Viva kattenvraagbaak deel 6
zaterdag 14 juni 2008 om 08:20
Mirvala, ik zou naar een weekend arts gaan. Allereerst al omdat je bij je eigen da geen stap verder bent gekomen. Ten tweede omdat je maandag geen vrij kan krijgen.
Ik woon in de randstad en kan ten alle tijde naar een andere da gaan. Vroeger moest je echt naar je eigen da maar volgens mij is dat nu niet meer zo. Dat mijn kleine geholpen moest worden ben ik naar een andere da gegaan omdat die meer van 20 euro goedkoper was en ik die een betere arts vind. Maar deze info even terzijde, als je het idee hebt dat je da je niet verder kan helpen dan zou ik een second opinion vragen bij een ander.
Maar ik kan me voorstellen dat je er naar van bent. Ik ken geen katten met epileptie dus heb geen tips voor je. Ik ken wel een kat met suikerziekte die ook zo reageert als hij zijn insuline te laat krijgt.
Zelf zou ik er op staan dat ze zijn bloed checken. Dan heb je maar uitsluitsel. Dit gissen schiet niet op en is zielig voor de kat.
Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte, ik hoop voor je dat je kat snel beter wordt.
Ik woon in de randstad en kan ten alle tijde naar een andere da gaan. Vroeger moest je echt naar je eigen da maar volgens mij is dat nu niet meer zo. Dat mijn kleine geholpen moest worden ben ik naar een andere da gegaan omdat die meer van 20 euro goedkoper was en ik die een betere arts vind. Maar deze info even terzijde, als je het idee hebt dat je da je niet verder kan helpen dan zou ik een second opinion vragen bij een ander.
Maar ik kan me voorstellen dat je er naar van bent. Ik ken geen katten met epileptie dus heb geen tips voor je. Ik ken wel een kat met suikerziekte die ook zo reageert als hij zijn insuline te laat krijgt.
Zelf zou ik er op staan dat ze zijn bloed checken. Dan heb je maar uitsluitsel. Dit gissen schiet niet op en is zielig voor de kat.
Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte, ik hoop voor je dat je kat snel beter wordt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zaterdag 14 juni 2008 om 09:38
Jeee, wat naar. Ik zou ook even naar een ander gaan eigenlijk. Het is niet als met huisartsen dat je 'vast' zit aan je eigen, je kunt gewoon naar een ander. Mijn ouders zijn vroeger met onze inmiddels overleden kat (de kat toen ik kind was zeg maar) naar ik geloof wel 4 verschillende dierenartsen geweest, op zoek naar eentje die ze beviel. Daar ga ik nu ook heen met mijn katten, maar als het me op den duur niet meer bevalt, dan shop ik gewoon verder. Dat mag best hoor. En als je het gevoel hebt dat ie je niet eens zo serieus neemt (en dit soort aanvallen, dat klinkt wel serieus en da's verschrikkelijk lijkt me om te moeten zien!) dan zou ik gewoon naar een ander gaan. Van de weekenddienst. Die heeft nog een frisse kijk en misschien een goed idee wat het nu precies is.
Ik wil je niet bang maken, maar de enige kat die ik ken met epilepsieverschijnselen is inmiddels overleden. Maar goed, dat werd veroorzaakt door een combi van FIP en stress blijkbaar. (Sowieso al een slechte combi.)
Een abces is weer heel iets anders natuurlijk, dus misschien is er bij jou gewoon wat aan te doen!
Ik wil je niet bang maken, maar de enige kat die ik ken met epilepsieverschijnselen is inmiddels overleden. Maar goed, dat werd veroorzaakt door een combi van FIP en stress blijkbaar. (Sowieso al een slechte combi.)
Een abces is weer heel iets anders natuurlijk, dus misschien is er bij jou gewoon wat aan te doen!

zaterdag 14 juni 2008 om 10:06
Sirius is al 2,5 kilo! HP 1,4, dus hij komt aan. Is natuurlijk niks in vergelijking met Sirius, maar als hij aan ging komen hoefde ik me geen zorgen meer te maken van de DA. Hij wordt ook levendiger, rolt geregeld met broertje door de kamer en bijt in mijn teen. (GRRRRR)
Dat uitstekende nageltje, dat moet toch een keer geknipt .
Zie jij ook geen dingetjes in de nagels, dat je een idee hebt waar dat leven begint zeg maar?
Dat uitstekende nageltje, dat moet toch een keer geknipt .
Zie jij ook geen dingetjes in de nagels, dat je een idee hebt waar dat leven begint zeg maar?
zaterdag 14 juni 2008 om 10:07
Ik heb zelf een speciale kattennagelknipper ervoor hoor ;
Net als bij ons, alleen het wit kan je knippen. Maar om niet uit te schieten en in het levend vlees te knippen doe ik zelf alleen maar het scherpe puntje. Kan je nooit fout gaan. En ze gebruiken bij mij ook de krabpaal maar ik ga maar voor de veiligheid om maar 2 mm af te knippen per keer. Liever een keer meer doen dan dat het fout gaat.
Net als bij ons, alleen het wit kan je knippen. Maar om niet uit te schieten en in het levend vlees te knippen doe ik zelf alleen maar het scherpe puntje. Kan je nooit fout gaan. En ze gebruiken bij mij ook de krabpaal maar ik ga maar voor de veiligheid om maar 2 mm af te knippen per keer. Liever een keer meer doen dan dat het fout gaat.

zaterdag 14 juni 2008 om 10:19
Hmm, de voorpootjes van HP zijn geknipt (slechts een heel klein stukje, hij vond het niet erg geloof ik) maar de achterpoten, dat is een ramp. Ik kom daar niet goed bij. Bij de voorpoten blijft ie rustig en lieflijk liggen, bij de achterpoten krijg ik getrappel en gebijt. Ik heb al geprobeerd hem op zijn rug te leggen () maar dat wil meneer niet.

zaterdag 14 juni 2008 om 10:27
Okee ik ben eruit! Je hebt eerst een roze stukje en daarboven komt dan de nagel waar geen gevoel in zit. Gek genoeg zijn de nagels van haar achterpoten best afgesleten en helemaal niet scherp, de nagels van haar voorpoten zijn echt enorm scherp. Ik ga ze zo toch maar een beetje bijknippen, doe ik mijn vriend ook een plezier mee. Hij heeft elke keer krassen op zijn lijf van haar haha
zaterdag 14 juni 2008 om 10:29
Het is heel makkelijk. Ik doe het altijd alleen.
Ga op je knieen zitten. Kat ertussen met zijn kont naar je toe. Voorpootjes eerst, paar seconde, dat is het makkelijkste.
(pootje pakken, op de voorkant drukken dat de nageltjes naar buiten komen, knip en klaar)
Achterpootjes moet je je pink achter het ellebooggewricht zetten, dan hou je het pootje tegen als ze het proberen terug te trekken. Dus links het pootje vast, linkerpink achter het ellenbooggewricht, linkerduim op de voorkant duwen dat de nageltjes naar buiten komen en knip. Met je duim op het pootje aan de voorkant blijven duwen he, anders gaan de nageltjes weer in.
In 1 minuut heb ik alle 18 nageltjes geknipd.
Ga op je knieen zitten. Kat ertussen met zijn kont naar je toe. Voorpootjes eerst, paar seconde, dat is het makkelijkste.
(pootje pakken, op de voorkant drukken dat de nageltjes naar buiten komen, knip en klaar)
Achterpootjes moet je je pink achter het ellebooggewricht zetten, dan hou je het pootje tegen als ze het proberen terug te trekken. Dus links het pootje vast, linkerpink achter het ellenbooggewricht, linkerduim op de voorkant duwen dat de nageltjes naar buiten komen en knip. Met je duim op het pootje aan de voorkant blijven duwen he, anders gaan de nageltjes weer in.
In 1 minuut heb ik alle 18 nageltjes geknipd.

zaterdag 14 juni 2008 om 10:38
Hahahah, dat klinkt leuk valerie, de voorpootjes is inderdaad slechts een paar seconden werk. (Dat is toch 4 nageltjes per pootje?)
De achterpootjes.... sja.... ik zal het proberen met de pink (ze trekken idd ook hun pootjes terug), maar ze doen ook verwoede pogingen zich om te draaien en zo. Dus die zijn wat lastiger denk ik.
Voorpootjes vonden ze helemaal niet erg. Ik weet nog van onze vorige kat dat die het vréselijk vond, maar hier geen enkele reactie. Het was dan ook maar amper een millimeter
De achterpootjes.... sja.... ik zal het proberen met de pink (ze trekken idd ook hun pootjes terug), maar ze doen ook verwoede pogingen zich om te draaien en zo. Dus die zijn wat lastiger denk ik.
Voorpootjes vonden ze helemaal niet erg. Ik weet nog van onze vorige kat dat die het vréselijk vond, maar hier geen enkele reactie. Het was dan ook maar amper een millimeter

zaterdag 14 juni 2008 om 10:54
Fototijd!
Een vriendin van mij wilde HP al meenemen!
Dit wérkt niet handig voor mij : HP vóórdat ik 'm leerde niet op het toetsenbord te zitten. (Nou ja, alsof ie het nu wel helemaal doorheeft...)
Met z'n tanden is in ieder geval niks mis. En zijn broertje is écht wel héél veel groter.
HP en Sirius, toch best interessant zo'n camera.
Een vriendin van mij wilde HP al meenemen!

Dit wérkt niet handig voor mij : HP vóórdat ik 'm leerde niet op het toetsenbord te zitten. (Nou ja, alsof ie het nu wel helemaal doorheeft...)
Met z'n tanden is in ieder geval niks mis. En zijn broertje is écht wel héél veel groter.
HP en Sirius, toch best interessant zo'n camera.
zaterdag 14 juni 2008 om 11:04
Oh ze zijn om op te eten. Die foto van HP dat hij gaapt, ja die zou ik ook zo meejatten in mijn tas. Wat een leuke foto's.
Hahahah, tan, voor hebben ze er 5, achter 4 hihihi.
Hier is voor ook bij geen een probleem, achter vinden ze ook minder. Ook omdat ze niet wegkunnen door mijn rot pink. Gelukkig zijn er achter minder nageltjes.
Bij mijn katten groeien de nageltjes achter lijkt wel minder hard, geen idee hoe het komt. Ook zijn die nagels nooit scherp. Terwijl die voor wel mesje kunnen zijn. Ik heb een paar blijvende littekens. Dus tussendoor doe ik soms alleen de voorpootjes hoor.
Hahahah, tan, voor hebben ze er 5, achter 4 hihihi.
Hier is voor ook bij geen een probleem, achter vinden ze ook minder. Ook omdat ze niet wegkunnen door mijn rot pink. Gelukkig zijn er achter minder nageltjes.
Bij mijn katten groeien de nageltjes achter lijkt wel minder hard, geen idee hoe het komt. Ook zijn die nagels nooit scherp. Terwijl die voor wel mesje kunnen zijn. Ik heb een paar blijvende littekens. Dus tussendoor doe ik soms alleen de voorpootjes hoor.