteit maar je moet toch wát.

Het bedrijf dat de ketel controleert opbellen, is dat een optie? Want als ie pas is nagekeken zou het goed moeten zijn maar er kan natuurlijk ook iets kapot zijn gegaan.

Zo heet mogelijk douchen, dan kun je er ook weer een poosje tegen. Warm drinken, extra trui of een fijne deken. Of, ook heel effectief, zo´n auto-ongelukken-deken. Geen idee hoe ze heten, maar ze zijn heel dun en toch heel warm, je kunt ze in je auto leggen voor als er iemand een ongeluk heeft zodat je hem warm kunt houden. Ook een beetje aluminiumfolie-achtig.

Een krant om je lijf houdt ook warmte vast, en kranten op de ramen vast ook wel, maar dan heb je wel kans dat mensen komen aanbellen om te vragen wanneer je verhuist. Het nadeel daarvan is dat je de deur weer moet openmaken dus dan komt er ook weer een hoop kou naar binnen.
Doet je ketel het wel gewoon?
Even los van je verwarmingsprobleem, ga eens alle kieren van deuren en ramen bij langs met tochtstrips, te halen bij de praxis of gamma oid, een pakje voor 5- 6 euro. Heb ik hier ook gedaan, ik heb een stuk minder last van tocht.

Van ketels heb ik geen verstand.
Ha, eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Hier ook en hier geen enkele beglazing, ketel is net helemaal nagekeken en gevuld, thermostaat hangt niet in de zon. Aan het begin van de dag verwarmt hij de woonkamer tot 20.5 zoals gevraagd. Gedurende de dag meent de verwarming dat met een watertemperatuur van 40 graden die 20.5 graden behouden blijft....niet dus. Na een uur is het 19.0 daarna verder zakkend tot 18 graden. Verschrikkelijk irritant aangezien ik de hele dag thuis ben. Heb de handleiding doorgespit en heb een optie ontdekt waarbij je de verwarming voor een kwartier op vol vermogen kan laten draaien. Dat helpt, maar is waarschijnlijk heel duur???

Helemaal vaag is dat de verwarming naar het eind van de dag toe wel de normale temperatuur behoudt. Ik snap echt helemaal niks meer van dat ding.
En kijk even naar de ketel. Afhankelijk van het merk en model enzo, kan het zijn dat die op zomerstand staat. Of op energie sparen. Als je mazzel hebt is dat zo en kun je hem nog op winterstand zetten.
Even een algemeen antwoord:

Ik heb maar 1 radiator en die staat helemaal open,

De boel is niet stuk ofzo want de druk is prima en ontluchten gebeurd vaker per jaar en heeft nooit voor problemen gezorgd.

Ik ga geen folie op het raam plakken, ik wil namelijk wel gewoon licht in huis verder en de gordijnen zijn idd dicht.

In de zomer word het hier verder ook niet te warm, dat is dan wel weer een voordeel :p
Internagelaktisch
Wie had er nou een tip om de ketel een kwartier op vol te laten draaien? Dat dat duur is kan me niet schelen, warmte is me flink wat waard
Internagelaktisch
..
Maar 1 radiator? Dan is 't toch niet gek dat je het niet warm gestookt krijgt nu?
Ja 1tje, maar de woonkamer is een afgeloten ruimte hoor.. De radiator is heeeel groot en de ruimte niet heel gigantisch
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 17:21:

Ja 1tje, maar de woonkamer is een afgeloten ruimte hoor.. De radiator is heeeel groot en de ruimte niet heel gigantisch

als de radiator heet is en de ketel brandt kan de ketel het qua capaciteit (ivm tocht e.d.) gewoon niet aan, dus dan heeft ontluchten enzo ook geen zin. Als je een moderne ketel hebt die modulerend is (zelf rekent hoe lang het duurt voordat het warm is om het maar simpel te zeggen) dan heeft het zin om bijvoorbeeld de thermostaat op 30 graden te zetten voor een tijdje. Ook helpt het om 's nachts de thermostaat niet te laag te zetten (kost natuurlijk wel meer energie).

En ja, anders inderdaad oven of i.d. aanzetten. Sterkte, ik haat kou !
quote:zonnetje59 schreef op 02 februari 2012 @ 17:30:

[...]

als de radiator heet is en de ketel brandt kan de ketel het qua capaciteit (ivm tocht e.d.) gewoon niet aan, dus dan heeft ontluchten enzo ook geen zin. Als je een moderne ketel hebt die modulerend is (zelf rekent hoe lang het duurt voordat het warm is om het maar simpel te zeggen) dan heeft het zin om bijvoorbeeld de thermostaat op 30 graden te zetten voor een tijdje. Ook helpt het om 's nachts de thermostaat niet te laag te zetten (kost natuurlijk wel meer energie).

En ja, anders inderdaad oven of i.d. aanzetten. Sterkte, ik haat kou !Geloof trouwens dat de thermostaat en niet de ketel moduleert, maar dat maakt verder niet uit, zelfde verhaal.
Ik heb dit ook ( woon in een oud monumentaal pand) .. trek gewoon een hele dikke trui aan!

quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 16:28:

Ja het huis is sowieso koud, MAAR dit is pas sinds gister ;) De dagen ervoor kreeg ik het gewoon 21 graden en vorige winter ook..

(Het is buiten wel steeds kouder geworden, misschien dat ie het daardoor niet meer warm krijgt. Staat de temperatuur van je ketel hoog genoeg? Ik heb ook een slecht geisoleerd huis en als het buiten erg koud is meer moeite het huis warm te krijgen. Dan moet ik de temperatuur van de ketel hoger zetten, anders kan ie continu stoken terwijl het toch niet warmer in huis wil worden.
Leuke loesje quote Zoemm! Jammer dat ik geen vriendje heb
Internagelaktisch
*zammmm
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 17:21:

Ja 1tje, maar de woonkamer is een afgeloten ruimte hoor.. De radiator is heeeel groot en de ruimte niet heel gigantischIs je retourwater niet te warm waardoor de ketel het water niet verder verwarmt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Weet ik niet tickel.. Haha

Maar ik denk idd dat het nu dan echt gewoon te koud is buiten..

Hij heeft t gewoon prima gedaan afgelopen weken alleen nu het echt zo ver onder 0 begint ie opeens moeilijk te doen

Weet iemand hoe lang het nog blijft vriezen? :p
Internagelaktisch
www.weeronline.nl
quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 18:25:

Hij heeft t gewoon prima gedaan afgelopen weken alleen nu het echt zo ver onder 0 begint ie opeens moeilijk te doen

Heb je al geprobeerd de temperatuur van de ketel hoger te zetten? (ik bedoel dus niet de temperatuur van de thermostaat)
JA, ik had die tip van een kwartier op vol vermogen laten draaien, maar bij mij zijn dan de radiatoren van tevoren dus ook niet heet, eerder 'wel warm'. Bij mijn ketel moet ik dan dus op het eerste knopje duwen en gelijktijdig op de + en dan stookt hij een kwartier de watertemp op tot 80 graden.

Zit bij jou ketel geen gebruiksaanwijzing? Die moet je dan namelijk even doorploegen. Ik snap er ook de ballen niet van, maar dat kwartier vol vermogen leek me wel wat. Ben alleen wel bang voor de rekening straks!
Ik had met kerst het zelfde probleem, alleen werd het bij ons niet warmer dan 16 graden.

alles geprobeerd, van ontluchten en bij vullen tot 100.000 x resetten.

dus de man van de cv dienst gebeld en een afspraak gemaakt, en dat valt niet mee tijdens de kerst.

komt die beste man eindelijk, is het met 1 miniscuul kleine sensor verholpen.volgens de cv man kan hij dan de temperatuur niet goed meten.

na 5 minuten was het in woonkamer 23 graden en begon manlief te klagen over de hitte in huis. oeps!!!
quote:maaique schreef op 02 februari 2012 @ 17:53:

Leuke loesje quote Zoemm! Jammer dat ik geen vriendje heb Huuuuuh heb ik weer wat gemist?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven