Vieze geur kleding

17-06-2020 20:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een een paar shirts en handdoeken niet niet lekker ruiken. Er blijft de geur van natte kleding in zitten. Ik heb een nieuw wasmachine en het is niet bij alle kleding.

Wie heeft de oplossing, want ik word er gek van. Ik wil weer lekker fris ruikende was!

Dank jullie wel.
lemoos2 schreef:
17-06-2020 22:16
Die azijnlucht spoelt een wasmachine er zo uit, zelfs op een kort programma. Maar die verschraalde zweetlucht meets natte hond geur niet. En dat pakt die azijn aan. Sneller en beter dan soda (niets tegen soda maar dat doe ik alleen met witte was).
Goed om te weten. Een vriendin van mij gebruikt azijn als wasverzachter. Ik vind het onbegrijpelijk maar heb haar inderdaad nooit naar azijn vinden ruiken. Misschien toch maar eens opzoeken wat ik er allemaal mee kan.
Ik denk dat je de trommel te vol doet, en je wasmachine een te kort en te zuinig programma kiest waardoor je kleding gewoon niet goed schoon is.
Am Yisrael Chai!
Bij mij kwam het door dat spullen niet snel genoeg droogden. (Wasrek stond op onhandige plek)
En als niks helpt dan kun je ook wasparfum gebruiken. Onder andere te koop bij Etos. Pas op dat je niet teveel gebruikt want dan ruikt je hele huis een week lang (Ja, uit ervaring).
Goede tips allemaal! Ik er deze week mee aan de slag. Ik heb inderdaad ook een paar keer het korte programma gebruikt en het is een zuinige machine. De trommel zit niet te vol, want dat weegt de wasmachine en geeft dan een seintje. Ook gebruikte ik nu vloeibaar wasmiddel.

Dus ik ga weken in de azijn. En wassen met poeder. Moet ik de azijn er nog uitspoelen? Ik las hier dat azijn niet goed is voor nieuwe wasmachines? Ik doe normaal altijd een scheutje erbij ipv wasverzachter.

Droger doe ik altijd al niet te dicht op elkaar, omdat ik had bedacht dat het daarvan kwam.
Globe83 schreef:
17-06-2020 21:45
Herkenbaar! Ik heb hier ook opeens last van... Alles uit de kast opnieuw gewassen in kleinere wasjes. Rook idd alsof het niet goed droog was bij opvouwen maar dat was onmogelijk. Snap nu nog niet waar het vandaan komt. Af en toe ruik ik het nog eens en stuk voor stuk ruiken en weer in de was....

Dus ik lees even mee want zonde vd tijd en de wasjes
Vervelend hé! Hier ruikt de was heerlijk als het eruit komt en als ik het dan weg leg, omdat het droog is ineens die geur. Heel vies en ik ben juist zo dol op de geur van frisse was :"-(
I-I schreef:
18-06-2020 05:46
Vervelend hé! Hier ruikt de was heerlijk als het eruit komt en als ik het dan weg leg, omdat het droog is ineens die geur. Heel vies en ik ben juist zo dol op de geur van frisse was :"-(
Nou precies dat dus!!! Uit de trommel helemaal heerlijk. Maar als ik de hangkast open doe komt er opeens een muffige zure lucht uit. Al vaak vlak voor ik naar een feestje oid ging mn hele outfit in de was moeten gooien :(
Ik denk dat de bacteriën van het ene stuk wasgoed naar het andere migreren doordat de temperatuur van het waswater ze niet doodt. Ze worden ook onvoldoende weggewassen en weggespoeld lijkt mij. Eenmaal in de kast broeit dat verder; misschien leven ze van huidschilfers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In Vanish zit een soort zuurstofreiniger. Misschien waterstofperoxide; ik weet niet, ik heb een heel oude fles. Maar ja, ook al gaat 99,9% dood, dan zijn ze zó weer op aantal als er maar genoeg voeding voor ze aanwezig is.
retrostar wijzigde dit bericht op 18-06-2020 09:57
18.62% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
bbrrrrr ik denk teveel in beelden haha! Ik ga de tips ook eens gebruiken. Te vol en niet genoeg drogen is niet van toepassing. Helaas is het ook bij kledingstukken wat niet hoger mag worden gewassen.
Dat heb ik ook gehad met mijn nieuwe wasmachine, zo vies...
Het verdween bij mij toen ik zoon's sportkleding apart ging wassen, dus niet meer bij de andere was.
Zoon's sportkleding ging toen ook beter ruiken trouwens.
apiejapie schreef:
17-06-2020 23:12
En als niks helpt dan kun je ook wasparfum gebruiken. Onder andere te koop bij Etos. Pas op dat je niet teveel gebruikt want dan ruikt je hele huis een week lang (Ja, uit ervaring).
Ik ben ook fan van wasparfum! De werkkleding van mijn man heeft vaak zo’n vieze geur, met wasparfum was dit over!

Ik gebruik het ook niet bij alle kleding, want het ruikt echt heel sterk. Maar bijvoorbeeld beddengoed, handdoeken en 3 weken terug ook de badmat mee gewassen. Je ruikt het nog steeds als je de badkamer inkomt!

Wist alleen niet dat je het ook bij de Etos kon krijgen, handig!!
Af en toe je wasmachine een 90 graden laten draaien, bij voorbeeld met vieze doekjes erin ofzo zodat je niet helemaal voor niks wast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven