vetvlek hout

24-06-2012 16:15 10 berichten
Ik heb een teakhouten bijzettafel, van oud hout gemaakt dus ik dacht dat het wel wat kon hebben.

Ik heb daar even een opgewarmd pakje tortillias op gelegd, blijkbaar is zoiets vettig (?) en heb ik nu een vetvlek in mijn hout. Met een sopje krijg ik het niet uit. Tips hoe ik het wel aan kan pakken?

Want het valt toch behoorlijk op helaas....
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens met olie (zonnebloem of olijfolie) en azijn. Meng in een schaaltje 1 deel olie en 1 deel azijn. natuurlijk eerst uitproberen op een plek die niet zichtbaar is. Bij mij werkt het perfekt op mijn ongbehandelde tafel van waaibomenhout.
Teakolie.
Hier misschien wat tips?

aimee86 in "Hoe verwijder ik vlekken/kringen op teak..."

Als ik dit lees, lijkt mij het beste werken:

Sopje van groene zeep maken en boenen met schuursponsje. Daarna behandelen met (teak)olie
quote:maryni83 schreef op 24 juni 2012 @ 17:11:

Hier misschien wat tips?

Sopje van groene zeep maken en boenen met schuursponsje. Daarna behandelen met (teak)oliescotch brite of zoiets schijnt ook te helpen is een soort schuursponsje
quote:maryni83 schreef op 24 juni 2012 @ 17:11:

Hier misschien wat tips?

Sopje van groene zeep maken en boenen met schuursponsje. Daarna behandelen met (teak)olieTeakhout heeft een speciale patinélaag die maar één keer door het hout zelf aan de oppervlakte wordt gebracht. Als je dat er met een schuursponsje van af boent, blijf je altijd een doffe plek houden, al smeer je het in met liters teakolie
Ik had teakhout (en dus ook wel eens (vet)vlekken)

Als de plek nog vers is, keukenpapier erop en met een lauwwarme strikbout erover, net zolang keukenpapier verversen tot alles geabsorbeerd is.

Is de vlek al ouder (en overigens ook na de voornoemde behandeling doen) dan een schuursponsje, je kent ze wel, die met al die kleurtjes in een pakje van 10, nat maken met heet water, het hele oppervlak gelijkmatig mét de tekening van het hout mee boenen, niet te hard duwen! en afdoen met een kletsnatte doek, daarna met een droge doek luchtig wrijven tot het nat er af is en laten drogen.

Heb al mijn teakhout weggegeven of verkocht en alles was nog als nieuw.

Succes
En zeer zeker geen teakolie gebruiken bij onbehandeld teak, ook niet na een schoonmaakbeurt, Je wrijft dan een eventueel residu van de vlek definitief in het hout.
Er was een tijd dat je een permaban kreeg voor het openen van een dergelijk topic....
quote:waarbij schreef op 24 juni 2012 @ 18:33:

Er was een tijd dat je een permaban kreeg voor het openen van een dergelijk topic....Huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven