Thuis
alle pijlers
Viva’s hondenveldje deel drie
donderdag 7 december 2023 19:05
Hoi Muts, wat voor type jachthond of wat voor ras is het? En is het er eentje uit een werklijn?muts87 schreef: ↑07-12-2023 16:58Ik ben vanmiddag 2 uur in het bos gaan wandelen met oppashond. Echt heerlijk zeg. Al blijft trekken aan riem en wild doen wel een ding. Ze (jachthond, 1.5 jaar) luistert al wel stukken beter.
Bij hard trekken blijf ik stilstaan en meestal stopt ze dan wel en gaat zitten.
Trekken is vooral als ze een geurspoor volgt.
Iemand nog tips ?
donderdag 7 december 2023 20:56
https://ibb.co/Cs2vBXG
Zo, dat is een flinke tijd geleden! Onze pesto is groot geworden, nu een jaar en zeven maanden. Hij gedraagt zich als t om eten gaat nog als een puppie. Je weet maar nooit of t wat oplevert. Blijft een lieve, speelse hond. Wat afwachtend maar eenmaal los, speelt en rent hij voluit!
We verwachten hier ook een baby komende maand dus heel erg benieuwd hoe hij dat gaat doen. Hij is erg lief naar andermans kinderen en wijkt momenteel geen moment van mijn zijde. Benieuwd hoe hij gaat zijn qua jaloezie...
Zo, dat is een flinke tijd geleden! Onze pesto is groot geworden, nu een jaar en zeven maanden. Hij gedraagt zich als t om eten gaat nog als een puppie. Je weet maar nooit of t wat oplevert. Blijft een lieve, speelse hond. Wat afwachtend maar eenmaal los, speelt en rent hij voluit!
We verwachten hier ook een baby komende maand dus heel erg benieuwd hoe hij dat gaat doen. Hij is erg lief naar andermans kinderen en wijkt momenteel geen moment van mijn zijde. Benieuwd hoe hij gaat zijn qua jaloezie...
donderdag 7 december 2023 23:07
Ooohh wat een heerlijk beest. Was er niet een kwijlplek op je bed door dat lekkers zo dichtbij?Hijodelaluna schreef: ↑07-12-2023 20:56https://ibb.co/Cs2vBXG
donderdag 7 december 2023 23:15
Kan helaas de foto niet zien (bad gateway 502).Hijodelaluna schreef: ↑07-12-2023 20:56https://ibb.co/Cs2vBXG
Misschien doen jullie het al maar ik heb destijds met oude bes heel veel vooraf ‘geoefend’. Vooral al die nieuwe dingen (kinderwagen in- en uitklappen en al die kliksystemen, box verrijden, wippertje, muziekdoosjes, maxicosi, niet op een speelkleed liggen, de hele shabang aan kindertoestanden). Met baby ging het vanaf de eerste ontmoeting prima. Er was wel een incidentje met een diaper champ maar dat was gelukkig eenmalig.
We hebben alleen een half jaartje gedoe gehad wat om te buigen was met een persoonlijke hondentrainer. Oude bes was erg bezitterig, helemaal niemand buiten het gezin mocht in de kinderwagen kijken. Laat staan een hond die de wagen naderde (of mij als zoon in de draagdoek zat). Helemaal wild werd hij dan, dat ging echt wel een tandje hoger dan ‘beschermen’. Na wat intensief oefenen weer helemaal goed gekomen. Hij was echt de beste vriend van zoon, altijd samen die twee. Is ook gestorven in de armen van zoon (we hebben nog steeds een ‘altaar’ in huis voor oude bes).
Nee heb je, ja kun je krijgen
vrijdag 8 december 2023 04:02
Ah, een springer. Ja, dan snap ik je wel! Werklijnen zijn dan nog wat fanatieker in de jacht dan de lijnen die voor gezelschap zijn. Als die neus eenmaal iets interessants heeft, dan moet er achteraan worden gegaan.
Heel veel oefenen op steadiness kan helpen. En dat kan je met van alles oefenen. Brokken of iets lekkers pas geven als de hond rustig is en jij aangeeft dat het mag. Pas uit de auto springen als hij rustig zit en jij zegt dat het mag. Pas de bal gooien als hij rustig zit en nog een stap verder: pas gaan halen als jij het zegt. Beginnen met makkelijke dingen, de hond leert van successen. Dit betekent ook dat als de hond losloopt en een spoortje gaat volgen en succes heeft, dat hij 'beloont' is en het vaker gaat doen. Maar als je met makkelijke dingen begint om rustig te worden en op jou te letten, dan kom je misschien op een gegeven moment uit bij stoppen met je spoortje volgen. Om de juiste verwachtingen te scheppen: wat eeuwenlang via fokken versterkt is, krijg je er niet zomaar uit.
vrijdag 8 december 2023 15:54
Oeh thanks voor de tips! We oefenen al wel wat en de dingen die straks verboden terrein zijn, zijn dat nu al etc. Hij snapt goed t onderscheid tussen zijn knuffels en baby's knuffels etc. Maar ik sluit niet uit dat meneer wat overbeschermend blijft (wil nu al tussen mij en anderen in staan/zitten/liggen maar daarin leren we hem ook dat wij dat bepalen en niet hij.lemoos2 schreef: ↑07-12-2023 23:15Kan helaas de foto niet zien (bad gateway 502).
Misschien doen jullie het al maar ik heb destijds met oude bes heel veel vooraf ‘geoefend’. Vooral al die nieuwe dingen (kinderwagen in- en uitklappen en al die kliksystemen, box verrijden, wippertje, muziekdoosjes, maxicosi, niet op een speelkleed liggen, de hele shabang aan kindertoestanden). Met baby ging het vanaf de eerste ontmoeting prima. Er was wel een incidentje met een diaper champ maar dat was gelukkig eenmalig.
We hebben alleen een half jaartje gedoe gehad wat om te buigen was met een persoonlijke hondentrainer. Oude bes was erg bezitterig, helemaal niemand buiten het gezin mocht in de kinderwagen kijken. Laat staan een hond die de wagen naderde (of mij als zoon in de draagdoek zat). Helemaal wild werd hij dan, dat ging echt wel een tandje hoger dan ‘beschermen’. Na wat intensief oefenen weer helemaal goed gekomen. Hij was echt de beste vriend van zoon, altijd samen die twee. Is ook gestorven in de armen van zoon (we hebben nog steeds een ‘altaar’ in huis voor oude bes).
We gaan t zien. Lijkt me echt een rijkdom als ze het goed kunnen vinden... klinkt als een fijne jeugd met oude bes!
zaterdag 9 december 2023 20:36
Ja, was een hele zware periode voor zoon toen oude bes was gestorven. Ook voor jongedame want oude bes was zo’n beetje het mopperende opaatje dat haar wel even alle ins en outs leerde van een ‘huishond’.
Vandaag was jongedame even een middagje bij mijn moeder, want ‘nette’ kleding kopen voor man en zoon. Zoon en ik komen jongedame ophalen, komt ze aangetrippeld met zelfgebreide beenwarmertjes . Zoon helemaal pissig op mijn moeder (‘Het is geen pop oma!’). Leek net eentje van frizzle sizzle met die eighties beenwarmertjes en haar kuif.
Vandaag was jongedame even een middagje bij mijn moeder, want ‘nette’ kleding kopen voor man en zoon. Zoon en ik komen jongedame ophalen, komt ze aangetrippeld met zelfgebreide beenwarmertjes . Zoon helemaal pissig op mijn moeder (‘Het is geen pop oma!’). Leek net eentje van frizzle sizzle met die eighties beenwarmertjes en haar kuif.
zondag 10 december 2023 08:17
zondag 10 december 2023 10:47
Ach
lemoos2 schreef: ↑09-12-2023 20:36Vandaag was jongedame even een middagje bij mijn moeder, want ‘nette’ kleding kopen voor man en zoon. Zoon en ik komen jongedame ophalen, komt ze aangetrippeld met zelfgebreide beenwarmertjes . Zoon helemaal pissig op mijn moeder (‘Het is geen pop oma!’). Leek net eentje van frizzle sizzle met die eighties beenwarmertjes en haar kuif.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 10 december 2023 11:32
maandag 25 december 2023 07:46
maandag 25 december 2023 12:29
maandag 25 december 2023 13:55
Ik ben net weer thuis van een flinke wandeling met kruimel.
Wij hebben vandaag ook geen verplichtingen, heerlijk.
Witje is zielig, die heeft gisteren ergens in gestaan en had een sneetje in haar zooltje, wat enorm aan het bloeden was.
Het is schoon gemaakt en er zit een verbandje om en een sokje, wat ze echt niet leuk vind
Wij hebben vandaag ook geen verplichtingen, heerlijk.
Witje is zielig, die heeft gisteren ergens in gestaan en had een sneetje in haar zooltje, wat enorm aan het bloeden was.
Het is schoon gemaakt en er zit een verbandje om en een sokje, wat ze echt niet leuk vind
dinsdag 26 december 2023 16:50
Ja dat kan. Bij opwinding van welke aard dan ook. Na de tweede verjaardag hebben ze dat veelal niet meer, enkel bij opwinding van seksuele aard. Veel honden hebben ook een periode dat ze een klein plasje doen bij enthousiasme, vooral als ze net zindelijk zijn. Ook dat gaat weer over.grasspriet1980 schreef: ↑26-12-2023 16:38Hoi, wij hebben een labrador reutje van 12 weken en vandaag zag ik, toen hij heel veel aandacht kreeg in het park van allemaal wandelende mensen, dat zijn piemel'naar buiten kwam'. Is dit normaal bij een hond van deze leeftijd?
dinsdag 26 december 2023 16:53
bedankt!lemoos2 schreef: ↑26-12-2023 16:50Ja dat kan. Bij opwinding van welke aard dan ook. Na de tweede verjaardag hebben ze dat veelal niet meer, enkel bij opwinding van seksuele aard. Veel honden hebben ook een periode dat ze een klein plasje doen bij enthousiasme, vooral als ze net zindelijk zijn. Ook dat gaat weer over.
zaterdag 30 december 2023 11:58
Hier een rood oog, niet bij de honden maar bij mij. Het poppedopje sprong gisteren de bank op onder me terwijl ik gebukt stond om een kussen van de grond te rapen... bril stuk... pootje stond in m'n hoofd vast... familie lomp en onbezonnen gaat het jaar ook weer lomp uit
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zaterdag 30 december 2023 13:22
Ooh oeps, au.moonenz schreef: ↑30-12-2023 11:58Hier een rood oog, niet bij de honden maar bij mij. Het poppedopje sprong gisteren de bank op onder me terwijl ik gebukt stond om een kussen van de grond te rapen... bril stuk... pootje stond in m'n hoofd vast... familie lomp en onbezonnen gaat het jaar ook weer lomp uit
Beterschap
zaterdag 30 december 2023 15:07
Oei, niet leuk Moonenz. Hoop dat het snel wegtrekt.
Vandaag kwam ik een stel pubers met vuurwerk tegen. Ik riep: ‘hond!’. Ze stopten keurig dus ik loop ietsjes sneller door met jongedame. Staat daar ietsjes verderop een of andere kansenparel van achteraan dertig met een klein jongetje, steekt die eikel vuurwerk af en gooit dat richting ons! Ik woest (want jongedame reageert niet echt op vuurwerk en wil dat graag zo houden) en roep naar die vent: ‘Wat snap jij niet wat die kinderen wel gelijk snappen? Wat mankeert er aan jou?’
Die pubers gniffelen, die vent over de flos. Want ik mocht hem niet zo aanspreken in het bijzijn van zijn zoontje . Dus ik: ‘Dan gedraag je als een normaal functionerende volwassene in het bijzijn van je zoontje!’. Hij wilde nog heel veel kwijt, maar bedacht zich heel snel toen hij in de gaten had dat die pubers al verwachtingsvol klaarstonden met hun mobieltje om alles te filmen
Toen ik op de terugweg er weer langs moest, riepen die pubers al in koor: ‘Meneer! Meneer! HONDJUH!’ . Als blikken konden doden was ik nu morsdood. Wat een eikel eersteklas zeg. Dat durfden dat soort kansenparels nu nooit te doen bij herderinnetje of oude bes. Ben je toch echt een lager soort onderkruipsel als je je lol moet halen uit het pesten van kleine dieren. Wat een ‘held’.
Vandaag kwam ik een stel pubers met vuurwerk tegen. Ik riep: ‘hond!’. Ze stopten keurig dus ik loop ietsjes sneller door met jongedame. Staat daar ietsjes verderop een of andere kansenparel van achteraan dertig met een klein jongetje, steekt die eikel vuurwerk af en gooit dat richting ons! Ik woest (want jongedame reageert niet echt op vuurwerk en wil dat graag zo houden) en roep naar die vent: ‘Wat snap jij niet wat die kinderen wel gelijk snappen? Wat mankeert er aan jou?’
Die pubers gniffelen, die vent over de flos. Want ik mocht hem niet zo aanspreken in het bijzijn van zijn zoontje . Dus ik: ‘Dan gedraag je als een normaal functionerende volwassene in het bijzijn van je zoontje!’. Hij wilde nog heel veel kwijt, maar bedacht zich heel snel toen hij in de gaten had dat die pubers al verwachtingsvol klaarstonden met hun mobieltje om alles te filmen
Toen ik op de terugweg er weer langs moest, riepen die pubers al in koor: ‘Meneer! Meneer! HONDJUH!’ . Als blikken konden doden was ik nu morsdood. Wat een eikel eersteklas zeg. Dat durfden dat soort kansenparels nu nooit te doen bij herderinnetje of oude bes. Ben je toch echt een lager soort onderkruipsel als je je lol moet halen uit het pesten van kleine dieren. Wat een ‘held’.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in