Vierkante eetkamertafel?

03-02-2010 20:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een nieuwe eetkamertafel. We twijfelen alleen heel sterk tussen een vierkante tafel of een rechthoekige tafel. Wat is handiger?

Heeft iemand hier een vierkante tafel? Vind je het handig? Wat zijn je ervaringen? Wat zouden jullie kiezen?

Eetkamertafel?

Totaal aantal stemmen: 11

Vierkant (36%)
Rechthoekig (64%)
Wij hadden een vierkante tafel. Nadeel vond ik dat hij zo breed was. Lastig als we een spelletje aan tafel deden. Heb nu een rechthoekige omdat ik zes stoelen nodig heb en bij die vierkante kon ik er maar vier netjes onderschuiven.
Ii heb een vierkante eettafel die je aan beide kanten uit kan trekken, super handig vind ik zelf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben een vierkante tafel, een heel mooie. Ik vind het mooi, veel ruimte op tafel én hij steekt niet zover de woonkamer in.
Peas on earth!
Ik heb een vierkante tafel tegen de muur met 3 stoelen (ik woon alleen), maar ik zou de volgende keer echt voor een rechthoekige gaan. Veel mooier.
Maar hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld 4 eters krijgt, dus met zijn 6-en in totaal aan een vierkante tafel?
Ik heb een vierkante tafel.

Erg mooi als je er de ruimte voor hebt. En gezelliger als je er met meerdere mensen aan zit, je kan iedereen zien.
Als je graag klaverjast dan is vierkant wel fijner, of rond.

Voor af en toe eens een eter extra is rechthoekig handiger.
quote:nouschi schreef op 03 februari 2010 @ 21:08:

Ii heb een vierkante eettafel die je aan beide kanten uit kan trekken, super handig vind ik zelf.Ik heb ook zo'n tafel, ideaal.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Rogue1 schreef op 03 februari 2010 @ 21:11:

Maar hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld 4 eters krijgt, dus met zijn 6-en in totaal aan een vierkante tafel?uuuuuuuh één kant voor de kaarsen
Bij ons past alleen een vierpersoonstafel. Dus met eters is het passen en meten of met het bord op schoot.

Ik vind vierkant wel mooi, maar rechthoekig lijkt me praktischer. Maar het ligt ook aan de indeling van je huis.
Tsja onze woonkamer kan het wel hebben, vierkant. Aan de andere kant, kan er ook met gemak een tafel van 2 meter staan... Dan komt het niet te ver de woonkamer in.

We vinden rvs poten met een teakblad erg mooi, maar we zijn nog niet zo'n vierkante tafel tegengekomen (140x140). Wel prachtige rechthoekige tafel gezien (met leuk bijpassend bankje), maarja willen we wel rechthoekig?

Is vierkant met kids handig? (Voor als we ooit een baby krijgen en kinderstoel enzo erbij moet...)
I.p.v. vierkant zou ik denk ik eerder voor een ronde eettafel gaan.
Ik zou voor een vierkanten gaan.

Een leuke 4 persoons oid.

Ik heb een 4 persoons ronde tafel, in geval van eters zet ik er 2 losse bladen op die ik zelf gemaakt heb, met wat vilt tussen de bladen en het tafelblad. Zo heb ik bij tijd en wijlen een 10 persoons tafel.

Zo'n vierkanten is net even anders, vind ik veel leuker dan een traditionele rechthoekige
Ik heb een vierkante tafel van 150x150 en ideaal met etentjes enzo. Wij hebben 2 stokke kinderstoelen aan 1 kant, 4 stoelen en dan een bankje. Heerlijk ruim en enige nadeel is dat het lastig is met tafelkleden zoeken aangezien tafel zo groot is.

Vorige huis hadden we een rechthoekige tafel, geloof 2 meter, maar daarvan vond ik het nadeel bij etentjes dat je allemaal zo ver van elkaar afzat. Hier worden namelijk wel elke maand etentjes gegeven dus vandaar dat we voor 4kant zijn gegaan.

Tafel hebben we speciaal laten maken door meubelmaker van eiken met grijswassing.
Heb net maar even een mailtje gestuurd naar een meubelmaker met de vraag hoeveel het kost om de tafel op maat te laten maken (vierkant, teak, rvs).

Mij lijkt 150x150 heel groot (in die afmeting kan ik wel een teakhouten tafel met rvs-poten vinden). Daarom willen wij graag 140x140.
Wij hebben een 1.40 x 1.40. Ik vind het superstoer uit zien, ook in de voorkamer hebben wij dezelfde maar dan 1 x 1. Nadeel is dat er geen 4 x 2 stoelen onder passen want dan kun je de stoelen niet helemaal aanschuiven. Wij hebben dus 6 stoelen eraan staan en het ziet niet raar uit gelukkig. Ik zou het dus doen!
Heb jarenlang een vierkante gehad, en met z'n 2-en of 4-en is het ook prima te doen hoor, maar als je een keer eters krijgt is je tafel vaak toch te klein.

Ook vind ik het een nadeel dat als je er bijvoorbeeld een laptop op zette en er stond ook een plantje op tafel, hij gelijk zo vol is.

Nu hebben we een rechthoekige, staan 2 laptops op en een plantje en de post en toch hebben we nog ruimte om te eten met z'n 2-en
Ik heb een vierkante gehad. Ik heb voortdurend getwijfeld tussen rond of vierkant, en nu langwerpig. Moet zeggen dat niks ideaal is. Ik zou zeggen, een plattegrondje maken.
Zijn overigens moeilijk te krijgen! Tenminste in niet zo'n grote keus als langwerpig. En zeker niet als je uit bent op een bepaalde maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven