Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Sirius in de aanval:

Hebbes!

HP vandaag: (vorige foto's zijn van +- een week terug)

Alle reacties Link kopieren
Ow, Tangerine,

Wat zijn ze leuk! Wat een schatjes!

En wat hebben ze al véél háár!

Ik hoop toch zo voor jou (voor jullie alledrie natuurlijk) dat HP goed gaat bijtrekken. Hij komt in elk geval al aan, goedzo!

Groetjes, Perel.
He bah! het blijkt dat de weegschaal een afwijjking heeft als je er niet helemaal recht op staat. Als ik er helemaal recht opsta, is HP blijkbaar nog maar 1,3 kilo.

Ok, beter dan 1,15, maar ik baal toch.
Die fluimpjes op de oren zijn zo schattig.

Tan, elke gram die eraan komt is er weer 1. Je moet niet vergeten, het is toch dat hij elke dag iets aankomt. Als je bedenkt dat kittens op een dag 20 gr. moeten aankomen, is het toch netjes. En vooruitgang, hou je daaraan vast.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Die viezerik van een HP had gisteren toch zoiets vies.

Hij had met zijn staartje in zijn poep gehangen! Ja echt waar! Ik dacht dat katten zo schoon waren.... Nou ja, ik kwam thuis en meneer verstopt zijn staartje. Voor mij reden om het dus eens te inspecteren. Er zaten zelfs kattenbakkorrels in.

Het leed was al opgedroogd en wel (ja het is heel vies, ik weet het.) Ik heb de grootste klont eruitgeknipt met een schaar en de rest met een doekje kletsnat gepoetst. Meneer was niet blij met me.

Nu heeft ie een deels gekortwiekt staartje .

Ik heb sowieso het idee dat Sirius zich wat beter verzorgt trouwens.

HP heeft nog steeds diarree. (Om in de vieze praatjes te blijven.)

hij komt wel aan na het ontwormingsmiddel, kan het zijn dat ie toch wormen had en krijg je daar diarree van, van dat uitdrijven?
Ik zou morgen wel even bellen met de DA. Zo lang diarree is niet goed. Wat wel frappant is dat hij aankomt ondanks de diarree. Gelukkig maar.

Wat ik verder gis, is echt gissen hoor, als katten zich niet zo lekker voelen dan zijn ze minder bezig met zichzelf schoon te houden. Daaraan kon ik zien dat mijn ene kat Kayleigh een gebitsprobleem had, omdat hij zich niet meer waste.
Het is niet heel waterdun of zo, maar gewoon eeh ( ja ja, we blijven vies) zachter dan dat van Sirius.

Geen drap, maar wel enigszins eeeh plakkerig. (om het plastisch te houden.)

Het is geen échte diarree dus.
Oooh Tangerine wat een schatjes!!! Wat leuk zeg, die zou ik ook wel willen pikken van je !
Maar het hoort niet zo. Ja ik snap wat je bedoelt, tussen hard en diarree in. Hopelijk heeft iedereen ontbeten voordat ie dit leest.

Maar toch even bellen morgen hoor. Is hij wel nog steeds wat speels? Geen gewone melk geven iig.

Op welk gewicht moest hij morgen zitten? Of was het alleen als hij was afgevallen dat je moest bellen? Geef wel aan van zijn ontlasting.
en nu even een niet-vies praatje, zijn vacht wordt wel beter heb ik het idee.

Vanmiddag komen mijn ouders, die hebben 'm sinds de dierenarts niet geizne, die kunnen dus goed vergelijken.
Ik hoefde alleen te bellen als hij was afgevallen of helemaal niks was aangekomen.

Melk krijgen ze niet hoor .

Hij is nog steeds wat speels, hij rolt steeds vaker met broertje door de kamer. Ze zitten aan de andere kant ook steeds vaker weer tegen elkaar aan. Echt spelen dus, en niet vechten.

Ook hupt ie naar het hengeltje. Niet zo actief als Sirius (die is sowieso wat speelser) maar er zit zeker wel actie in.

Hij lijkt wel vrolijk eigenlijk, ondanks het tussen-hard-en-zacht, nog steeds te mager zijn (maar wél 200 gram aangekomen! Ik heb net weer gewogen en dan doet de weegschaal 1,4 ipv 1,3, dus hij zit daar echt tussenin - weegschaal rond af.) en niet hélemaal schoonmaken.

Maar hij's ook niet supersupervies, hij's wel speels, hij eet beter en hij wordt wat zwaarder. Dus ook positieve dingen.

Nou dan moet ik toch even mijn schatje laten zien!
Die eerste is wel een oudere foto, ik heb echt een honderd foto's van haar op mijn camera, hoogtijd om die maar eens op mijn computer te zetten.
Net als bij mensen met dunne, veel drinken om uitdroging te voorkomen. Daar moet je alleen goed op letten.
quote:ambrosia9 schreef op 15 juni 2008 @ 11:34:

[afbeelding]Hahahahah, die eerste foto, wat een geluksmoment voor haar als je die foto ziet, dat is pas echt genieten. Wat lief.
Aww die eerste werkt jammer genoeg niet bij mij!

Valerie, ik ben achter iets onthutsends gekomen! Het is niet HP met de zachte prut, maar Sirius! En die is juist goedgevoed, mooie vacht, levendig en poetserig!

Dat is toch heel raar????
Jaaa de eerste doet het nu wel! Wat een ontzettend leuke foto!!!

En op de tweede ligt ze er héél blij bij!
Misschien heeft hij het van HP (als het een soort virus zou zijn). Als je thuis bent zoveel mogelijk direct de ontlasting uit de kattenbak halen. Vreemd is het wel. Zeker omdat hij niet echt ziek is, ziek eruit ziet, goed op gewicht is. Maar even goed in de gaten houden.

Het verklaart wel waarom HP aankomt. Met diarree is dat toch een vreemde combinatie. Even het gewicht van Sirius in de gaten houden.
De weegschaal geeft nu weer 1,6 aan! Ik weet het ook niet meer.

3x gewogen met kat en 3x zonder, de 3x ter controle. En hij gaf het 3x aan!

Je kunt toch niet in één dag 300 gram aankopen? Tssssk.

Hij wordt steeds actiever trouwens, hapt constant in de staart van zijn broertje. Die er dan weer achteraan gaat. Gisteravond zijn ze zo een uur lang achter elkaar aangegaan.
Hoe het ook zij, het klinkt goed. En dat hij zo aktief is, is een goede graatmeter. Is de diarree bij Sirius weer weg?
@Annetd, ik heb gister het kitten van ruim 8 weken opgehaald na jouw advies om haar niet al bij 6 weken bij de moeder weg te halen. Het is zo'n lief en mooi beestje!! Vannacht heeft ze zelf uitgevonden dat ze haar behoeftes op de kattenbak moet doen en eten en drinken gaat ook goed. Onze volwassen poes blaast wat af als ze het kitten ruikt, maar is niet zo over de zeik als ik had verwacht. We geven ze om beurten tijd om rustig rond te lopen in afwisselend de woonkamer en keuken en zijn erbij als ze samen in de ruimtes zijn. De volwassen kat is makkelijk om te kopen met snoepjes en eten. Tijdens het likken aan het snoepje horen we constant gremlin-geluiden, maar ze eet toch rustig en blijft relatief lief. Nu zit ik op de bank, met een slapend kitten op schoot en een semi-slapende kat op haar plekje iets verder op de bank. Het komt vast helemaal goed.

Nogmaals bedankt voor je tips!
Wat leuk dat je laat weten dat je de kitten hebt. Het klinkt goed hoor, ook hoe je ermee omgaat en met de andere kat. Dat heeft even tijd nodig maar komt vast goed. Lekkere hapjes helpen een kat vaak over de streep! De 'oude' kat lekker veel aandacht geven en laten wennen aan elkaar. Veel plezier met je nieuwe aanwinst, het is leuk he, zo'n kleintje.
Vanochtend geen diarree.

Ik heb net gegeten, dus ik wacht nu wel ff met checken .

Aan het eind vd ochtend (ik was 'sochtends vrij) hadden ze wel ruzie trouwens. Echt ruzie dit keer, niet gewoon gespeel. Inclusief gegrom. Nou ja, nu doen ze weer normaal tegen elkaar, het zal er wel bijhoren .

Ze zijn nu weer aan het uitdagen en aan het spelen.
Hallo allemaal,

Hier ben ik eindelijk weer. Ik heb het hele weekend zonder internet gezeten dankzij Ziggo!! Erg vervelend omdat ik jullie reacties niet kon lezen...

Met Bas gaat het gelukkig een stuk beter!! Hij heeft sinds zondagochtend geen epilepsie aanvallen gehad. Dus ik ben heel erg aan het duimen dat ze niet terugkomen want het is zo'n naar gezicht. Z'n abces ziet er ook veel beter uit, er zit nu eindelijk een korst op, want dat abces bleef maar een vochtige open wond. Dus zoals het er nu uit ziet doet die andere anti-biotica goed z'n werk. Ik merk ook aan hem dat ie zich weer goed in z'n vel voelt. Het is dus even afwachten nog allemaal. De wond hebben ze trouwens niet schoongespoeld, daar zei de dierenarts ook niets over, wel vreemd.

Wat wel heel erg vervelend is, is dat nu mijn andere kat Casper ook ziek is. Hij kon zondag waarschijnlijk niet of nauwelijks meer plassen en zat heel erg te jammeren op de kattebak. Dus ik ben met hem naar de weekendarts gegaan en hij bleek een verstopte plasbuis te hebben en een blaasontsteking. Pfff dat beestje is pas 2 jaar (bijna 3). Dus dat was ook nog een hele toestand. Onder een lichte narcose (roesje) heeft ie met een naald in z'n buik urine uit z'n blaas gehaald om te onderzoeken onder de microscoop. Hij zei het ziet er enger uit dan het is. Nou het ziet er inderdaad eng uit want ik ging bijna onderuit... Nu ik eraan denk wordt ik weer licht in m'n hoofd. Pffoe.. daar kon ik echt niet tegen.. Daarna ging ie z'n plasbuis schoonspoelen, maar daar ben ik maar niet bij geweest.

Nu plast ie gelukkig wel weer zelf, maar hij doet er wel lang over op de bak. Dus ik ben nog even voor controle naar m'n eigen dierenarts geweest met hem omdat de assistente dat aanraadde door de telefoon. Maar daar ben ik eigenlijk niks wijzer geworden. Ze hebben even gevoeld en constateerden dat z'n blaas vol zat en dat ik het in de gaten moest houden. (Thuis ging hij weer plassen) En als hij opeens toch weer niet kan plassen moet ik uiteraard weer terugkomen, maar ja dat wist ik zelf ook al. Ik hoop echt dat hij gewoon goed blijft plassen en dat ik niet weer onverwachts in het weekend naar de arts moet want het kost echt handen vol met geld en dat kan ik niet nog een keer betalen. ('T was doodleuk 340 euro zondag)

Ik zit hier dus met een ziekenboeg hahaha. Pff ik vind het wel zwaar hoor allemaal. Ik zat er vrijdag al doorheen en toen ook nog een zieke Casper erbij zondag, toen kon je me helemaal opvegen.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven