Viva kattenvraagbaak deel 6

zondag 16 september 2007 om 21:58
Ja Yin, Pim hoort er nu eenmaal bij, zal hij altijd blijven doen, Snoopy ook. Ik heb van Snoopy al een mooie collage met foto's, ga dat ook voor Pim doen.
Allebei in een mooie lijst.
En nee haha Misty en Snoopy zijn in de verste verte geen familie, gewoon toeval ! Ik zocht toendertijd een vriendinnetje voor Snoopy (Snoopy kon het niet zo vinden met Pim) en ben wel bewust op zoek gegaan naar een schildpad kleur, en dat werd Misty. Toen ze ouder werd, leek ze idd wel heel veel op Snoopy. En het waren dikke vriendinnen !
Ambrosia: sorry, vergeten te zeggen; jouw katje is ook moooooi !
Wat schattig, die zwarte kussentjes op haar voetjes !
Allebei in een mooie lijst.
En nee haha Misty en Snoopy zijn in de verste verte geen familie, gewoon toeval ! Ik zocht toendertijd een vriendinnetje voor Snoopy (Snoopy kon het niet zo vinden met Pim) en ben wel bewust op zoek gegaan naar een schildpad kleur, en dat werd Misty. Toen ze ouder werd, leek ze idd wel heel veel op Snoopy. En het waren dikke vriendinnen !
Ambrosia: sorry, vergeten te zeggen; jouw katje is ook moooooi !
Wat schattig, die zwarte kussentjes op haar voetjes !
maandag 17 september 2007 om 15:45
Lima is enorm lief en houdt ervan om geknuffeld te worden, ze doet alleen 1 ding wat minder leuk is. Ze bedoelt het goed maar tijdens het knuffelen gaat ze ook je hand likken, dat is niet erg, maar dan gaat ze ook een soort van knabbelen aan je hand! En dat is opzich ook niet erg, ware het niet het voelt alsof er een nietmachine langs je hand gaat! Iemand een idee hoe ik haar dat kan afleren zonder haar al te erg af te schrikken, ik geloof namelijk wel dat ze het goed bedoelt?
maandag 17 september 2007 om 16:19
Hey iedereen,
wat leuk al die foto's zeg! Echt superschattig!
ik zal er binnenkort ook wel een paar opzetten (ik ben nog ouderwets, heb nog een camera met een aps-rolletje erin!).
Sem heeft vandaag z'n enting gehad en hij is gechipt, arme beestje, dat gepiep als hij een prik krijgt, ik kan er niet aan wennen. maar ja, tis wel goed voor hem uiteindelijk... hij ligt nou al de hele middag op m'n schoot te slapen, denk dat ie toch wel wat merkt van die vaccinatie... zou dat kunnen?
Ambrosia, ik weet niet zo goed hoe je dat moet aanpakken. Sem doet ook zoiets... hij probeert altijd op m'n hand te bijten. Op een lieve, leuke, speelse manier idd. En het doet ook absoluut niet pijn. Maar ja, ik wil wel dat hij het afleert, want straks is ie natuurlijk geen lieve kleine kitten meer... hij ziet heel duidelijk niet in wat er nou mis mee is, want hij is gewoon aan het spelen dan.
wat leuk al die foto's zeg! Echt superschattig!
ik zal er binnenkort ook wel een paar opzetten (ik ben nog ouderwets, heb nog een camera met een aps-rolletje erin!).
Sem heeft vandaag z'n enting gehad en hij is gechipt, arme beestje, dat gepiep als hij een prik krijgt, ik kan er niet aan wennen. maar ja, tis wel goed voor hem uiteindelijk... hij ligt nou al de hele middag op m'n schoot te slapen, denk dat ie toch wel wat merkt van die vaccinatie... zou dat kunnen?
Ambrosia, ik weet niet zo goed hoe je dat moet aanpakken. Sem doet ook zoiets... hij probeert altijd op m'n hand te bijten. Op een lieve, leuke, speelse manier idd. En het doet ook absoluut niet pijn. Maar ja, ik wil wel dat hij het afleert, want straks is ie natuurlijk geen lieve kleine kitten meer... hij ziet heel duidelijk niet in wat er nou mis mee is, want hij is gewoon aan het spelen dan.

maandag 17 september 2007 om 16:39
als je kitten gaat knabbelen aan je hand, zou ik even je hand weghalen en stoppen met aandacht geven. op deze manier associeert ze vanzelf dat knabbelen resulteert in wegvallen van aandacht.
als het wel pijn gaat doen, kan je d'r even kort in d'r nekvel grijpen, dan kunnen ze niets meer doen, en associeren ze het knabbelen ook daarmee, wat ze liever niet willen.
als het wel pijn gaat doen, kan je d'r even kort in d'r nekvel grijpen, dan kunnen ze niets meer doen, en associeren ze het knabbelen ook daarmee, wat ze liever niet willen.

maandag 17 september 2007 om 16:44
LovelyLinny; ik heb even gegoogled over katten en vaccinatiebijwerkingen:
Bijwerkingen van vaccins zijn uiterst zeldzaam, zeker in verhouding tot de duizenden doses die jaarlijks toegediend worden. De meest voorkomende bijwerkingen zijn weinig opvallend en beperken zich tot wat sloomheid, verminderde eetlust en pijn op de injectieplaats. De wat heftigere bijwerkingen zijn braken, diarree, kreupelheid, koorts, luchtwegverschijnselen of zwellingen op de injectieplaats. Kittens en jonge katten lijken wat vaker bijwerkingen te krijgen dan oudere katten.
bij kittens zijn bijwerkingen dus heel goed mogelijk.
wel lief dattie dan bij je komt liggen, da's beter dan wegkruipen
Bijwerkingen van vaccins zijn uiterst zeldzaam, zeker in verhouding tot de duizenden doses die jaarlijks toegediend worden. De meest voorkomende bijwerkingen zijn weinig opvallend en beperken zich tot wat sloomheid, verminderde eetlust en pijn op de injectieplaats. De wat heftigere bijwerkingen zijn braken, diarree, kreupelheid, koorts, luchtwegverschijnselen of zwellingen op de injectieplaats. Kittens en jonge katten lijken wat vaker bijwerkingen te krijgen dan oudere katten.
bij kittens zijn bijwerkingen dus heel goed mogelijk.
wel lief dattie dan bij je komt liggen, da's beter dan wegkruipen
maandag 17 september 2007 om 17:36

maandag 17 september 2007 om 18:41
quote:ambrosia9 schreef op 17 september 2007 @ 17:36:
Dankje Yin, ik heb dat weghalen van mijn hand net geprobeerd en dat werkt wel. Als ze dat doet stop ik even met knuffelen en schuif ik een stukje weg op de bank. Nou allebei consequent zijn en hopen dat het werkt! Verder genieten we alleen maar van haar!
consequent zijn is inderdaad het belangrijkste. nu kan het nog wel geen pijn doen, maar grote tandjes worden ook groot
fijn dat jullie zo genieten van haar.
ik heb Spotty op marktplaats gezet, en had meteen al aardig wat reacties. heb een mevrouw die een leuke reactie had gemaild, ze komt vrijdag kijken en neemt haar waarschijnlijk meteen ook mee.
heb haar ook even gesproken en ze klonk heel leuk.
Dankje Yin, ik heb dat weghalen van mijn hand net geprobeerd en dat werkt wel. Als ze dat doet stop ik even met knuffelen en schuif ik een stukje weg op de bank. Nou allebei consequent zijn en hopen dat het werkt! Verder genieten we alleen maar van haar!
consequent zijn is inderdaad het belangrijkste. nu kan het nog wel geen pijn doen, maar grote tandjes worden ook groot
fijn dat jullie zo genieten van haar.
ik heb Spotty op marktplaats gezet, en had meteen al aardig wat reacties. heb een mevrouw die een leuke reactie had gemaild, ze komt vrijdag kijken en neemt haar waarschijnlijk meteen ook mee.
heb haar ook even gesproken en ze klonk heel leuk.

maandag 17 september 2007 om 18:55
Villo doet dat niet, dat knabbelen, maar hij gaat wel lekker op mijn armen trappelen met haar nageltjes, waardoor ik nu allemaal krabbels op mijn armen heb hihi, ziet er niet uit. Allemaal kleine rode haaltjes, maar vind ik niet erg
Mooie foto's he van mijn poezebeesten. Ik heb er ca. 1000 totaal op mijn pc staan. Heb laatst alles gebrand op CD's, want moet er niet aan denken dat ik alles evt. kwijt raak als pc crasht....
Heb nog wel een paar leuke: (hoop dat ik niet vervelend word met mijn foto's haha)
Misty als kitten, nog in haar ouderlijk huis
Misty pas geboren:
Pim Snoopy en Misty saampjes op bed, in de "goede oude tijd" (toen was Misty nog wat jonger en slanker hihi, ze is nu groooooot, en leefde zowel Pim als Snoopy nog)
En als laatste nog een mooie van lieve Pim....
Zo, ik ben weer ff klaar hoor hihi.
Mooie foto's he van mijn poezebeesten. Ik heb er ca. 1000 totaal op mijn pc staan. Heb laatst alles gebrand op CD's, want moet er niet aan denken dat ik alles evt. kwijt raak als pc crasht....
Heb nog wel een paar leuke: (hoop dat ik niet vervelend word met mijn foto's haha)
Misty als kitten, nog in haar ouderlijk huis
Misty pas geboren:
Pim Snoopy en Misty saampjes op bed, in de "goede oude tijd" (toen was Misty nog wat jonger en slanker hihi, ze is nu groooooot, en leefde zowel Pim als Snoopy nog)
En als laatste nog een mooie van lieve Pim....
Zo, ik ben weer ff klaar hoor hihi.

maandag 17 september 2007 om 19:35
Wat een lieve foto's Snoopy!! Echt heel leuk, wij hebben ook de hele dag de camera in de aanslag haha. Ze is nog steeds erg schuw naar visite, dan gaat ze in haar fort (lees achter/onder de dvdspeler) zitten. Maar zodra iedereen weg is kruipt ze heel dicht tegen ons aan en begint er weer er weer een spinserenade!
@Yin, wat fijn dat jullie iemand hebben gevonden zeg! Ik hoop echt dat het klikt en dat ze haar mee kan nemen, zou echt fijn zijn! Ik duim voor je.
@Yin, wat fijn dat jullie iemand hebben gevonden zeg! Ik hoop echt dat het klikt en dat ze haar mee kan nemen, zou echt fijn zijn! Ik duim voor je.

maandag 17 september 2007 om 19:42
Ik vind ook alle kittens lief !!! Maar ook alle katten haha. Het was ook erg moeilijk om bij Stichting Zwerfdier rond te lopen, met al die katten, zou ze het liefst allemaal willen nemen....
Wat lekker Yin, dat je misschien een gouden mandje hebt voor Spotty, had het nog niet gelezen, toen je het plaatste was ik nog druk bezig met het plaatsen van de foto's haha.
Ambrosia: leuk he al die foto's nemen, ik heb er inmiddels ook weer een paar van Villo, heerlijk !!!!
Wat lekker Yin, dat je misschien een gouden mandje hebt voor Spotty, had het nog niet gelezen, toen je het plaatste was ik nog druk bezig met het plaatsen van de foto's haha.
Ambrosia: leuk he al die foto's nemen, ik heb er inmiddels ook weer een paar van Villo, heerlijk !!!!
dinsdag 18 september 2007 om 23:11
Ik heb een vraag, eerder al per ongeluk ergens anders gesteld omdat ik dit topic pas later zag. Gelukkig, poezenliefhebbers op het forum, jullie kunnen vast helpen! Onze baby siamees van 4 maanden, verder goed zindelijk, plast ineens in zijn mandje, terwijl hij heel goed weet waar zijn bak staat. Wat is er aan de hand met hem, en even zo belangrijk, hoe leren we hem dit wildplassen af???
woensdag 19 september 2007 om 01:30
woensdag 19 september 2007 om 07:37
Hier ook nog een vraagje. Lima is inmiddels behoorlijk gewend en op haar gemak bij ons. Maar vandaag moet ik van 9 tot 5 weg. Ik heb genoeg eten en drinken voor haar neergezet, radio zachtjes aan. De kattenbak heb ik maar even in de kamer gezet en de kamer dicht zodat ze niet door het huis gaat zwerven. Als ik nu de kamer uitloop gaat ze heel zachtjes mauwen, dat duurt maar heel even maar ik vind het zooo zielig! Uiteindelijk moet ze natuurlijk leren om ook alleen te zijn maar nu heb ik er geloof ik mee moeite mee dan zij!
woensdag 19 september 2007 om 11:23
quote:mastermind schreef op 19 september 2007 @ 01:30:
Jee Snoopy, Pim lijkt vrijwel exact op Boris, de kat waar ik vorige week over toppicte... dus die foto doet bij allebei even
Klein vraagje: hoe kan ik foto's vanaf m'n harde schijf hierheen krijgen? Een www-plaatje plakken lukt me wel, maar anders weet ik het niet.Ik weet niet of het nu anders is maar normaal kon je alleen foto's van internet hier plaatsen. Op een foto klik je met je rechtermuisknop, dan eigenschappen en kopieer je de url code. Mijn foto's staan op www.mijnalbum.nl , is een gratis programma waar je ze kan neerzetten en daar vandaan kan je ze hier plakken.
Jee Snoopy, Pim lijkt vrijwel exact op Boris, de kat waar ik vorige week over toppicte... dus die foto doet bij allebei even
Klein vraagje: hoe kan ik foto's vanaf m'n harde schijf hierheen krijgen? Een www-plaatje plakken lukt me wel, maar anders weet ik het niet.Ik weet niet of het nu anders is maar normaal kon je alleen foto's van internet hier plaatsen. Op een foto klik je met je rechtermuisknop, dan eigenschappen en kopieer je de url code. Mijn foto's staan op www.mijnalbum.nl , is een gratis programma waar je ze kan neerzetten en daar vandaan kan je ze hier plakken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 19 september 2007 om 11:59
heey wat handig zeg die sit van mijnalbum, ik wist helemaal niet dat dat bestond! heb meteen een account aangemaakt!
Ik heb in m'n avatar nu een fotootje van Sem, kunnen jullie hem toch al een beetje zien! Zodra ik goede foto's heb, zal ik er ook een paar hier zetten natuurlijk!
Ik heb wel nog een paar fo'to's van m'n vorige katje, die er helaas niet meer is

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G8J6HNSY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJC6CEK7.jpg
(en nou maar hopen dat het werkt...)
Sem vond het eerst ook vreselijk om alleen achter te blijven, maar dat went snel hoor... Al is hij wel nog altijd ontzettend blij als ik weer terugkom, maar dat is dan ook wel weer heel erg leuk
Ik heb in m'n avatar nu een fotootje van Sem, kunnen jullie hem toch al een beetje zien! Zodra ik goede foto's heb, zal ik er ook een paar hier zetten natuurlijk!
Ik heb wel nog een paar fo'to's van m'n vorige katje, die er helaas niet meer is

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G8J6HNSY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJC6CEK7.jpg
(en nou maar hopen dat het werkt...)
Sem vond het eerst ook vreselijk om alleen achter te blijven, maar dat went snel hoor... Al is hij wel nog altijd ontzettend blij als ik weer terugkom, maar dat is dan ook wel weer heel erg leuk

woensdag 19 september 2007 om 13:14
LovelyLinny; bijna! de link staat er nu wel, maar als je op het vierde icoontje van rechts klikt van de hele rij die boven het reactievenster staan, 't is een soort van uitzichtje met berg, en daar de link plakt, dan krijg je de foto's in je bericht. ik krijg alleen de ene keer een schermpje waar je de url in kan plakken, de andere keer komt er alleen twee keer img te staan met allerlei haakjes. in het laatste geval plak je je url tussen de img.
heb het nu even met jouw foto's gedaan, dan zijn ze te zien.
wat een scheetje zeg! jammer dat ook deze niet meer bij ons is.
heb het nu even met jouw foto's gedaan, dan zijn ze te zien.
wat een scheetje zeg! jammer dat ook deze niet meer bij ons is.
woensdag 19 september 2007 om 13:18
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijd mee op dit forum maar heb me nu maar eens aangemeld omdat ik graag wat tips zou willen ontvangen.
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen, samen met kat Tosca. Tosca is 18 jaar en blind. Ze hoort ook niet meer goed en volgens de dierenarts wordt ze ook nog dement.
Wat kan ik doen om de verhuizing en vooral het wennen aan een nieuwe omgeving voor haar zo comfortabel mogelijk te maken?
Ons nieuw huis heeft 1 grote huiskamer met open keuken en een open trap naar boven.
Ik ben al van plan om haar op zaterdagmorgen over te brengen en dan het hele weekend bij haar te blijven.
Groet,
Flower
Ik lees al een tijd mee op dit forum maar heb me nu maar eens aangemeld omdat ik graag wat tips zou willen ontvangen.
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen, samen met kat Tosca. Tosca is 18 jaar en blind. Ze hoort ook niet meer goed en volgens de dierenarts wordt ze ook nog dement.
Wat kan ik doen om de verhuizing en vooral het wennen aan een nieuwe omgeving voor haar zo comfortabel mogelijk te maken?
Ons nieuw huis heeft 1 grote huiskamer met open keuken en een open trap naar boven.
Ik ben al van plan om haar op zaterdagmorgen over te brengen en dan het hele weekend bij haar te blijven.
Groet,
Flower
woensdag 19 september 2007 om 13:30
@Yin, hoe is het gegaan met die vrouw die het poesje misschien wilde adopteren?
Ik zit nu te wachten op het laatste college en ik heb toch maar even mijn zusje gevraagd om te gaan kijken, ik hoop zo dat het goed gaat. Maak me nog niet eens druk dat ze iets kapot maakt, meer dat ze zichzelf bezeerd ofzo. Nou ja, ze moet toch wennen! Wat een ontzettend lieve foto's trouwens!
Ik zit nu te wachten op het laatste college en ik heb toch maar even mijn zusje gevraagd om te gaan kijken, ik hoop zo dat het goed gaat. Maak me nog niet eens druk dat ze iets kapot maakt, meer dat ze zichzelf bezeerd ofzo. Nou ja, ze moet toch wennen! Wat een ontzettend lieve foto's trouwens!