Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet leuk Iemoos

Vriendin van me ergert zich ook al bont en blauw aan al het vuurwerk wat afgestoken word.
Hun hond is doodsbang voor vuurwerk en durft nu niet meer naar buiten
Zo ongeveer elk half uur word daar een stuk zwaar vuurwerk afgeknald.
Arm beest.
Was het hier vuurwerk vrij geweest dan had ik gezegd: breng papa witje maar hier.

Hier hoor je af en toe wat en gelukkig zijn onze honden niet bang, dat wil ik graag zo houden
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo asociaal dat soort mensen, Lemoos!

Hier is het al uren flink aan het knallen. Grijsje vind het niet leuk, dus heb begin van de avond de laatste ronde gedaan en dan morgenvroeg weer.

Fijne jaarwisseling, voor jullie en jullie hondjes!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig Nieuwjaar gewenst voor jullie en jullie dierenvrienden
Kruimel en witje zijn de nacht prima door gekomen met al dat vuurwerk
Al was witje wel wat onrustig, ze begint het niet leuk te vinden.
En Kruimel wat hyper, maar dat was meer omdat wij en de kinderen zo laat nog beneden waren
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooi verhaal weer Lemoos. Hier stoppen de jongelui ook met vuurwerk afsteken als je voorbij loopt, heel fijn.
Mijn lab heeft om twaalf uur gewoon meegelopen door de wijk, die heeft nergens last van.

Gisteren heeft er een kleine keffer in mijn broekspijp gehangen. Uit reflex een flinke ruk aan mijn been gegeven waardoor het beestje een stukje door de lucht vloog. Wordt de eigenaar boos op mij! Dat het gedrag van zijn hond zou komen door uitlokkend gedrag van mijn vechthond. Euh... Ik heb een labrador die erg gespierd is. Die aan de andere kant van mij keurig naast me liep. Ik ben zo klaar met die mensen die denken dat je een klein hondje niet hoeft op te voeden. Van die kleine hondjes die gedrag vertonen, als een herder of een bull dat zou vertonen was er muilkorfplicht of nog erger geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boef heeft door het vuurwerk heen geslapen. :love:
Hij heeft, zoals altijd, om half elf nog een plas gedaan en toen iedereen naar bed ging nog even (zo rond half twee) en had vanmorgen echt nog geen zin om op te staan (rond 10en).

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!

Thistle, wat irritant!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hier ging het vlekkeloos, 's middags nog naar het speelveld gewandeld, wel gezorgd dat we voor het donker terug waren. Maar gaven er niks om.
Minder vlekkeloos ging het bij m'n ouders, m'n pa heeft gistermiddag nog bij de eerste hulp gezeten. Die liep een eindje in de buurt op straat en is aangevallen door een mechelse herder. Die kwam vanuit een tuin over de omheining en viel meteen aan. Gelukkig had ie z'n handen in z'n zakken, beide handen te pakken gehad.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig Thistle en Moonenz!

@Moonenz: Hoop dat je pa snel opknapt en die eigenaar van de Mechelaar zijn/haar verantwoordelijkheid neemt Moonenz

@Thistle: wat een bizar figuur zeg. Een lab aanzien voor een vechthond. Zegt alweer genoeg dat de eerste reactie na een aanval van hun hond is dat de schuld bij de ander(e hond) ligt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Pa kreeg een pot honing aangeboden voor op de wonden en dat was het wel. Die eigenaar heeft geluk dat m'n pa de laatste 10 jaar 100% rustiger is geworden.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja! O_o

Het minste wat je kunt doen is aanbieden om iemand naar de ehbo te brengen en in ieder geval je gegevens geven voor de schade.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat een vervelende ervaringen! @ Moonenz: Hoe is het nu met je vader?

Ik ben op oudjaarsavond in de auto gestapt om ergens een rustiger plekje te vinden voor het broodnodige plassen. Snachts heel veel bezigheidstherapie en daarmee ging het gelukkig goed. Maar blij dat het weer voorbij is.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag was er weer een beetje sneeuw. En iemand met een puppy die voor het eerst sneeuw zag. Beestje snoof de sneeuw op en rende dan weer als een gek rond :-). Baasje licht wanhopig: ‘En ze heeft nog niets gedaan, we staan hier al een half uur’.

Heb hem maar de tip gegeven een plekje sneeuwvrij te maken. Oude bes had dat ook altijd, niet willen plassen/poepen op sneeuw.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende week hopelijk meer sneeuw :heart: en minder koud.

Onderdeurtje heeft d'r streefgewicht bereikt :flirting:
En nu maar beter opletten, de ouwe walrus heeft totaal geen aanleg om dik te worden, dus wij maar de vacht van onderdeurtje de schuld geven :facepalm:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed van onderdeurtje! :cheer2:

Ik ben benieuwd of de ‘sneeuwbom des doods’ ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Heb de snowboots al van zolder gehaald
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Super van onderdeurtje

Iemoos, dat van die sneeuwbom des doods had ik ook gelezen.
We wachten maar af wat er naar beneden komt.

De honden vinden sneeuw in ieder geval wel leuk en ik geniet er ook wel van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleurt het bij iemand al wit?
Hier gaat volgens de voorspellingen niets vallen
De afgelopen dagen een paar sneeuw buitjes gehad, de weg was wit en inmiddels hebben we een ijsbaan voor de deur door dooi en weer opvriezen
De honden blijven, heel wijs,in het gras lopen en ik ook.
Ze hebben samen dolle pret op het veld, in het kleine beetje sneeuw wat er ligt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zou het vanaf kwart voor 1 gaan sneeuwen, ik zie nog niks :whistle: .
Denk niet dat het wat gaat worden.

Vervelend zo'n ijsbaan voor de deur Mama_inge!
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Witter dan wit! Jongedame zakt tot halverwege haar romp erin. Zoon werd om 12.00 naar huis gestuurd met de rest van school.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
moonenz schreef:
17-01-2024 15:42
Hier zou het vanaf kwart voor 1 gaan sneeuwen, ik zie nog niks :whistle: .
Denk niet dat het wat gaat worden.

Vervelend zo'n ijsbaan voor de deur Mama_inge!
We hebben maar even wat zout gestrooid
Ben er niet zo'n fan van, met de honden
Maar ik vond die ijsbaan ook niet veilig

Iemoos, moest al aan jou denken daar in Limburg
Hoe vind jongedame het, dat ze zo ver wegzakt?
En je zoon vond het vast niet erg dat hij eerder naar huis moest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen sneeuw. Wel de hele middag lekker getraind. Ik zit nu met rozige wangetjes op de bank, de hond slaapt diep naast me op de bank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn (oppas)hond werd helemaal wild van de sneeuw. Continu erin willen rennen en snuiven. En dan erin rollen. Echt ik kreeg haar amper rustig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mama_inge schreef:
17-01-2024 18:16
We hebben maar even wat zout gestrooid
Ben er niet zo'n fan van, met de honden
Maar ik vond die ijsbaan ook niet veilig

Iemoos, moest al aan jou denken daar in Limburg
Hoe vind jongedame het, dat ze zo ver wegzakt?
En je zoon vond het vast niet erg dat hij eerder naar huis moest.
Nee zoon vond het helemaal niet erg :-). Morgen hebben ze ook de eerste drie uur vrij om wandelend naar school te kunnen komen want men verwacht dat er dan nog steeds geen bussen rijden. Met de fiets is geen optie (niets is vrij, wegen en fietspaden zijn allemaal ‘dicht’).

Jongedame probeerde zich eerst droog te schudden maar toen dat niet lukte ging ze er echt vol voor. Rollen in de sneeuw, weer alles proberen op te snuiven en te eten alsof ze Pablo Escobar was en de sneeuw coke… We moeten haar echt op de arm pakken voordat we naar binnen gaan zodat we de tijd hebben haar eerst in een badlaken te wikkelen en wat af te drogen voordat ze de hele bank met kussens te grazen neemt.

Maar vooral weer leedvermaak om de mensen met de twee Sint Bernards. Als ze weten dat ze hun huis naderen, gaan ze liggen en weigeren mee te gaan als het sneeuwt, meestal vlak voor ons huis. Die man had het zo gehad na een uur in de sneeuwbui te staan smeken dat hij de riemen heeft vastgemaakt aan een lantaarnpaal en naar huis liep (stak wel even een hand naar mij op, hij wist dat er toezicht was, niet een of andere gek die zijn dieren dumpt). Half uur later komt zijn vrouw stapvoets aangereden. Maar nog steeds wilden ze niet mee. Na een uur gingen ze zitten en toen wilden ze wel mee naar huis. Vanavond kwamen ze weer 1 op 1 langs. De jongere van de twee luistert nog wel maar de oudste heeft echt lak aan zijn baasjes. Als ze samen zijn voegt de jongere zich compleet naar de oudste.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 17-01-2024 21:54
27.32% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
17-01-2024 19:02
Mijn (oppas)hond werd helemaal wild van de sneeuw. Continu erin willen rennen en snuiven. En dan erin rollen. Echt ik kreeg haar amper rustig.
Echt veel honden die dat doen. De helft van de honden in de buurt kwamen vandaag stuiterend voorbij.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Onderdeurtje d'r ballenvriendin mag een tijdje niet meer met de bal spelen, dus wachten we netjes tot die gaat... het hek gaat dicht, een sprong en... "Can I have the ball? Pretty please"

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh dat snoetje, smelt, daar kun je toch geen nee tegen zeggen.

Hier is het veld weer heerlijk nat en de dames ravotten er weer op los.
En komen bijna elke dag zwart thuis
:proud:

En het is vandaag een jaar geleden dat witje haar pup kreeg.
Jongens wat is dat jaar omgevlogen
Alle reacties Link kopieren Quote
@ mamaInge: Ja kan mij nog herinneren dat je schreef dat de scan uitwees dat er maar één pup in de maak was.

Vandaag trof ik bij thuiskomst Kareltje zonnebadend aan in de vensterbank. Van jongedame geen spoor. Roepen, door het huis lopen, geen reactie. Ik vlieg de achtertuin in, ruk de garagedeur open… heilig overtuigd dat zoon half slapend weer Ninja jongedame in stealth mode niet achter zich aan had zien glippen bij het pakken van de fiets. Niks. Geen melding op WA van buurtgenoten.

Dus naar boven en ja hoor, iemand had de deur naar boven weer open laten staan. Ik sprint door naar de zolderkamer, roep nog eens haar naam en toen dook deze freggel enigszins verstoord op uit een verfrommelde bedsprei:
Afbeelding
Leuk zo’n klein hondje maar af en toe ook erg onhandig
Nee heb je, ja kun je krijgen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven