Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als de riem zelf verder goed is, loop er eens mee binnen bij een schoenmaker. Die kan een stuk (tuig)leer om het handvat zetten voor een tientje, dan schuurt het niet meer (en snijdt het niet)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
hey wat leuk. Ik ontdek dit topic nu pas. Na echt een levenslang honden te hebben gehad, heb ik nu de slechts opgevoede hond van mijn carrière. Deels corona hond maar ook zeker voor een groot deel mijn eigen schuld.
Dus ik lees vanaf nu graag mee.
Alle reacties Link kopieren
@kaascracker, ik zou ook voor leer gaan. Als je een nieuwe leren riem koopt, dan is een “politielijn” heel fijn. Dat is zo’n lijn met meerdere oogjes, waarmee je de riem langer of korter kunt maken.

@Redhead, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Gatver de gatver de gatver!!!!

Kareltje is gebeten door een rat en volgens mij jongedame ook! Ik hoorde een hoop gekrijs in de tuin alsof er een gevecht op leven en dood was en terwijl ik richting de tuindeuren liep hoorde ik het kattenluikje zowat uit de voegen klepperen. Jongedame krijsend naar binnen. Ik naar buiten alwaar Kareltje enorm te keer ging bij een struik waaronder een nestje egels zitten. Ik ook nog pissig op Kareltje denkende dat die twee de egels zaten lastig te vallen en kennis hadden gemaakt met mama egel. Zit er een rat, formaat huiskat onder die struik!!

Ik heb alles bijeen gegild. Man is met een mankende Kareltje (linkervoorpoot) en jongedame (niets te zien maar ze had die 1000 miles stare alsof ik weet niet wat aan de hand was) naar de weekend DA. En ik lig hier nu in de bijkeuken op de loer om te kijken of mama egel weer terug komt (de kleintjes waren zover ik kon zien compleet en levend). Anders morgenvroeg maar de wildopvang inschakelen.

Echt gatver! Dat beest was zeker 3/4 van Kareltje zo groot.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-05-2022 22:24
Gatver de gatver de gatver!!!!

Kareltje is gebeten door een rat en volgens mij jongedame ook! Ik hoorde een hoop gekrijs in de tuin alsof er een gevecht op leven en dood was en terwijl ik richting de tuindeuren liep hoorde ik het kattenluikje zowat uit de voegen klepperen. Jongedame krijsend naar binnen. Ik naar buiten alwaar Kareltje enorm te keer ging bij een struik waaronder een nestje egels zitten. Ik ook nog pissig op Kareltje denkende dat die twee de egels zaten lastig te vallen en kennis hadden gemaakt met mama egel. Zit er een rat, formaat huiskat onder die struik!!

Ik heb alles bijeen gegild. Man is met een mankende Kareltje (linkervoorpoot) en jongedame (niets te zien maar ze had die 1000 miles stare alsof ik weet niet wat aan de hand was) naar de weekend DA. En ik lig hier nu in de bijkeuken op de loer om te kijken of mama egel weer terug komt (de kleintjes waren zover ik kon zien compleet en levend). Anders morgenvroeg maar de wildopvang inschakelen.

Echt gatver! Dat beest was zeker 3/4 van Kareltje zo groot.

Oh bah zeg, dat is zeker niet fijn. Ik ben niet bang voor muizen en ratten, maar zo groot zie ik ze ook liever niet. En ze zijn ook zo vies. Goed dat man meteen naar de DA is.

Ik denk dat de rat op het egelnestje afkomt, dus inderdaad misschien wel een goed idee om de opvang in te schakelen.

Overigens zijn egeltjes heel schattig, maar hebben ze ook vaak vlooien en weet ik wat niet meer, dus sowieso niet echt fijn om ze bij huisdieren in de buurt te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat de moeder terugkomt en niet ergens in mijn tuin ligt dood te gaan door die vieze rat. Als de moeder terugkomt kunnen ze gewoon blijven. Is niet het eerste nestje egels.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hè bah wat naar voor Karel en jongedame. Hadden jullie toevallig voer gestrooid voor de egeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Nee geen bijvoeding. Ze zagen er weldoorvoed en alert genoeg uit. Wel bakjes water maar dat doen we sowieso al voor de vogels.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jongedame blijkt ook gebeten te zijn in haar staartje ocharme, ze zijn nu weer terug, allebei high van de pijnstillers voor het hechten en schoonmaken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
21-05-2022 23:25
Jongedame blijkt ook gebeten te zijn in haar staartje ocharme, ze zijn nu weer terug, allebei high van de pijnstillers voor het hechten en schoonmaken.
Dat is me een gevechtje wel geweest. Wat vreg trouwens van zo'n rat. Zou denken dat 'ie maakt dat 'ie weg komt. Brrr. Beterschap voor de 2 helden van je!
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ben benieuwd hoe ze er aan toe zijn als ze hun drugs induced coma uitkomen.

Aanvulling: moeder egel is terug in het nest.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dames, wat maken jullie mee!
Kunnen katertje en jongedame nu een ziekte hebben opgelopen via de rat? Of werkt dat zo niet, met een beet van die rat? Wat eng.

Ik was vanochtend als om 05.30 uur met Blijerd aan de wandel in het veld. Heerlijk die frisse lucht en het mooie uitzicht.
Tot we terug de bewoonde wereld inliepen en hij een aartsvijand ontdekte. Een zwarte kat die hem uitdaagde. Toen werd ik waarachtig een trap op gesleurd. Ik hing op gegeven moment vol tegen zijn gewicht in schuin tegen een traptrede op om hem tegengas te geven. Dat zal gek uitgezien hebben. Een vrouw die midden op een trap ineens heel schuin aan een riem hangt, waarbij hond en vrouw elkaar in evenwicht houden.
Alle reacties Link kopieren
Oooh jakkie Iemoos
Ik hou niet van ratten, brrr
Hoe is het nu met jongedame en kareltje?

Over witje en douche: daar houd ze niet van.
Man heeft haar er onder gehad en op zich ging het redelijk, maar ze lijkt daarna heel ontevreden
En 's avonds gingen we wandelen en toen regende het behoorlijk en daar loopt ze dan zowat te dansen en gek de doen.
En uit protest voor die douche ging ze nog even rollen in het gras, waardoor ze weer een vlek op haar rug had :proud:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu dat de rat ze allebei te pakken had, Lemoos. Hoe is het nu met ze? En hebben ze gister ook antibiotica gekregen? Beide dieren even goed in de gaten houden de komende weken, en als ze niet lekker lijken direct weer aan de bel van de dierenarts trekken, want ratten kunnen hele nare ziektes overbrengen met een beet.

Wel fijn dat mama-egel weer terug is gekomen!

@Ttroeteltje, wat ellendig dat hij zo fel op katten is. Ik zou eens kijken of je daar extra op kunt trainen, want dit is best gevaarlijk. Voor hetzelfde geld sleurt hij je een drukke straat over. Heb je niets bezeerd tijdens het trap-gebeuren?

@mama-Inge, ik begin de indruk te krijgen dat Witje gewoon dol is op wat variatie in haarkleur en parfum :P
Nummer zoveel; ik laat rodehond altijd zitten en benoem wat hij ziet. Ja is een poes. Even kijken en weer door. Terwijl iemand me laatst vertelde dat ik de poes juist niet moest benoemen. Wat vind jij daar van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd als hij een poes ziet:
"We gaan geen poesjes pesten!"
Afhankelijk van welke kat het is, loopt Boef dan meestal wel gewoon mee.
Er zijn exemplaren die hij wil verjagen (vaak die katten die ook in de tuin komen, dus in zijn territorrium), exemplaren die hij van dichtbij wil bekijken op een rustige manier, maar ook katten waar hij met een enorme boog omheen wil (en die hebben hem nooit iets gedaan). Blijft bijzonder, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Rodehond schreef:
22-05-2022 09:50
Nummer zoveel; ik laat rodehond altijd zitten en benoem wat hij ziet. Ja is een poes. Even kijken en weer door. Terwijl iemand me laatst vertelde dat ik de poes juist niet moest benoemen. Wat vind jij daar van?

Als laten zitten, benoemen en weer doorgaan werkt bij jouw hond, dan moet je dat gewoon lekker blijven doen.

De mijne schiet er ook achteraan, maar laat zich godzijdank tegenhouden door de lengte van de riem en keert netjes weer om als ik zeg “kom op, we gaan”. Dat werkt dus alleen aan de riem, want in de tuin vliegt hij er achteraan en is hij niet te stoppen. Godzijdank is hij niet zo snel, en is de bezoekende kat dus altijd sneller.
Klopt, hier ziet Blijerd rood. Hij zoekt in de ochtend een specifieke kat, die kat ziet hij al van verre en dan gaat hij in de sluipstand. Ogen spleetjes, oren naar achteren, rug laag…………die kat triggert zijn jachtinstinct enorm. Heeft hij niet bij alle katten, maar bij die kat…….

Ik vertelde jullie ooit dat partner grapt dat hij doet alsof hij gaat jagen elke keer dat hij het huis verlaat. Nou, nu kwamen we van de week die kat tegen en Blijerd schoot meteen weer in zijn pose. Toen zei partner….wacht maar Blijerd…..baas jaagt de kat weg. En toen liep hij op de kat af en rende die weg. Blijerd verbouwereerd en partner meteen weer in de fantasiemodus dat hond hem nu als opperbaas ziet. :O
Alle reacties Link kopieren
Kareltje en jongedame vinden zichzelf nu enorm zielig met elk een kaalgeschoren vierkantje op hun lijf. Ze hebben antibiotica meegekregen. Wondjes zijn schoongemaakt en waar nodig gehecht, verder zijn ze altijd op schema met hun inentingen dus de DA verwacht geen verdere problemen.

Wildopvang is gebeld en ik kreeg zowaar een vrijwilliger aan de lijn. Morgen komt iemand van de dierenambulance even kijken naar familie egel want ik kan niet zien of de moeder gewond is geraakt en te dichtbij durf ik ook niet te komen uit angst dat het de druppel kan zijn die moeder egel doet besluiten te vertrekken. Ik moet nu een beetje in de gaten houden of ze bij het nest blijft.

Die Witje is ook een figuur! Misschien wil ze inderdaad wat meer kleurtjes in haar vacht :-).

Katten: lijkt mij een heel kunstzinnige aanblik te zijn geweest, Ttroeteltje en Blijerd in een v-vorm op de trap. Ik zou daar wel iets aan gaan doen, stel dat er een kat onder een auto uitschiet. Voor je het weet ben je de straat op gesleurd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het, ze ligt nu ook uitgeteld op een stukje aarde, waar nog geen plantjes staan.
Vanmiddag 2,5 uur gewandeld in het bos

Iemoos sterkte met de dieren
mama-inge wijzigde dit bericht op 22-05-2022 17:33
10.56% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-05-2022 12:48
Klopt, hier ziet Blijerd rood. Hij zoekt in de ochtend een specifieke kat, die kat ziet hij al van verre en dan gaat hij in de sluipstand. Ogen spleetjes, oren naar achteren, rug laag…………die kat triggert zijn jachtinstinct enorm. Heeft hij niet bij alle katten, maar bij die kat…….

Ik vertelde jullie ooit dat partner grapt dat hij doet alsof hij gaat jagen elke keer dat hij het huis verlaat. Nou, nu kwamen we van de week die kat tegen en Blijerd schoot meteen weer in zijn pose. Toen zei partner….wacht maar Blijerd…..baas jaagt de kat weg. En toen liep hij op de kat af en rende die weg. Blijerd verbouwereerd en partner meteen weer in de fantasiemodus dat hond hem nu als opperbaas ziet. :O

Dit kun je dus ombuigen door in te grijpen zodra je zijn houding ziet veranderen. Jouw man deed dat heel effectief, maar dat kun jij ook doen. De kunst is om de fixatie af te breken door af te leiden.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat ze AB mee hebben, Lemoos. En fijn dat ze even bij de egeltjes komen kijken.
Rodehond schreef:
21-05-2022 19:58
Ik ben zelf fan van Hurtta. Die hebben lijnen met een schuimlaagje in het handvat, waarvan de stof eroverheen ook nog eens zacht is.
Ben op basis van ‘schuimlaagje’ gaan googelen en heb nu een neopreen lijn van Hunter gekocht.
lemoos2 schreef:
21-05-2022 20:36
Als de riem zelf verder goed is, loop er eens mee binnen bij een schoenmaker. Die kan een stuk (tuig)leer om het handvat zetten voor een tientje, dan schuurt het niet meer (en snijdt het niet)
Mijn huidige lijn heeft wat puppyknaagschade, maar wel een goeie tip voor in de toekomst. Ik laat mijn schoenen ook altijd oplappen
Kaascracker schreef:
24-05-2022 17:01
Ben op basis van ‘schuimlaagje’ gaan googelen en heb nu een neopreen lijn van Hunter gekocht.
Lol. Fijn dat mijn tip heeft geleid tot een oplossing. Mooie spul maakt dat Hunter trouwens. Zodra Rodehond is uitgegroeid ga ik ook op jacht naar iets nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven