Vetvlekken in witte kleding...

29-06-2010 09:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier een super huisvrouw op het forum is die voor mij dé tip heeft.

Ik heb vetvlekken ik mijn witte kleding. Heb de kleding al gewassen maar het is er niet uit. Al geprobeerd te wassen met een scheut chloor maar helaas, nog steeds die vlekken erin.

Wat kan ik nog doen? Help!

*weet nu zeker dat wit geen beste kleur is voor Chris en gaat een keukenshort kopen....*
Ossengal... Klinkt vies, ruikt vies, werkt goed. Te koop bij de drogist.
Wassen en in de zon drogen.

De zon laat nog wel eens vlekken verdwijnen. Echt waar.

Het proberen waard.
Inderdaad Ossengal, werkt prima. Even inzepen, goed inwrijven en daarna wassen in de wasmachine.

Ook ben ik erg van in de zon drogen, bleken de vlekken weg. Chloor zou ik juist niet gebruiken, is best agressief.
Een scheut afwasmiddel wil ook wel eens werken. Dat lost vet op (en chloor niet).
Home is where your wifi connects automatically.
Vet lost op in soda, dus dat kun je ook nog proberen. En lekker warm wassen, dat helpt ook.
En idd na een ossegal wasje in de zon op het gras leggen te drogen.

Werkt als een tierelier!!!!

Hier word regelmatig gebleekt in de zon.
Als ik vetvlekken in kleding heb doe ik het volgende: keukenpapiertje op de vlek leggen, strijkijzer op lage temperatuur erop en dan trekt de vlek in het stukje keukenrol.

Ik weet niet of het ook gaat als je de kleding al gewassen hebt, maar het is het proberen waard.
vanish oxy action spuitfles voor tapijt reinigen...

je spuit t schuim op de vlek en gooit de was een kwartiertje later in de wasmachine.

Geweldig voor vetvlekken, rode wijn, fruit vlekken.

Weet alleen niet hoe het zit met al gewassen of lang ingedroogde vlekken...
Afwasmiddel kan vlekken geven op wit en Vanish is vooral geschikt voor fruitvlekken e.d. Voor vet heb je een vette zeep nodig, zoals ossengal. Goed inzepen, daarna op 60 graden wassen. Als het katoen is (zonder opgedrukte prints), dan is dat geen enkel probleem.
Bleken in de zon haalt overigens de grauwheid eraf, maar haalt er geen vetvlek uit....
Na het insmeren met ossengal kan je ook op 40 graden wasse. Bij mij gaan vetvlekken er op die temperatuur ook uit.
Garagezeep (dreumex), maar ja, dat heeft niet iedereen in huis. Daarmee krijg je alle vetvlekken er gegarandeerd uit. Alleen niet die met korrels gebruiken, want dan krijg je van die slijtplekken in je kleding.

Vlek deppen tot je de vetvlek niet meer ziet, uitspoelen en dan wassen.
Wat fijn al die reacties! Ossengal dus, ga het straks meteen even halen. In de zon laten drogen is nu ook niet zo'n probleem.

Nog een vraagje aan de ossengal experts: kan ossengal op alle stoffen en op alle kleuren of bleekt ossengal ook?
Shampoo! Ik gebruik altijd shampoo voor vetvlekken en dat werkt als een tierelier. Er op doen, beetje water er bij en schrobben. Geen shampoo gebruiken voor gekleurd haar.

Mijn vriend heeft eens de koekenpan met vet over zich heen gekregen, was er zo uit.
Wel vlekoplosmiddel je ook gebruikt, altijd testen op een onzichtbaar plekje. Ik heb met ossengal nog nooit problemen gehad.
Zelf doe ik altijd afwasmiddel om het vet op te lossen als het er net op is geknoeid zodat het er niet in trekt.

Ik heb ooit rode wijnvlekken uit een witte blouse gekregen met waterstof-peroxide, maar de blouse was wel nieuw.

Bij wat oudere stof is het afwachten of het er nog uit gaat.
Ossegal, maar wel die er uit ziet als een stuk zeep, niet die vloeibare, die is iets minder goed
Ik ben super blij met alle tips! Ga er morgen maar eens mee aan de slag. Allemaal bedankt.
Inspuiten met dat spul van de Wibra, Dusty heet dat geloof ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afwasmiddel! Werkt als een tiet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven