Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1389 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemoos :flirting: wat lief, al kan ik me voorstellen dat dat niet helemaal de bedoeling was

Hier hebben 2 honden de lente in hun bol
Gisteren gek doen op het veld en absoluut niet willen luisteren
Ze willen graag buiten spelen nu het weer mooier weer is en liever niet naar huis
We hebben behoorlijk wat moeite moeten doen om ze weer aan de lijn te krijgen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoos: Och wat een snoetje!

Mama-Inge: ik zie het zo voor me, twee van die witte herders die je even aankijken om daarna snel weer verder te ravotten ;-)

Met Grijsje gaat het gelukkig weer wat beter. Je merkt dat ze ook echt meer energie krijgt, dat is fijn (alhoewel ik opeens ook weer aan het trainen moet, want voorheen was ze toch wel in de buurt).
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
firedraakje schreef:
31-01-2024 22:34
Lemoos: Och wat een snoetje!

Mama-Inge: ik zie het zo voor me, twee van die witte herders die je even aankijken om daarna snel weer verder te ravotten ;-)

Met Grijsje gaat het gelukkig weer wat beter. Je merkt dat ze ook echt meer energie krijgt, dat is fijn (alhoewel ik opeens ook weer aan het trainen moet, want voorheen was ze toch wel in de buurt).
Nou om de beurt kwamen ze wel een eindje onze kant op.
Maar dan keken ze even waar de ander was en dan daar weer achteraan :bye:

Fijn dat grijsje weer de goede kant op gaat
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
29-01-2024 22:37
Leuk zo’n klein hondje maar af en toe ook erg onhandig
Dat is echt een freggel :hihi:
Reageerde hij helemaal niet op zijn naam of zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ mama Inge: ergens ook wel te begrijpen, eergisteren wilde ik ook niet meer naar binnen met dat lekkere zonnetje

@firedraakje: fijn dat het met grijsje weer beter gaat

@Thistle: ze was in zo’n diep coma dat ze pas wakker schrok toen ik aan die bedsprei begon te morrelen. Ze graaft zich helemaal erin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Kruimel vond het tijd voor een modderbad
[url=https://postimg.cc/2qr9f7pk]
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldige foto mama_inge!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
:proud: En je ziet ook mooi welk kant de voorkeur heeft om eens lekker je gezicht mee door de modder te gooien :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
:biggrin: het is een grote bengel
Eerst even het koppie erdoorheen en daarna nog even lekker rollen
Ze was helemaal zwart

Maar aan de andere kant ook erg gevoelig voor stemmingen in huis.
Vorige week was ik nogal boos het huis uit gegaan naar cursus (kinderen die samen erg vervelend aan het doen waren) en die les heeft ze zich behoorlijk misdragen
Niet luisteren en snauwen naar andere honden.
Trainster adviseerde om, mocht dit nog eens gebeuren, dan maar gewoon de les over te slaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een koppie :flirting:
Al ben ik blij dat ik geen modderduikers heb :hihi:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag hondenviva!

Ik breek weer even in met een vraag. Onverwachts moet ik maandag naar kantoor komen voor een overleg en ik kan niemand vinden die op de hond kan passen. Normaal gaat hij op de woensdag naar de oppas, maar die kan dus zelf ook niet op maandag. Ook in de hele omgeving niemand te vinden die die dag kan :|

Zit een beetje met de handen in het haar want er lijkt dus echt geen oplossing te zijn. Is het nog acceptabel om voor één keer langer alleen thuis te blijven? Het zou gaan om het tijdsbestek van 9 tot uiterlijk 14:30, hopelijk eerder. Hij is gewend om max 4 uur alleen thuis te zijn en ligt dan meestal te dutten.

Ik voel me zó schuldig, maar kan niks anders bedenken... Zou hem dan zondags al flink moe maken en 's ochtends een uur wandelen.

Wat denken jullie?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
08-03-2024 14:31
Dag hondenviva!

Ik breek weer even in met een vraag. Onverwachts moet ik maandag naar kantoor komen voor een overleg en ik kan niemand vinden die op de hond kan passen. Normaal gaat hij op de woensdag naar de oppas, maar die kan dus zelf ook niet op maandag. Ook in de hele omgeving niemand te vinden die die dag kan :|

Zit een beetje met de handen in het haar want er lijkt dus echt geen oplossing te zijn. Is het nog acceptabel om voor één keer langer alleen thuis te blijven? Het zou gaan om het tijdsbestek van 9 tot uiterlijk 14:30, hopelijk eerder. Hij is gewend om max 4 uur alleen thuis te zijn en ligt dan meestal te dutten.

Ik voel me zó schuldig, maar kan niks anders bedenken... Zou hem dan zondags al flink moe maken en 's ochtends een uur wandelen.

Wat denken jullie?
Hoe oud is je hond?

Ik denk dat de hond weinig verschil merkt tussen 4 en 5,5 uur, dus ik zou er niet te moeilijk over doen. En zeker jezelf geen schuldgevoel aan praten, dat geeft alleen maar stress, ook bij het dier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet perse naar kantoor zou moeten dan was dit probleem er niet, dus ik denk dan: het is niet anders. Zou wel van te voren lange wandeling doen, en bij thuiskomst meteen wandelen. En misschien kun je iets neerleggen waarop hij lang kan kluiven (alleen als dat veilig kan natuurlijk).

Er zijn ook facebook oppasgroepen, je zou nog kunnen proberen of het daar lukt (dan zou ik nog wel dit weekend eerst kennismaken).
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is 2!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Hond kan geen klok lezen dus ik zou er niet te zwaar aan tillen. Vooraf goed uitlaten. Bij thuiskomst gewoon lekker gelijk de hort op voor een lange wandeling.

Ik heb ook wel eens langs de kant van de weg gestaan in afwachting van de ANWB. Wist de hond ook niet dat ik twee uur later dan normaal pas thuis was. Hij reageerde alleen op patronen (jas aan= baas weg, lichten aan= andere baas komt zo thuis dus ik ga op de uitkijk staan) net zoals jongedame nu. Op zaterdagochtend heeft ze er ook geen idee van dat ze een uur later dan de andere dagen pas gaat voor haar ochtendwandeling. Zolang ik niet opsta is het nog geen ochtend :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie meningen, dat stelt gerust! Hij kan inderdaad - vooral als het regent -soms wel uuuuren langer blijven liggen dan gewend :P Maar is ook echt een knuffel, dus zo sneu om alleen te laten... Maar zit niks anders op, z'n brokjes moeten toch verdiend worden... :'(
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een hoop geschreeuw gehoord tijdens uitlaatrondje. Als stiekeme ramptoerist ging ik er op af en zag een vrouw van het talud zowat naar beneden rollen, steeds iets gillend. Alle auto’s op de provinciale weg vol in de teugels (80 km p/u weg) en ineens zag ik een hondje in volle paniek tussen de auto’s door rennen :O, dwars de provinciale weg over.

Als door een wonder werd het hondje niet geraakt en hielpen mensen mee het dier in te sluiten. Waarna het de overkant het talud op klauterde, helemaal panisch van angst. Gelukkig kon ik verstaanbaar krijsen naar een jogger aan die kant op het hogere fietspad, die het hondje wist te grijpen.

Echt mijn ergste nachtmerrie dat zoiets jongedame zou overkomen. Wel blij voor die vrouw en haar hondje. En toch fijn om te zien hoeveel mensen direct reageren en helpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat eng en wat een geluk heeft dat hondje gehad Lemoos!
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
moonenz schreef:
30-03-2024 00:56
Wat eng en wat een geluk heeft dat hondje gehad Lemoos!
Ja dat was het zeker. Ook een klein wonder dat er geen auto’s op elkaar zijn geknald. Want daar rijden ze eerder 100 dan 80 km p/u
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh, vreselijk Iemoos
Gelukkig dat alles goed is afgelopen.

Kruimel en ik hebben vorige week de 2e gehoorzaamheidscursus afgesloten
En nu ben ik aan het rondkijken wat we nog kunnen gaan doen.
Denk iets van speuren, maar ze is ook wel in voor spelletjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Nog steeds geen tafelmanieren hier :flag:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
moonenz schreef:
30-03-2024 12:42
Afbeelding

Nog steeds geen tafelmanieren hier :flag:
Parcour! Parcour! :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
@mamaInge: lastig kiezen. Ik zou kijken of er wat proeflessen te doen zijn met Kruimeltje om te zien wat ze zelf interessant vindt. Jongedame is nu meer van ‘heelwork’ met muziek (‘dansen’) dan van hoopers. Met dat laatste heeft ze het een beetje gehad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag ergens hier in de buurt een korte cursus van 5 of 6 lessen voor speuren
Denk dat dat prima is om te kijken of ze het leuk vind en dan eventueel van daaruit verder te kijken
Heb ook nog een andere hondenschool op het oog waar ze heel veel verschillende dingen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een nachtmerrie bij die weg. Het zal je maar gebeuren, zo voor je neus...

Speuren is leuk! Mijn hond is een jachthond, dus ze speurt vooral zelfstandig: of ze vindt een spoortje of ze gaat volgens bepaald patroon een terrein uitzoeken. En soms dan aangelijnd om iets na te zoeken. Ze heeft hierdoor goed geleerd haar neus te gebruiken. Vorig jaar heeft ze een verdwaalde kleuter opgespoord, terwijl ze helemaal niet getraind was hiervoor.
Speuren is heel vermoeiend, als ze echt intensief speurt maakt ze een bepaald klakkend geluid, dan weet ik dat ze de eerstkomende uren lekker moet slapen haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven