Vieze geur kleding
woensdag 17 juni 2020 om 20:36
woensdag 17 juni 2020 om 21:06
woensdag 17 juni 2020 om 21:09
woensdag 17 juni 2020 om 21:11
Je wasmachine op 90 graden laten draaien met je handdoeken en vaatdoekjes al geprobeerd ?
Handdoeken, keukendoeken, vaatdoekjes wassen en op een hogere temperatuur (niet samen wassen met truien, broeken etc)
Deurtje en zeepbakje open laten na het wassen
T-shirts die stinken een nachtje laten weken in azijn
Hg heeft ook een poeder voor nare geurtjes, die kan je bij de waspoeder doen.
Een paar tips die zouden kunnen helpen
Handdoeken, keukendoeken, vaatdoekjes wassen en op een hogere temperatuur (niet samen wassen met truien, broeken etc)
Deurtje en zeepbakje open laten na het wassen
T-shirts die stinken een nachtje laten weken in azijn
Hg heeft ook een poeder voor nare geurtjes, die kan je bij de waspoeder doen.
Een paar tips die zouden kunnen helpen
woensdag 17 juni 2020 om 21:20
rumforviva schreef: ↑17-06-2020 21:12Als de machine nieuw is en het niet bij alle kleding is zou ik alle tips voor de machine even overslaan.
Wat is de samenstelling van de stof is de kleding waarbij je dit hebt?
Azijn is trouwens inderdaad altijd een goede.
Ik rook het bij de handdoeken en mijn badjas, een spijkerbroek van m’n dochter, wat hoodies en t-shirts. Dus bij verschillende stoffen.
woensdag 17 juni 2020 om 21:37
woensdag 17 juni 2020 om 21:44
Dit ligt inderdaad niet aan je machine maar aan deze specifieke kledingstukken (die vaak wat dikker zijn en donkergekleurd).
Je machine heet laten draaien heeft dus weinig zin, maar wel:
- De kledingstukken vooraf drenken in azijn,
- Geen vloeibaar wasmiddel maar poeder gebruiken,
- Wasmachinefunctie 'extra spoelen' gebruiken,
- Wasgoed direct nadat het klaar is uit de machine halen en zo ruim mogelijk te drogen hangen (dus niet tegen elkaar of tegen zichzelf aan). Liefst in een goed geventileerde ruimte of buiten.
Als je dit stappenplan een aantal keer doorlopen hebt, zouden de betreffende kledingstukken weer normaal moeten ruiken. Maar let op, de stank kan weer terugkomen zodra je weer vloeibaar wasmiddel gaat gebruiken / geen extra water tijdens het wasprogramma / ze niet meteen en ruim te drogen hangt.
Je machine heet laten draaien heeft dus weinig zin, maar wel:
- De kledingstukken vooraf drenken in azijn,
- Geen vloeibaar wasmiddel maar poeder gebruiken,
- Wasmachinefunctie 'extra spoelen' gebruiken,
- Wasgoed direct nadat het klaar is uit de machine halen en zo ruim mogelijk te drogen hangen (dus niet tegen elkaar of tegen zichzelf aan). Liefst in een goed geventileerde ruimte of buiten.
Als je dit stappenplan een aantal keer doorlopen hebt, zouden de betreffende kledingstukken weer normaal moeten ruiken. Maar let op, de stank kan weer terugkomen zodra je weer vloeibaar wasmiddel gaat gebruiken / geen extra water tijdens het wasprogramma / ze niet meteen en ruim te drogen hangt.
java wijzigde dit bericht op 17-06-2020 21:46
3.21% gewijzigd
woensdag 17 juni 2020 om 21:45
Herkenbaar! Ik heb hier ook opeens last van... Alles uit de kast opnieuw gewassen in kleinere wasjes. Rook idd alsof het niet goed droog was bij opvouwen maar dat was onmogelijk. Snap nu nog niet waar het vandaan komt. Af en toe ruik ik het nog eens en stuk voor stuk ruiken en weer in de was....
Dus ik lees even mee want zonde vd tijd en de wasjes
Dus ik lees even mee want zonde vd tijd en de wasjes
woensdag 17 juni 2020 om 22:13
Gek genoeg ruik je dat dus niet als je het daarna gewoon wast.AngelEyes0192 schreef: ↑17-06-2020 22:07Sorry, maar azijn stinkt toch honderd keer meer dan een muffig kledingstuk? Ik hou van poetsen maar gebruik NOOIT azijn want die geur is vreselijk.
Geen andere tips dan al genoemd zijn.
woensdag 17 juni 2020 om 22:16
Die azijnlucht spoelt een wasmachine er zo uit, zelfs op een kort programma. Maar die verschraalde zweetlucht meets natte hond geur niet. En dat pakt die azijn aan. Sneller en beter dan soda (niets tegen soda maar dat doe ik alleen met witte was).AngelEyes0192 schreef: ↑17-06-2020 22:07Sorry, maar azijn stinkt toch honderd keer meer dan een muffig kledingstuk? Ik hou van poetsen maar gebruik NOOIT azijn want die geur is vreselijk.
woensdag 17 juni 2020 om 22:24
woensdag 17 juni 2020 om 22:55
Goed om te weten. Een vriendin van mij gebruikt azijn als wasverzachter. Ik vind het onbegrijpelijk maar heb haar inderdaad nooit naar azijn vinden ruiken. Misschien toch maar eens opzoeken wat ik er allemaal mee kan.