Vierkante eetkamertafel?
woensdag 3 februari 2010 om 20:59

woensdag 3 februari 2010 om 21:23
woensdag 3 februari 2010 om 21:32
Tsja onze woonkamer kan het wel hebben, vierkant. Aan de andere kant, kan er ook met gemak een tafel van 2 meter staan... Dan komt het niet te ver de woonkamer in.
We vinden rvs poten met een teakblad erg mooi, maar we zijn nog niet zo'n vierkante tafel tegengekomen (140x140). Wel prachtige rechthoekige tafel gezien (met leuk bijpassend bankje), maarja willen we wel rechthoekig?
Is vierkant met kids handig? (Voor als we ooit een baby krijgen en kinderstoel enzo erbij moet...)
We vinden rvs poten met een teakblad erg mooi, maar we zijn nog niet zo'n vierkante tafel tegengekomen (140x140). Wel prachtige rechthoekige tafel gezien (met leuk bijpassend bankje), maarja willen we wel rechthoekig?
Is vierkant met kids handig? (Voor als we ooit een baby krijgen en kinderstoel enzo erbij moet...)
woensdag 3 februari 2010 om 21:34
Ik zou voor een vierkanten gaan.
Een leuke 4 persoons oid.
Ik heb een 4 persoons ronde tafel, in geval van eters zet ik er 2 losse bladen op die ik zelf gemaakt heb, met wat vilt tussen de bladen en het tafelblad. Zo heb ik bij tijd en wijlen een 10 persoons tafel.
Zo'n vierkanten is net even anders, vind ik veel leuker dan een traditionele rechthoekige
Een leuke 4 persoons oid.
Ik heb een 4 persoons ronde tafel, in geval van eters zet ik er 2 losse bladen op die ik zelf gemaakt heb, met wat vilt tussen de bladen en het tafelblad. Zo heb ik bij tijd en wijlen een 10 persoons tafel.
Zo'n vierkanten is net even anders, vind ik veel leuker dan een traditionele rechthoekige
woensdag 3 februari 2010 om 21:48
Ik heb een vierkante tafel van 150x150 en ideaal met etentjes enzo. Wij hebben 2 stokke kinderstoelen aan 1 kant, 4 stoelen en dan een bankje. Heerlijk ruim en enige nadeel is dat het lastig is met tafelkleden zoeken aangezien tafel zo groot is.
Vorige huis hadden we een rechthoekige tafel, geloof 2 meter, maar daarvan vond ik het nadeel bij etentjes dat je allemaal zo ver van elkaar afzat. Hier worden namelijk wel elke maand etentjes gegeven dus vandaar dat we voor 4kant zijn gegaan.
Tafel hebben we speciaal laten maken door meubelmaker van eiken met grijswassing.
Vorige huis hadden we een rechthoekige tafel, geloof 2 meter, maar daarvan vond ik het nadeel bij etentjes dat je allemaal zo ver van elkaar afzat. Hier worden namelijk wel elke maand etentjes gegeven dus vandaar dat we voor 4kant zijn gegaan.
Tafel hebben we speciaal laten maken door meubelmaker van eiken met grijswassing.
woensdag 3 februari 2010 om 21:58
woensdag 3 februari 2010 om 22:10
Wij hebben een 1.40 x 1.40. Ik vind het superstoer uit zien, ook in de voorkamer hebben wij dezelfde maar dan 1 x 1. Nadeel is dat er geen 4 x 2 stoelen onder passen want dan kun je de stoelen niet helemaal aanschuiven. Wij hebben dus 6 stoelen eraan staan en het ziet niet raar uit gelukkig. Ik zou het dus doen!
woensdag 3 februari 2010 om 22:23
Heb jarenlang een vierkante gehad, en met z'n 2-en of 4-en is het ook prima te doen hoor, maar als je een keer eters krijgt is je tafel vaak toch te klein.
Ook vind ik het een nadeel dat als je er bijvoorbeeld een laptop op zette en er stond ook een plantje op tafel, hij gelijk zo vol is.
Nu hebben we een rechthoekige, staan 2 laptops op en een plantje en de post en toch hebben we nog ruimte om te eten met z'n 2-en
Ook vind ik het een nadeel dat als je er bijvoorbeeld een laptop op zette en er stond ook een plantje op tafel, hij gelijk zo vol is.
Nu hebben we een rechthoekige, staan 2 laptops op en een plantje en de post en toch hebben we nog ruimte om te eten met z'n 2-en